Navlestrengen

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Når falt den av på din baby?
Min har sin enda, er 10 dager gammel i dag :)

Dag 5. Men det var bleien som gjorde det, den falt ikke av "naturlig". Hun er nå 26 dager og det blør av og til fra navlen.

Dag 5. Men det var bleien som gjorde det, den falt ikke av "naturlig". Hun er nå 26 dager og det blør av og til fra navlen.
Det blør fortsatt litt så lenge etterpå? :o Har du snakket med lege/helsesøster om det? Normalt?

Det blør fortsatt litt så lenge etterpå? :o Har du snakket med lege/helsesøster om det? Normalt?
Jeg er skeptisk til om de er normalt, men jeg va til helsestasjon i går og helsesøster ment det er bleien som skaver mot navlen. Vi skal prøve å ikke dekke navlen med den (brette ned den) men jeg synes det var vanskelig, bleien bretter seg opp igjen og det var fortsatt blod i morges. Skal se imorgen hvordan det ser ut.
Det rinner ikke blod da, det er kun litt tørket blod i fordypningene om du skjønner. Så vasker jeg bort det med Pyrisept :)

Dag 8 løsnet den og falt av her. Syns den lukter så dritt så det var godt når mini ble kvitt den!

Dag 5, var nok bleien som gjorde det her og, men alt ser bra ut :-)

Jeg er skeptisk til om de er normalt, men jeg va til helsestasjon i går og helsesøster ment det er bleien som skaver mot navlen. Vi skal prøve å ikke dekke navlen med den (brette ned den) men jeg synes det var vanskelig, bleien bretter seg opp igjen og det var fortsatt blod i morges. Skal se imorgen hvordan det ser ut.
Det rinner ikke blod da, det er kun litt tørket blod i fordypningene om du skjønner. Så vasker jeg bort det med Pyrisept :)
Hmm, merkelig.. Regner med de vet hva de snakker om, men høres rart ut i mine ører at det kommer litt blod enda.
Det ordner seg nok snart :)

Her datt den av dag 11, men det blødde enda ganske mange dager litt sånn at det var størkna blod i navlen. Helsesøster sa det var helt ufarlig her også. Plutselig var det borte, og under var den søte, lille navlen ❤️

Hmm, merkelig.. Regner med de vet hva de snakker om, men høres rart ut i mine ører at det kommer litt blod enda.
Det ordner seg nok snart :)

Akkurat det samme skjedde her. Både lege og helsesøster har sagt at det gikk helt fint. Bare stell litt forsiktig med pyrisept.

Nå er Ludvig 7 uker straks og navlen er helt fin :)

Bare bruk litt teip når du bretter den ned for å få den til å bli. Sånn plasterteip fra apoteket altså, ikke plastteip.

Her falt den av etter 5 dager. Den ble infisert så vi har vasket med klorheksidin og teipet ned bleien så den får luft, det var det vi fikk beskjed om av barnelegen. Har blitt nesten helt bra nå, han er 18 dager gammel i dag.

Back
Topp