Navn i pass

*RoM*

Elsker forumet
Vet dere om alle navnene blir tatt med i passet? Eller utelater de evt mellomnavn?

Typ hvis et står Ole Alexande Nilsen Johnsen

Kan det hende de fjerner Nilsen?

Nei det tror jeg ikke. Alle navn må vel være med. Ei venninne hadde tatt til seg morens pikenavn som mellomnamn og hadde ikke bestilt nytt pass. Hun fik problemer og kom ikke med flyet sitt

Nei det tror jeg ikke. Alle navn må vel være med. Ei venninne hadde tatt til seg morens pikenavn som mellomnamn og hadde ikke bestilt nytt pass. Hun fik problemer og kom ikke med flyet sitt
Oh shit, stakkars!

Skjedde nesten det samme med meg i fjor. Var kjempeekkelt. Skulle fly med ryanair, og hadde byttet etternavn, men glemt å skrive det i passet. Da den snille damen i skranken endret det helt uten kostnad, sto jeg og gråt lykketårer. Helt fantastisk!

Men vil ikke at noe lignende skal skje igjen!

Oh shit, stakkars!

Skjedde nesten det samme med meg i fjor. Var kjempeekkelt. Skulle fly med ryanair, og hadde byttet etternavn, men glemt å skrive det i passet. Da den snille damen i skranken endret det helt uten kostnad, sto jeg og gråt lykketårer. Helt fantastisk!

Men vil ikke at noe lignende skal skje igjen!

Nei, sånt er ikke gøy altså! Hun var i sør-Amerika tror jeg, gikk greit å fly fra Norge og dit, verre når hun skulle hjem! Tror det endte med en ekstra overnatting og nødpass.

Alle navn må med

Hvis man ikke har endret navnet i passet, må man passe på å bestille reisen i sitt gamle navn ;) men alle navnene er med i passet når man får nytt ja. De går jo etter det som er registrert i folkeregisteret..

Alle navn er alltid med.

Alle navn er med i passet med mindre du har sinnsykt mange navn slik det ikke er mulig:/

Alla navn skall vara med. Vet min mor hade glømt det en gang. Hon var tvungen å betala extra før å fixa det ellers hade hon ikkje fått lov å reise

Viktig at navnet på flybilletten er det samme som i passet, og der må jo hele navnet med. Jeg valgte å vente med å endre etternavn etter vi giftet oss for å være sikker på å unngå "trøbbel" under bryllupsreisen:)

Alle må med. Om man gifter seg og får et ekstra etternavn, så kan man få en bekreftelse på dette på side 3 eller 4 eller noe, fram til passet utløper :-)

Takk for alle svar. Da har jeg bestilt flybilletter, og satser på at det går fint ift passene som kommer =)

Alle navn må med i passet.

Alle navn må med, og må være skrevet riktig. Kjenner ei som ble nektet reise i fjor fordi fornavnet Victoria var blitt skrevet Viktoria i passet.

Back
Topp