Navlen til babyen?

lillegull09

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Dere som har født eller som vet, jeg glemte å spørre før vi dro hjem.
Hun er 3 dager I dag og det er en del blod på navlen ettrr at bleia har kommet borti, skal jeg vaske eller gjøre noe med den eller la det være?
Tenkte også å få badet henne men når jeg fikk sist så.skulle de ikke bades før navlen var detti av, er det fortsatt sånn?

Last edited:
Når min datter ble født for 7 år siden skulle vi rense med Q-tips og pyriset. Det gjorde ikke noe å bade selvom den ikke var falt av enda :)

Du må bare være flink til å gjøre naveln tørr etterpå hvis ikke jeg tar helt feil? Også er det bare å rengjøre med q-tips og pyrisept :)

Man kan gjerne bade, men viktig at navelen er tørr før man kler på igjen. Også brette ned kanten på bleien så den ikke gnisser borti;) Mener også at det holder å vaske med vann, evt saltvann,nå lenge det ikke er noe rødt og irritert, men pyrisept går sikkert også fint:)

Fikk beskjed om å vaske med q-tips eller en tynn bomullsklut og vann. Kunne bade, men den skulle ikke ligge i vann liksom. Gjør ikke noe om den blir våt, men skulle ikke ligge under vann.. :)

Og legg en kompress mellom bleie å navle så d ikke gnager mer enn d må... Rens rundt men ikke på selve stumpen...

Fikk badet uten å få navlen våt, og bretta ned bleia så får håpe det ikke gnisser så mye mer. Er vel noen dager til den detter av også. Så får håpe den holder seg fon frem til det. Litt blod er det der da.

Man skal vel ikke gjøre noen ting ! Var det jeg/vi fikk beskjed om :-P
Og babyer trenger ikke bade mer enn en gang i uka, vi badet lille dagen etter han ble født og det gikk kanskje en uke før vi bade han igjen å da var navlen grodd ^^

Her ble hun ikke badet etter fødsel så hun ikke skulle bli kald, så var greit å.få vaska litt siden hun gulp ut hele seg I tillegg :p men navlen ble ikke våt og hjalp å brette ned bleia så da håper jeg den blir fin og detter av etterhvert :)

Back
Topp