Navn og rom til den lille.

stjernebarn

Forelsket i forumet
Noen andre som allerede har begynt å leke med tanken på aktuelle navn og hvordan rommet til den lille spiren skal se ut? [emoji56]
Evt. har dere noen spesielle kriterier for navn? feks at søsken skal få ta del i navnevalg osv. Og evt. hvor tidlig får søsken vite? etter ordinær ul? [emoji4]

Lista med navn har jeg redigert flere ganger det siste året, så den tanken leker jeg med til stadighet [emoji6] nevnte d for samboer også i går, så vi fikk luket ut et par navn han ikke likte [emoji23] vi har nettopp flyttet inn i nytt hus og barnerommet er foreløpig gjesterom, men har selvfølgelig noen tanker om hva og hvordan. Tør allikevel ikke tenke for mye på d enda [emoji6][emoji173]️

Aktuelle navn har me prata om i ny og ne i 1,5-2år [emoji23][emoji23] var ikke så lenge etter at guten på snart 2 hadde fått navn før me begynnte å tenka igjen [emoji23][emoji23]

Så kjekt! Vi har ikke prata om det enda men jeg har skrevet ned noen forslag, så får vi se om vi en gang kan bli enige [emoji28][emoji28] han er ganske sta på navn! [emoji85]

Nytt rom må vi lage:P. Men før den tid skal vi bytte kjøkken, legge nytt gulv og innrede 4 andre soverom. Blir ein travel vår og sommer:)

Vi har et soverom nr 3, men det er mer eller mindre bod nå, så det må ryddes. Ellers er jeg usikker på om det blir gjort så mye. Gardiner kanskje [emoji23] Vi vurderer å flytte ila ca 2år, så gidder ikke ordne for mye her. Babyen blir uansett de første mnd på vårt rom.

Vedr navn nevnte sambo et utrolig teit før vi visste jeg var gravid.. Vi diskuterte masse sist, så blir nok en utfordring denne gangen også.

Har knapt turt å tenka på rom. Holder på med gangen oppe å skal fiksa rom til guten før eg tør tenka på rom til jr.. Maen nevnte det her om dagen, han er heldigvis mye meir medgjørlig når det gjelder oppussing idéane mine enn navne forslagå eg hadde til guten.. Han hadde negative assosiasjoner med de fleste.. Eg va vel ikke akkurat bedre med favoritt navet hans

Vi har et 4 rom som skal bli barnerom, men nå er det rote/oppbevarings rom og det må pusses opp før man kan bruke det. Navn har diskutert en stund, vi har en del kriterier for navnevalg som vi er enige i og jeg har allerede bestemt meg for ett jentenavn og ett guttenavn jeg syntes er fine, må bare få mannen til å bli like fornøyd med de som jeg er.

Har ikke turt å tenke for mye på det enda.
Har jo snakket om navn, men vi er mer enige om jentenavn enn guttenavn :)

Vi har 2 soverom, vårt og et ubrukt som vi bare bruker som klesskap. Blir veldig kjekt om jeg kan dekorere og fikse opp der inne til en liten eller to :Heartred

Vi har et soverom nr 3, men det er mer eller mindre bod nå, så det må ryddes. Ellers er jeg usikker på om det blir gjort så mye. Gardiner kanskje [emoji23] Vi vurderer å flytte ila ca 2år, så gidder ikke ordne for mye her. Babyen blir uansett de første mnd på vårt rom.

Vedr navn nevnte sambo et utrolig teit før vi visste jeg var gravid.. Vi diskuterte masse sist, så blir nok en utfordring denne gangen også.

Nysgjerrig på hvilket teit navn d var? [emoji6]

Ja, og det har vi på første. Og han mente at da skjønte folk at dette var den lille [emoji23] Får håpe det blir jente så jeg slipper den diskusjonen [emoji12]

Hehe ka du får krysse fingrene for d [emoji6] lykke til med navnevalget! Blir spennende å høre hva det blir til slutt [emoji4]

Tror vi har jentenavn klart, usikkert på gutt. Har et par navn vi står imellom:) Når det kommer til rom, har vi et rom vi kan bruke, men vi skal pusse opp huset til neste år, så vet ikke om vi kommer til å ha babyen hos oss iløpet av den tiden :)

Guttenavnet er klart, men typisk at det er jente denne gangen også, der vi ikke klarer å bli enige om navn :-)

Vi har brukt opp det ene navnet vi klarte å bli enige om sist. Vi diskuterer ofte navn, men har veldig forskjellig smak. Guttenavn et nok hakket lettere enn jente navn, for jentenavn har jeg egentlig vært bestemt på siden jeg var ganske liten. Mannen hater det selvsagt. Såå, vi får nå se.

Vi flyttet nettopp inn i et nytt hus. Foreløpig er det kun to soverom, men de er til gjengjeld veldig store. Skal dele det ene i to i vinterferien (planlagt uavhengig av graviditeten). Gleder meg:) Sist hadde vi barnerommet klart rundt uke 20. Slapp da stress som høygravid. Ikke at rommet ble sånn veldig tatt i bruk før nylig, men kjekt å kunne pynte litt.

Jeg tror jeg kommer til å ofre garderoben min (vel...12 kvm soverom som jeg bruker som garderobe) i første omgang, så får vi barnerommet i direkte tilknytning til soverommet vårt. Får heller flytte lengre ned i gangen etterhvert, vi har 3 ledige rom :)

Navn tror jeg ikke vi klarer å bli enige om, da samboeren min har usannsynlig dårlig smak på slikt :P

Back
Topp