Navn endring

en jeg kjente ble nesten tatt for svindel fordi han viste noen kontrollører på en buss sitt gamle bankkort ;)
Greit å skifte alt og til du har gjort det ha med bevis på navnendringen :)

Jeg fikk nytt bankkort, passer var gått ut, så det måtte fornyes uansett. Førerkortet har jeg ikke endret enda (vært gift i 3 år :) )

Tapatalk :)

Må ha nytt pass ja. Bankkort er ikkje så farlig om du ikkje skal bruke det til legitimasjon. Denne posten minte meg på at eg har gløymt å få nytt førarkort. Snart to år sidan eg skifta namn. Hehe. Kanskje på tide då.

Du må ikke ha nytt pass umiddelbart. Reiste til utlandet kort tid etter jeg giftet meg og tok mannens etternavn. Måtte bare sørge for å bestille reisen i gammelt navn siden jeg ikke hadde surret meg til å ordne nytt.

Men skal du til USA så et det sikkert andre boller tipper jeg. Der ville jeg ordnet nytt pass først.

Men et jo ikke noe stress å få nytt bankkort, førerkort etc. Såvidt jeg husker så er det kun passet som koster penger? Og nå får du det jo i posten ganske kjapt.
Jo, førerkort koster.

Til noen land går det sikkert greit, spesielt i Europa, men jeg ville ikke tatt sjansen. Plutselig står du der, om det skjer noe eller noen ser ekstra godt etter. Det er også mange andre land enn Usa som er superstrenge og da er en bokstav på feil sted krise!

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Når samboeren min byttet navn (tok vekk et etternavn) måtte alt av legitimasjon fornyes :-)

Back
Topp