Navlestrengen

Jeg er skeptisk til om de er normalt, men jeg va til helsestasjon i går og helsesøster ment det er bleien som skaver mot navlen. Vi skal prøve å ikke dekke navlen med den (brette ned den) men jeg synes det var vanskelig, bleien bretter seg opp igjen og det var fortsatt blod i morges. Skal se imorgen hvordan det ser ut.
Det rinner ikke blod da, det er kun litt tørket blod i fordypningene om du skjønner. Så vasker jeg bort det med Pyrisept :)

Husker ikke eksakt hvilken dag navlestumpen datt av her, men husker at han hadde en stor skorpe og at det småblødde litt om jeg vasket litt mye der. Hs sa det var helt normalt, og nå ser den helt fin ut. Jeg vasket bare med saltvannsoppløsning innimellom, forsøkte å holde det mest mulig tørt og i fred, så datt skorpen av av seg selv. Har vært helt fint en god stund nå.

Her falt den av etter 5 dager. Den ble infisert så vi har vasket med klorheksidin og teipet ned bleien så den får luft, det var det vi fikk beskjed om av barnelegen. Har blitt nesten helt bra nå, han er 18 dager gammel i dag.
Så lurt å teip ned bleia :) vi fikk beskjed om å brette ned den da den skaver litt imot navlen, men den bretter opp seg selv når hun beveger seg... skal prøve å teipe neste gang :)

Jordmor vrikket den av da hun var 9 dager gammel ;)

Den falt av på dag 8, men det var bleia sin skyld her også :p

Falt av av seg selv på dag 4. Var rent og pent og trengte bare en liten vask to ganger før det var helt i orden :)

Husker ikke helt. Men var før det var gått to uker. Væsket og blødde litt noen dager etterpå. Tørr og fin nå. :)

Og der lå plutselig navlestrengen løst i nattdrakten hans sammen med litt blod :p
15 dager etter fødsel.

Back
Topp