Navlebrokk?

~Heijdii~

Lever livet !
VIP
Noen her som har/har barn som har det?
Benjamin har det.. vet egentlig ikke hva det er men.. hehe..

Når forsvinner det ?[8|]

ORIGINAL: *~Skjønningene~*

måtte få no sterke greier på resept!
fikk det av helsestasjonen!

Her fikk jeg bare vite, det forsvinner av seg selv[8|]

ORIGINAL: Malin!

min hadde det. kom helt plutselig, og etter noen uker 8eller var det et par mnd?) forsvant den like fort som den kom[:D]

husker jeg syntes det var så "ekkelt" for når jeg skulle vaske Martin, eller kom borti navelen hans hørtes og kjentes det ut som det var væske inni[:-]mulig det er det som var inni og altså, men jeg var i hvertfall sjeleglad når den ble borte[8D]

Den har vært her no i 3 uker hvertfall.. synes det er ekkelt jeg å![8D]
høres ut som væske ja, hehee..

Sønnen min har det/har hatt.
Er vel best en lege kan kjikke på det, om du ikke har fått det gjort da.

Men det burde gå tilbake etter en dag eller to. Og når dem en gang har fått det vil de altid ha det. Så kan komme tilbake senere.
Om det blir plagsomt når de blir eldre kan de få oprasjon.

ORIGINAL: ~eXita~

Men det burde gå tilbake etter en dag eller to. Og når dem en gang har fått det vil de altid ha det. Så kan komme tilbake senere.

Han har hatt det no i 3-4 uker.. like stor som første dag..
men kan kanskje ha noe med at han er prematur?[8|]

ORIGINAL: ~Heijdii~

måtte få no sterke greier på resept!
fikk det av helsestasjonen!

Her fikk jeg bare vite, det forsvinner av seg selv[8|]

gjorde jeg å me en gang, men så ble det ikke borte! fikk no sterke greier å det så heeelt jævelig etterpå [&:]

Hvor lenge hadde han hatt det før de ga deg det da?
Benjamin har hatt den i 3-4 uker nå..[&:]

ORIGINAL: Malin!

ORIGINAL: ~Heijdii~

ORIGINAL: ~eXita~

Han har hatt det no i 3-4 uker.. like stor som første dag..
men kan kanskje ha noe med at han er prematur?[8|]

min ble født 1 dag før termin, men hadde alikevel navlebrokken ganske lenge.

La helsesøstra se på den når dere er på helsestasjonen du[:)]

Hun har sett på den, hun sier den forsvinner av seg selv.. så får vell bare vente![8D]

Oi, det så jo ikke noe bra ut..!
håper jeg slipper å måtte igjennom noe sånt .. den er veldig liten, eller den er ikke så stor at
det tyter ut av klær osv.. så håper det egentlig bare er en liten som forsvinner snart![:-]

snuppa her har hatt det siden hun ble født, det har gått inn en del men er fortsatt utovernavel med litt væske inni. Hs har sagt til meg at den går bort av seg selv  etterhvert.Så lenge den er myk og kan klemmes inn og ikke er vondt er det ikke noe fare.De operere ikke sånn lengre hvis de ikke må. Min lillebror sitt navlebrokk gikk inn helt da han va 10 år gammel. Da de får mer magemuskler forsvinner det. Men en lege bør følge med på det da. De ser på navlen på kontroller her.

Sebastian fikk det som nyfødt og har det enda 17 mnd senere.. Navlebrokk gjør det ikke noe med så lenge de ikke får smerter.. Når de blir eldre kan de få en kosmetisk operasjon... Sebastian sin står rett ut.. fikk beskjed om å dytte den inn, men det går ikke mer.. er ikke farlig..

Elias er snart 3 år, og har hatt navebrokk hele sitt liv. Har fått beskjed om at så lenge den ikke er vond, og at vi kan dytte den inn, så er det ikke farlig. Men hvis vi ikke får dytta inn, så måtte vi umiddelbart ta kontakt med sykehus. Var hos lege for å se på den da han nettopp var fyllt to år,og legen sa at det var ikke noe vits i å gjøre noe med den ennå, for de skal jo forsvinne av seg selv.

Back
Topp