Navn på baby

Sazzaz

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Oi oi oi. Har hele tiden trodd at navn på mini skulle bli oppkalling. Rune viss gutt, etter min døde far. Grethe viss jente, etter hans døde mor. Dette har vi snakket om i ca 3 år, fra Vi startet å snakke om å få barn i lag.

Men i dag spurte han plutselig hva jeg syns om navnet Elizabeth. For det hadde han alltid likt og var usikker nå på om han ville kalle opp lenger.

Ikke at det er noe galt i det. Men så blir jo jeg usikker på om jeg da enda ønsker oppkalling viss det blir gutt. Pluss at det er jo bare ca 2 mnd til termin, så nå blir det jo mye tenking på eventuelle jentenavn, og kanskje guttenavn. iiiik. Ønsker helst at mini skal ha navn før fødsel og må ha navn før dåp 4 juli vertfall :-P småstressa nå ja.

:-) navn er ikke lett! Men to måneder er jo en dtund for å få tenkt igjennom det da! Og kjenn på va du føler - om du fortsatt ønsker å oppkalle etter din far, så kan du fortsatt det om det blir gutt... :-) lykke til med diskusjonen!

Her har vi ikke startet navnediskusjonen enda... Mannen har ingen forslag egentlig og liker ingen av mine:p Vet ikke kjønnet enda, så det gjør det litt vanskeligere syns jeg...

:-) navn er ikke lett! Men to måneder er jo en dtund for å få tenkt igjennom det da! Og kjenn på va du føler - om du fortsatt ønsker å oppkalle etter din far, så kan du fortsatt det om det blir gutt... :-) lykke til med diskusjonen!

2 måneder er en stund ja, men hodet mitt er også fullt av bryllupsplanlegging, babyutstyr planlegging og at gubben skal opereres i foten 1 mnd før termin og kommer til å gå med gips I 3-6 mnd. Så følte jeg har nok å tenke på :-P hehe. Men er jo bedre at han kom med det nå enn ennå nærmere fødsel vertfall :-D

Det skal jo så klart gå. Har bare syns det var så greit at vi hadde navn klart frå dag 1 og skulle slippe å tenke på det :-)

Her har vi ikke startet navnediskusjonen enda... Mannen har ingen forslag egentlig og liker ingen av mine:p Vet ikke kjønnet enda, så det gjør det litt vanskeligere syns jeg...

Vi vet heller ikke kjønn. Derfor vi og trenger navn klart til begge kjønn :-)
2 måneder er jo lenge sånn sett. Er vel mest sjokket av å plutselig måtte tenke navn nå :-P hehe

Hva med å bruke oppkallingsnavmene som mellomnavn?

Er jo en mulighet, men er egentlig ikke så fan av 2 navn :-) Syns det fort blir så lange navn utav det. Og vertfall siden mini kanskje får 2 etternavn og. Har ikke helt bestemt meg om jeg ønsker å ha med mitt etternavn eller om jeg ofrer det og tar bare typen sitt på barnet.

Er jo en mulighet, men er egentlig ikke så fan av 2 navn :) Syns det fort blir så lange navn utav det. Og vertfall siden mini kanskje får 2 etternavn og. Har ikke helt bestemt meg om jeg ønsker å ha med mitt etternavn eller om jeg ofrer det og tar bare typen sitt på barnet.
Vi har valgt to navn. Men de skal ikke brukes sammen i det daglige. Blir fornavn og mellomnavn, ikke dobbelt-navn :)

Back
Topp