NAV!

Heidi10+12

Gift med forumet
gud som jeg HATER nav!! [:@][&:][>:][&o][:@]

veter på sykepenger.. så i dag skjekka jeg konto`n og da her jeg fått 1000 kr..
skal ha nesten 10.000!! [:@][:@][:@]
så jeg ringte å spurte hvor resten av penga minne var.. og da sier hu dumme dama at jeg måtte ha eget brev fra arbeidsgiver hvor det sto hvorfor jeg ikke kunne være i jobb!
men jeg er jo arebeidsledig!![>:]
så da måtte jeg vist ha samme brevet av legen da..

trudde det sto på sykemeldinga hvorfor jeg var sykemeldt jeg da..
men det var vist ikke NOK!! [:@][>:]

så da får jeg ringe legen min da..[:@]

dagens klage[8D]

Når du har vært sykmeldt 100% i 8 uker, så må legen fylle ut punkt 6 på sykmeldingsblanketten. Gjør han ikke dette, vil sykepengene stanses. Kan høres ut som det er dette som har skjedd. Vet en del leger glemmer å passe på dette.

De har jo ikke noe med hvorfor du er sykemeldt da !!! Det er jo en grunn til at diagnosen ikke står på den delen de skal ha av sykemeldingen [:'(]

ORIGINAL: bea_

De har jo ikke noe med hvorfor du er sykemeldt da !!! Det er jo en grunn til at diagnosen ikke står på den delen de skal ha av sykemeldingen [:'(]

Legen sender en egen del av sykemeldingen til Nav, uansett om du har arbeidsgiver eller ikke. Der står diagnosen, og det er som Bymusa sier, legen må fylle ut en egen del etter 8 ukers sykemelding om hvorfor det ikke er mulig å jobbe. Sykepengene stoppes hvis ikke dette blir gjort, det står på blanketten, og legen er klar over dette ( men mange glemmer nok ...)

Back
Topp