Navn til lillesøster

Steinbukk

Andre møte med forumet
Hei
Vi sliter med å bestemme oss på navn til lillesøster. Vi liker gamle tradisjonelle navn, og vil helst ikke ha et navn som er på topp 10. Bør helst være kort og enkelt. Hva synes dere om våre forslag? Noen som har noen andre navn?

Agnes
Synne
Tomine
Hilda
Amanda
Dorthe
Asta
Saga
 
Flotte alle sammen :happy:
Elsker slike navn selv :D
Elsker Agnes, Hilda og Saga,
men er jo klart dere som skal like navnet best da ;)
 
Eneste navnene jeg likte av de var Amanda og saga. Saga er mange som heter nå, så ville valgt Amanda :)
 
Agathe, Agnete, Inga, Ingvild.

Venter jente selv og vi vurderer navnene: Tessa, Amanda, Mathilde og mange flere, men blir liksom ikke helt enige, tror vi lander på Marie som blir oppkalling hvis ikke vi finner noe annet vi liker bedre da :)
 
Hei
Vi sliter med å bestemme oss på navn til lillesøster. Vi liker gamle tradisjonelle navn, og vil helst ikke ha et navn som er på topp 10. Bør helst være kort og enkelt. Hva synes dere om våre forslag? Noen som har noen andre navn?

Agnes
Synne
Tomine
Hilda
Amanda
Dorthe
Asta
Saga
Her var det mange navn etter min smak (har selv en Alma, som er litt i samme gate som noen av det) :)

Liker:
Agnes
Amanda
Saga
Synne
(i den rekkefølgen)

Hilda, Dorthe og Asta er jeg litt mer tilbakeholden på (i alle fall Dorthe). Mulig dette er skikkelig bom, men hva med Klara? (Det vurderte vi, men landet altså på Alma).
 
Har en Agnes selv, så det er helt klart min favoritt :)

Elsker dette navnet selv, men lurer på om det blir litt off-list for vår del, da en av mine beste venninner (som jeg kun treffer et par ganger i året) har en datter med Agnes som mellomnavn. Et spm. Uttaler dere det med hard eller myk g (hvis du skjønner)?
 
Elsker dette navnet selv, men lurer på om det blir litt off-list for vår del, da en av mine beste venninner (som jeg kun treffer et par ganger i året) har en datter med Agnes som mellomnavn. Et spm. Uttaler dere det med hard eller myk g (hvis du skjønner)?
Da må dere nesten føle litt på det selv om dere vil bruke det.
Vi bruker litt begge deler. Oldemoren hennes brukte ÆG-nes så vi gjør det innimellom. Man får mange fine kallenavn som : Aggie og Ægs :)
 
Da må dere nesten føle litt på det selv om dere vil bruke det.
Vi bruker litt begge deler. Oldemoren hennes brukte ÆG-nes så vi gjør det innimellom. Man får mange fine kallenavn som : Aggie og Ægs :)
Haha, Ægs ser ikke så bra ut når det er skrevet, men høres kult ut :joyful:
 
Synne er min favoritt! Med Tomine og Saga i hælene.
 
Fine navn!
Her er noen fler forslag:
Embla
Iben
Hennie
Hedvig
Klara
Lotte
Marion
Oliv
Signe
Wilma
Oline
 
Veldig fine navn! Likte best Agnes og Amanda :happy: Kan foreslå:
Sanna
Ingrid
Eira
Vårin
Tiril
 
Back
Topp