navlen

Danmi

Blir kjent med forumet
Når kan man dusje eller bade babyen etter navletingen har falt av? Med en gang eller? Den har falt av her,men det er litt pusk,om jeg kan kalle det pusk igjen.. vanskelig å forklare kjenner jeg. Hvor lenge venter dere?

Ikke hørt noe om at man skal vente. Men helsesøster var hjem til oss etter fødsel, da så hun på navlen og smurte på noe som skulle "etse" vekk siste rest av navlen. Så det er jo bare å ringe helsestasjon å høre med de hvis du er usikker på noe.

Lex ble badet daglig både på sykehuset og hjemme. Tørket alltid ekstra godt rundt navlen etter bading, og det har grodd så fint atte :)

viktig å holde navlen ren - så rens med pyrisept og hold navle"såret" tørt etter navlerosinen er falt av :)

Vi fikk beskjed om at han kunne bade uten problem rett etter den datt av...men hold navlen ren og tørr :) 

Tror som andre her at det ikke er noe problem å bade babyen, et tips jeg fikk var å være VELDIG nøye med å ikke vaske rundt navlen for så å vaske babyen i ansiktet/øyne. Da navlen inneholder veldig mange bakterier og kan forårsake øyebetennelse.. :)

man kan bade babyen både føre og rett etter at navelstumpen har detti av, bare pass på at det blir helt tørt føre du tar på bleie og klær..

Viss det er noko "igjen" inni navlen, så er det litt igjen etter navlestrengen blei klypt. Navlen til jenta mi ville ikkje slutte å væske, det var rein væske og det lukta bare litt. Spurte på helsestasjonen og då sa dei at det var noko som heiter granolom (veit ikkje heilt åssen det skrivas)litt rset av navlestrengen, då tok dei på noko med ei stift, som etsar. Det var vanskelig å komme til fordi det var nedi navlen, så veslejenta mi grein fordi dei kom innatt huden i navlen. Etter det begynte det å kome meir "ekstra" ut av navlen, så eg reiste på nytt på helsestajonen og då tok legen ei klype og drog ut granolomen og etsa vekk alt det han såg og det blødde ein del, men dette kjenner ikkje barnet fordi det er jo navlestreng som var igjen, det blir som negl eller hår. Så ho låg og smilte og var veldig fornøgd og kjende ingenting og nå er det endelig iorden. Det gjorde ingenting at det væska, men det kom på klede og måte rensas kvar dag, og ho var 3,5 mnd då dei blei iorden. Etter bad er det fint og rense med klorehexidin viss navlen ikkje er heilt grodd, fordi det tørkar.

Back
Topp