Navn (når man ser babyn)

Jeg klarer bare ikke å kalle magen eller babyen i magen ved navn, så jeg tror jeg må SE babyen før det vil føles naturlig å si navnet høyt. Ikke nødvendigvis for å se om det passer, men det føles så unaturlig å kalle babyen noe når den fortsatt er inni magen :/ Men ingen anelse om det vil føles mer naturlig når hun er født heller, kanskje jeg ombestemmer meg helt :p
Sånn føler jeg deg også :p Innimellom prøver jeg meg, smaker liksom på hvordan det er å uttale, men synes det er merkelig. Vi har kalt henne "bolla" siden starten og for min del kommer det til å være navnet henne helt til hun kommer ut og blir til en ekte person jeg kan ta og føle på. Men regner med at jeg sikkert kommer til å bruke bolla som kjælenavn i maaaange uker etter hun er født :p
 
Ikke 100% bestemt, men har ikke flere enn et alternativ som vi begge liker. Så regner med det blir det navnet, men kaller han bare lillebror frem til han kommer ut. Men her får ingen beskjed om at babyen er født før navnet er bestemt, så avgjørelsen tas på fødestua
 
Vi var fast bestemte på navn allerede etter første trimester og har kalt babyen dette siden da. På onsdag var vi på ultralyd og fikk endelig sett ansiktet til jenta vår, og da ble jeg plutselig veldig usikker på navnet. En veldig rar følelse, for var så fast bestemt på at jenta vår skulle hete det vi har bestemt oss for. Jeg er litt redd for at vi må finne et nytt navn når hun kommer ut, for det vil nok ta litt tid før vi finner et passende navn da.
Har møtt flere mennesker jeg ikke syntes kler navnet sitt, og da har det også vært vanskeligere for meg å lære disse navnene :p Så for meg er det viktig at jeg er fortrolig med navnet før vi bestemmer oss :)
 
Var vanskelig å komme frem til navn vi begge liker, så vi har ingen alternativer.
Det kommer vel mye an på hva man assosierer med navnet fra før, om man kjenner noen med navnet osv. Jeg kjenner ingen som heter det samme som barna mine, selv om de er ganske så vanlige:)
 
Vi har valgt oss ut Marcus og Andreas.
Hva han faktisk ender opp med å hete, vet vi ikke før vi har sett han :)
Det er begge to navn vi liker og er komfortable med, samtidig som vi ikke har bestemt oss for hva det blir.

Jeg skulle hete Jenny Kathinka, men det passet IKKE til meg da jeg ble født :p
 
Vi har valgt oss ut Marcus og Andreas.
Hva han faktisk ender opp med å hete, vet vi ikke før vi har sett han :)
Det er begge to navn vi liker og er komfortable med, samtidig som vi ikke har bestemt oss for hva det blir.

Jeg skulle hete Jenny Kathinka, men det passet IKKE til meg da jeg ble født :p
<3 Marcus og Andreas er kjempefine navn
 
Jeg var sikker på at vi er personer som kom til å bestemme navn lenge før han kom. Nå er det en måned til termin, og vi har absolutt ikke bestemt oss. Navnet vi egentlig har tenkt på, er litt tungt og passer en sterk personlighet. Men vi vet ikke om han er det.. Inntil videre har vi valgt å kalle han ved navnet, men har slengt på -sen.. :p Altså hvis det var Sander vi hadde bestemt, så er kallenavnet inntil videre Sandersen ;)
 
vi har ett navn vi begge syntes er fint og som vi håper det blir. Vi er likevel enige om at vi skal se om det passer når han kommer ut ☺️
 
Back
Topp