navn som ikke passer sammen?

Love To Be Mom <3 :)

Betatt av forumet
har lyst å oppkalle gutten vår etter 2 personer, øsnker ikke si navnene siden mange av mine venner også er inne på dette forumet og de ville nok skjønt det var meg :D
ikke klar for å avsløre navn enda.. men er det navn som virkelig ikke passer sammen? noen som har reagert på det før? må det rime liksom? :D:D ute etter både positive og negative meninger her :p for oss betyr begge navnene mye så kanskje vi blir blinde av det... :confused::p
 
Det handler ofte om man er vant til navnet, og om det er lett å uttale. Ole Aleksander er lett, mens Aleksander Ole blir tyngre, hvertfall for oss sørpå.
Det er du (dere) som bestemmer, alle andre kan bare bli vant til navnet :)
 
Mange navn som ikke passer sammen syns jeg... For eks. Felix Oliver, Theodor Mikael, William Isak, Andreas Konrad, Benjamin Åge.... Maaaange eks
 
Er jo litt forskjell på på om begge navnene skal bli brukt eller om det ene bare skal stå som mellomnavn. Da er det ikke så farlig om de ikke klinger så godt sammen synes jeg.. :)
 
Navn bør ikke rime etter min mening da. Men noen navn blir veldig tunge og klinger dårlig sammen. Jeg personlig hadde prøvd å unngå det, men det blir nok en vanesak. Dere trenger jo ikke bruke begge navnene til daglig kanskje? :)
 
Jeg synes også at noen navn passer godt sammen og andre ikke fult så mye. Det meste blir man imidlertid vant til etterhvert og får til å funke. Men enkelte dobbeltnavn kan gi litt "tunge-krøll" og være tunge å bruke når det skal ropes inn til middag.. Hadde personlig droppa bindestrek. Ønsker man å bruke begge navnene kan man jo uansett gjøre det, men om barnet selv etterhvert ønsker kun det ene står det fritt til å velge det.
 
Det er mange uvanlige kombinasjoner (og utrolig hva man kan bli vant til), men for min del synes jeg det er finest om det trykktunge navnet står til slutt :)
 
Har en gutt som hete Trym Ludvik :) mange som ikke syns de passa ilag men æ likte Trym og bf likte Ludvik så da ble det bare sånn :p
Det e også en vanesak, hør man navnet mange nokk ganga så blir man vant til det :)
 
å takk for mange svar! :D ja tenkte å ha to navn som kan brukes om hverandre som barnet selv ønske og hva som faller mest naturlig liksom. skal ikke ha bindestrek!

:) men puh godt å høre at flere tenker som meg!!! :) :)
 
Jeg har bodd i Trøndelag og der var det en del heh.. spenstige navnekombinasjoner :O

Selv foretrekker jeg enkeltnavn, for det begynner å bli litt mye surr når ungen skal ha dobbelt fornavn og dobbelt etternavn, som han språkprofessor Finn Erik (tror jeg) hadde en liten kronikk om :)

Både jeg og broren min har dobbeltnavn. Jeg (og alle andre) har bare brukt førstenavnet mitt, og andrenavn på bror. Jeg tok faktisk vekk andrenavnet mitt etter jeg ble gift, og broren min? Han hater førstenavnet sitt. Dobbeltnavnet mitt ble veldig langt, jeg likte det ikke, og det passa ikke veldig godt sammen med førstenavnet mitt.
 
Back
Topp