Navlebrokk

englemams

Flørter med forumet
Jenta mi på 7 uker har plutselig fått navlebrokk. Noen som har erfaring med det?? Kjenner jeg blir litt småbekymra... [emoji85]

Er det stort?
Tenker at du kan ringe helsestasjonen om det om du er stressa over det. Men er jo stort sett ikke farlig.

Det er ca 1 cm., og jeg får klemt det inn igjen.. vi skal på 6-ukerskontrollen over helgen så tenkte å vente med det til da. Har lest at det er stort sett noe de ikke gjør noe med likevel, og at det ikke er vondt. Så det er vel kanskje verre for mor å se det enn det er for henne [emoji85][emoji51]

Det er ca 1 cm., og jeg får klemt det inn igjen.. vi skal på 6-ukerskontrollen over helgen så tenkte å vente med det til da. Har lest at det er stort sett noe de ikke gjør noe med likevel, og at det ikke er vondt. Så det er vel kanskje verre for mor å se det enn det er for henne [emoji85][emoji51]
Sannsynligvis ja.
Legen sjekker navlen uansett, så du får det sjekka.

Og de sier at de fleste sånne små brokk forsvinner av seg selv.

Vår første hadde et lite navlebrokk, men han vokste det av seg i løpet av det første leveåret og har det ikke lenger. Han hadde ingen plager med det :)

Min mann hadde det, opererte det bort i voksen alder fordi det da begynte å bli ubehagelig. Merka ikke noe til det før.

Min eldste var født med navlebrokk. Gjorde ingenting med det, og det forsvant fint av seg selv. Han er 2 år nå og er veldig lenge siden det forsvant [emoji4]

Sniker fra juli-gruppe!)))) vår lille fikk det, forsvant av seg selv etter 1 måned. Pass på å legge baby ofte på magen slik at de får trent muskulaturen. Ta kontakt med lege dersom den ikke forsvinner da baby fyller 6 måneder-1 år

Sniker fra juli-gruppe!)))) vår lille fikk det, forsvant av seg selv etter 1 måned. Pass på å legge baby ofte på magen slik at de får trent muskulaturen. Ta kontakt med lege dersom den ikke forsvinner da baby fyller 6 måneder-1 år

Takk for tips[emoji847]

Back
Topp