Navn (når man ser babyn)

Banouti

Flørter med forumet
Jeg veit ikke helt, men forstår ikke helt den greia med at man må se babyn før man velger navn.
Hvordan ser man det?
 
Det er vel mer det at når man møter babyen, så får man en følelse ang navn. Førstemann hos oss, det ble jeg ikke fortrolig med navnet hennes 100% før hun var nærmere 1,5 år, det navnet vi hadde bestemt oss for på forhånd. Men samtidig tenker jeg at navn, Det vokser de inn i, og i dag kunne hun ikke hatt noe annet navn.

Derfor vil mange vente med å bestemme seg før de faktisk har babyen hos seg.
 
Dette forstår ikke jeg heller... :p jeg vet allerede hvem baby er i magen så både sist og denne gang har babyene fått navn før de ble født xD
 
Jeg forstår heller ikke det helt. Føler at de blir det navnet vi har bestemt. Men har hørt om de som har bestemt et navn og fortalt det, men når baby kom så føltes det bare helt feil.
 
Det er helt logisk.
Ikke alle ser ut som Kari eller Ola og navnet skal passe til personen.

Jeg skulle feks hete Veronica, det var bestemt. Men jeg ser ikke ut som noen Veronica og mamma ga meg et annet navn. (Heldigvis).

Så jeg skjønner ikke de som gir navn før og er helt bestemt. Selv om man har båret barnet i magen så trenger man å bli kjent etter fødsel. Inntrykket/forventningen man har laget seg stemmer ikke alltid med virkeligheten.
 
Forstår ikke det jeg heller, mamma blandt annet sa "dere kan umulig bestemme dere før dere møter henne". Men vår frøken er allerede en liten T og vært siden uke 19 og uansett utsende så vill det passe henne perfekt:)
 
Vi bestemte navn for lenge siden,når vi snakker om barnet så sier vi navnet,så.blir veldig rart om vi skulle valgt ett annet navn.

Kjenner mange som har byttet navn.
 
Har heller ikke bestemt navn skikkelig før vi ser han! Har eit navn vi tenker på og som er "favoritten" men tørr ikke kalle han navnet før vi har møtt han:)
 
Det er nok "helt logisk" for noen, men for meg og mange andre er det "helt logisk" at barnet passer det navnet det får. For meg er det viktig at barnet har navn når det kommer til verden :)
 
Det ser man fort:) så vi har to navn, litt forskjellige og regner med det faller på plass etter noen dager når vi har sett og opplevd nurket❤️
 
Det er helt logisk.
Ikke alle ser ut som Kari eller Ola og navnet skal passe til personen.

Jeg skulle feks hete Veronica, det var bestemt. Men jeg ser ikke ut som noen Veronica og mamma ga meg et annet navn. (Heldigvis).

Så jeg skjønner ikke de som gir navn før og er helt bestemt. Selv om man har båret barnet i magen så trenger man å bli kjent etter fødsel. Inntrykket/forventningen man har laget seg stemmer ikke alltid med virkeligheten.
Men hvem har bestemt hvordan en Veronica skal se ut? :)
 
Men hvem har bestemt hvordan en Veronica skal se ut? :)
Det er jo hver og en's oppfatning. :)
Jeg er helt klart ingen Veronica og har kun negative assosiasjoner til navnet. :/
 
Lillebror får ikke noe navn før han kommer ut. Må se han før vi bestemmer oss :p Vi valgte navn til storesøster før hun ble født, og det passet ikke i det hele tatt når hun kom ut :)
 
her i hus er vi også sånne som liker å ha navnet klart på forhånd. Begge to føler vel egentlig at vi knytter oss mer til henne når vi kan snakke om henne med navn.

Denne gangen fikk ikke vi vite kjønn før i uke 24 på privat ul, og det var litt rart å gå å kalle henne for "babyen" eller "den" hele tiden. Når vi fikk vite det ble jente var hun L fra dag 1!

Samme med storesøster. Der hadde vi blitt enige om navn lenge før vi i det hele tatt ble gravide. Da vi på OUL fikk vite det var ei jente var hun E med en gang, og hun kunne aldri vært noen annen.
 
Vi hadde en liste med mange jentenavn, og et par guttenavn.
Da babyen var født, brukte vi to dager på å bli kjent med ansiktet hans og lynnet, og så at han var den han var. :)

Det bare ser du. ;)
 
Vi hadde navn til storesøster klart forrige gang og det ble det vi valgte. Ganske sikker på valget vårt nå også :)
 
Jeg klarer bare ikke å kalle magen eller babyen i magen ved navn, så jeg tror jeg må SE babyen før det vil føles naturlig å si navnet høyt. Ikke nødvendigvis for å se om det passer, men det føles så unaturlig å kalle babyen noe når den fortsatt er inni magen :/ Men ingen anelse om det vil føles mer naturlig når hun er født heller, kanskje jeg ombestemmer meg helt :p
 
Back
Topp