Navn på barnet

Jeg synes det er umulig rett og slett!
Liker godt Luna, Tirill, Hannah, Julia, Amelia… men har gjennom årene fått relasjoner til alle de, så sliter litt nå.

Guttenavn også. Lukas og Liam har jeg alltid likt, men det ruger sånn på topplistene at jeg prøver å lete etter noe annet nå

Vi har et guttenavn etter sist, men mange valg hvis det blir jente. Jeg regner med at jeg får gutt denne gangen

Mine barn er halvt islandske å har ett norsk og ett islandsk navn.
Norske navn er som regel ikke problemet. Men Islandske kan være det.
Så langt har vi
Aurora Òsk
Pètur Alexander
og
Victoria Ársól

Jeg liker godt Saga, Luna Tyrill, Tyra, Ylva o.l. Eller Brage, Storm, Kaspian.. Men det er vanskelig å finne navn som passer sammen.

Med mine to så slet vi veldig. Guttenavn er ekstremt vanskelig syns jeg.
Men fra før av har vi Kaja og Mikkel. Vi hadde et jente navn klart hvis Mikkel skulle være jente og det er Ine. Så hvis tredje barnet er jente så blir det nok Ine. Skulle det være gutt (som jeg håper på siden det er mest praktisk siden vi har Mikkel på snart 2 år) så kommer vi til å slite med å finne navn :nailbiting:

Så langt har vi
Aurora Òsk
Pètur Alexander
og
Victoria Ársól

Jeg liker godt Saga, Luna Tyrill, Tyra, Ylva o.l. Eller Brage, Storm, Kaspian.. Men det er vanskelig å finne navn som passer sammen.
Du trenger en Laufey :cool:

Har jente fra før, men om vi får gutt har vi litt lyst på Arthur:)

Vil ha to navn som første, om det blir gitt skal han nok hete Jens Trygve (oppkalt), Jente er vi litt usikker, jeg vil ikke ha noe på navnetoppen og alle å oppkalle etter har enten navn jeg ikke liker eller er på navnetoppen :angelic:

Men liker Alvilde, som en tippoldemor på morsiden og en tippoldemor fra forsiden heter. Men mannen liker ikke det. Også synes jeg det var vanskelig å kombinere, og Vilde er for likt guttungene navn.

Liker også Saga/Sol Ingelin eller Saga Irmelin eller Saga Emelise

Emmi Athine, Emmi Tamine, Emmi/Sol Avelone

Ingvild Avida

Ave Synnøve

Prøver å finne navn som kan være en variant av (ish) Arve, Hjørdis, Inger, Ingrid, Frank, Kari.

Kom gjerne med innspill :smiley-bounce012

Så langt har vi
Aurora Òsk
Pètur Alexander
og
Victoria Ársól

Helgi Kaspian, Arnor Brage, Storm Elmar
Liney Saga, Leni Tyra, Leni Yrja, Tyrill Ársól

Helgi Kaspian, Arnor Brage, Storm Elmar
Liney Saga, Leni Tyra, Leni Yrja, Tyrill Ársól
Fantastiske navn!
Saga, Tyra, Yrja og Tyrill er allerede på lista. Minsta heter jo Ársól allerede :)

Arnor Brage likte jeg godt. Strom heter allerede fetteren til jentene :)

Med mine to så slet vi veldig. Guttenavn er ekstremt vanskelig syns jeg.
Men fra før av har vi Kaja og Mikkel. Vi hadde et jente navn klart hvis Mikkel skulle være jente og det er Ine. Så hvis tredje barnet er jente så blir det nok Ine. Skulle det være gutt (som jeg håper på siden det er mest praktisk siden vi har Mikkel på snart 2 år) så kommer vi til å slite med å finne navn :nailbiting:
Bare følte at gutten din må hete Tage, om det blir det, vet ikke hvorfor, men når jeg leste de to andres navn, så var det liksom det som kom opp :smiley-ashamed005

Fantastiske navn!
Saga, Tyra, Yrja og Tyrill er allerede på lista. Minsta heter jo Ársól allerede :)

Arnor Brage likte jeg godt. Strom heter allerede fetteren til jentene :)
Sniker fra desember*
Hadde et nært forhold til en islandsk familie når jeg vokste opp. De hadde en datter som het Astros. Syns det er veldig fint:D

Guttenavn blir Markus

Jentenavn vet vi ikke enda. Jeg har tenkt på malene. Evt Eline, Marie eller Ida. Jeg har litt lyst på navn med mening. Men vanskelig å bestemme seg :p

Ingen anelse enda! Vi snakket så vidt om Luna sist jeg var gravid (men mistet), mest fordi det er en kominasjon av våre navn, og de andre barna har også navn som begynner på L… liker Lucas også, men det er kanskje litt oppbrukt?

Liker spesielt Victoria, Ella, Aviva og Lykke :) Synes det er vanskeligere å finne fine guttenavn, men Casper er fint synes jeg :)

Sniker fra desember*
Hadde et nært forhold til en islandsk familie når jeg vokste opp. De hadde en datter som het Astros. Syns det er veldig fint:D
Enig. Det er masse masse fine islanske navn.
Utfordringa ligger i å finne ett norsk og ett islandsk som passer sammen. De skal ha Gudmundsdottir/son og mitt etternavn i tillegg. Så navnet blir jo langt som ett vindt år :hilarious:

Mine guttenavn: Aksel,Jacob,Niklas,Ole,Ola,Skage

Jentenavn: Mia,Maiken,Tuva,Sara,Alma,Anne,Anna

Last edited:
Back
Topp