Navlestumpen...

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Lillemann er 10 dager gammel og navlestumpen er fortsatt ikke falt av. Når jeg løfter på den, er det fortsatt som om det ikke er tørket ut under den. Med lik farge som når han var nyfødt.
Skal kontakte helsestasjonen imorgen, men er det flere som har opplevd det samme?

Nei, her gikk det vel helst andre veien..Her falt den av på dag 4... Men tror det var mest fordi bleia lå å gnaga borti den, for det virka ikke helt grodd. Helsesøster har sett på den da, og sa det gikk fint.
Den skal jo bare henge på til den løsner av seg selv egentlig, på sykehuset fikk vi beskjed om at det var veldig individuelt når den falt av..

Falt av på dag 13 her, og var ikke helt grodd under :) såret væska en del, og navlen så veldig rar ut! Rensa med klorhexidin noen ganger daglig, og da ordna det seg av seg selv etter noen dager :)

Falt av på dag 7 her, men forsatte å væske litt. Har bare brukt q-tips og rent vann til rensing etter tips fra sykehuset og helsestasjonen. Og passet på så det er tørt før jeg tok på ny bleie over. Ser ut til at den har grodd og tørket nå:)

Falt av på dag 2 her :) Med storesøster falt den av på dag 10.

Falt av dag 4, men det var litt skurve der frem til i går(dag 11). Har rensa forsiktig med q-tips og vann. På sykehuset sa de at det var så forskjellig med når den faller av, alt fra 2-3 til 14 dager.

Falt av på dag 6, bleie har gnagd litt så han blødde bittelitt i noen dager etterpå. Rensa med pyrisept så det ikke skulle bli betent/infeksjon, nå er han snart 3 uker å navlen er helt fin

Den falt av på dag 6 trur jeg, men det var nok pga bleia. Det er en uke siden og det er fortsatt ikke helt grodd men vasker forsiktig med vann som jeg har fått beskjed om.

Den falt av på dag 9, han er 12 dager i dag, renser med klorhexedin fordi det blør litt fortsatt og er et lite område som er bløtt

Datt av på dag 6 her, men kommer fortsatt gult puss ut fra den i morgen er det 4 uker siden.. Var på helsestasjon etter 2 uker og da mente hun at den så fin ut og at det var greit. Men lurer på når det skal slutte?? Er gule flekker på alle bleier og bodyer dersom bleien sklir litt nedenfor navlen..:/ noen som vet om dette er normalt?

Datt av på dag 6 her, men kommer fortsatt gult puss ut fra den i morgen er det 4 uker siden.. Var på helsestasjon etter 2 uker og da mente hun at den så fin ut og at det var greit. Men lurer på når det skal slutte?? Er gule flekker på alle bleier og bodyer dersom bleien sklir litt nedenfor navlen..:/ noen som vet om dette er normalt?
Jeg vet ikke hva som er normalt, men min erfaring etter to barn er at det er rimelig tørt etter den er falt av. Litt fukt kanskje et par dager. Jeg vasket navlen med pyrisept, både før og etter den falt av. Hva som er normalt for barn er jo et veldig bredt spekter. Så lenge det ikke ser rødt ut, vil jeg ikke tro det er noe å bekymre seg for. Men alltid lurt å høre med helsestasjonen :)

Back
Topp