Navn - oversikt over populære navn i 2020

På trendnavnene fant jeg kun et jente navn som jeg har tenkt på, men 4 guttenavn. :happy:

Jeg gruer meg til vi skal bestemme navn, for samboeren nekter å diskutere det på forhånd. 1-åringen het Beibin i nesten 2 måneder etter fødsel... Kanskje jeg bare bestemmer et navn on my own.

Jeg gruer meg til vi skal bestemme navn, for samboeren nekter å diskutere det på forhånd. 1-åringen het Beibin i nesten 2 måneder etter fødsel... Kanskje jeg bare bestemmer et navn on my own.
Kall den for noe helt grusomt, sånn at han bare MÅ ta et standpunkt. Randi Bjarne! :hilarious:

Jeg har noen av disse navnene på min personlige favorittliste, men jeg har vel sånn fire hovedkandidater, to for hvert kjønn, og ingen av dem var på lista.

Fant ikke mine der.. Før hadde jeg Jakob som favoritt, men så ble liksom det så populært og da mistet det liksom litt gnisten for meg. Nå håper jeg at de navnene jeg vil ha holder seg unna topplistene :joyful:

Jeg tror det ene navnet jeg har på min liste har vært på topplistene i mange år, så mange vil nok si at det er oppbrukt. Men det er jo ikke oppbrukt for meg, jeg kjenner ingen som heter det. :)

Navnet til dattera mi står på den lista :bag: jeg likte et par andre navn der og :)

Sigrid, Sigurd og Peder står på vår

Fant faktisk ingen! Vi har et gammel norrønt navn på sønnen vår så hadde tenkt noe i samme stil, men siden vi er flerspråklige i familien (norsk, engelsk og et annet europeisk språk) må navnet passe ganske mange kriterier, haha!
Vi lette lenge etter førstefødtes navn, men vi er utrolig stolte av valget, såpass at jeg blir stressa med tanke på nestemann. :wacky:

Vi hadde funnet navn når vi mistet i sommer. Så tror vi tar et skippertak på fødestuen slik vi gjorde med sønnen vår. Vi var enige om at før vi forlot fødestuen skulle vi finne et navn.

Av de som er nevnt er Aksel og Jakob de jeg selv kunne brukt.

Vi har bestemt oss for jentenavn men litt uenig når det kommer til guttenavn. Sambo har selvfølgelig ingen forslag, men rynker raskt på nesen når jeg kommer med forskjellige forslag. Nesten så jeg håper vi får jente, da vi er enige der! :p

Disse navnene blir hotte i 2020:
https://www.klikk.no/foreldre/navn/...54.1373871371.1575661907-828104835.1549554554

Finner du noen av navnene du har tenkt på på lista?

Jeg fant ganske mange faktisk...

Fant mange fine navn jeg også! Er litt spent på hva mannen tenker... Jeg inngikk et kompromiss at han skulle få velge navn på nestemann for at barna våre skulle få mitt etternavn. Han skal hvertfall få lov å tro at han bestemmer, men om det er han som egentlig gjør det er en annen ting. Hehe.

Back
Topp