NAV!!

Sweetypie

Forelsket i forumet
Saken er at jeg fikk innvilget dagpenger for 52 uker i 2007, det fikk jeg i 6 måneder før jeg måtte stoppe dem. Fordi jeg skulle ha foreldrepermisjon. Etter permisjon søkte jeg om de resterende ukene jeg hadde igjen og de er jeg ferdig med nå.

Jeg ringte nav og spurte om jeg kunne få 52 uker til siden jeg egentlig har krav til å få 104 uker. Fyller alle kravene for å få 104 uker, inntekt osv. Hun skjønte ikke hvorfor jeg ikke hadde fått 104 uker med en gang og satte meg til over til en annen dame.

Snakket med henne og hun mente at jeg ikke kunne gjøre noe med det nå. Siden det allerede hadde blitt vedtatt for lenge siden og det var sannsynligvis riktig at jeg burde få 52 uker. Da viste jeg til inntekten min og hun var enig i at jeg burde få 104 uker men at jeg ikke kan gjøre noe med det nå.

Det er jo ikke min feil, det er jo NAV som har rotet det til. Noen som har opplevd lignende.

Er så mye rart med NAV altså!! [:@]

Stå på ditt, IKKE GI DEG!!! møt og ring de ned til du får det du skal ha!! Evt. si du går til media hvis ikke [;)]

Hadde du krav på 104 uker så hadde du jo krav på det!

Jeg hadde fått tak i noen litt høyere opp, som kan hjelpe deg bedre.
Er jo tross alt dem som har gjort feil også!! [:@]

Ville nok ringt nav, og bedt om å få snakke med en høyere opp i systemet, og forklart h*n på en bestemt måte at her har en av de ansatte gjort en feil, og at dette får de rette opp i. Det måtte jeg gjøre selv en gang de tulla ifht en sak jeg hadde.

Godt det er flere som er enige med meg [;)] Tror jeg skal ringe dem på mandag.

jeg har etter erfaring lært at hvis du ringer ofte og er hyggelig kommer du til slutt til en som er villig til å hjelpe deg, det skjedde en feil(jeg missforstod) som gjorde at jeg mistet alle pengene frem til Januar, men etter å ringt de annenhver dag i to uker kom jeg til ei hyggelig dame, og nå er pengene på vei...

jeg elsker NAV, vi er så sinnsykt heldige som har de, men det er jo som i alle venneforhold, man må være snille for å få noe hjelp tilbake..[;)]

ORIGINAL: Bree van de kamp

jeg har etter erfaring lært at hvis du ringer ofte og er hyggelig kommer du til slutt til en som er villig til å hjelpe deg, det skjedde en feil(jeg missforstod) som gjorde at jeg mistet alle pengene frem til Januar, men etter å ringt de annenhver dag i to uker kom jeg til ei hyggelig dame, og nå er pengene på vei...

jeg elsker NAV, vi er så sinnsykt heldige som har de, men det er jo som i alle venneforhold, man må være snille for å få noe hjelp tilbake..[;)]

Hehe..Jeg har vært kjempe snill jeg [;)]

ORIGINAL: Sweetypie

flott[:D] vet det er en del folk som skriker og kjefter og forventer at nav skal fikse for de. jeg har også opplevd at en nav dame kjeftet på meg, da hørte jeg henne ferdig, ga henne litt stillhet, og spurte om hun var ferdig nå.... da ble hun spak og angret seg og fikset for meg etterpå.. moro vettu...

men jeg e også en rævsleiker av natur da, hehe

ORIGINAL: Sweetypie

Ikke dårlig [;)]

flott[:D] vet det er en del folk som skriker og kjefter og forventer at nav skal fikse for de. jeg har også opplevd at en nav dame kjeftet på meg, da hørte jeg henne ferdig, ga henne litt stillhet, og spurte om hun var ferdig nå.... da ble hun spak og angret seg og fikset for meg etterpå.. moro vettu...

men jeg e også en rævsleiker av natur da, hehe

ORIGINAL: S@ra

Hadde du krav på 104 uker så hadde du jo krav på det!

Jeg hadde fått tak i noen litt høyere opp, som kan hjelpe deg bedre.
Er jo tross alt dem som har gjort feil også!! [:@]

Egentlig er det vel så enkelt at dem kjører vedtaket på nytt, bare for en annen periode...
Hadde du krav på 104 uker i utgangspunktet, og fikk kun innvilget halvparten i første omgang, og du fortsatt fyller kravene, da ser jeg virkelig ingen grunn til at dem ikke kan utvide perioden fra 52 til 104 uker, eventuelt kjøre vedtaket på nytt...

ORIGINAL: Digamma

Det er jo lett å se om du hadde rett på 52 uker eller 104. Se på det opprinnelige vedtaket ditt, og om du hadde arbeidsinntekt på under 2 G, så har du rett på 52 uker, hadde du arbeidsinntekt på mer enn 2 G så har du rett på 104 uker.

Jeg hadde inntekt på over 2G, fikk en på NAV til å regne for meg. Men selv så skjønner jeg ikke hvordan man skal regne [:-]

ORIGINAL: snuppis!

Snakk med NAV forvaltning [:)]

Har snakket med dem, snakket med en vennlig dame som sa at det høres kjempe rart ut hvorfor jeg i utgangspunktet fikk 52 uker når jeg hadde krav på 104. Så for å være på den sikre siden satte hun meg over til en annen. Hun andre mente at det sannsynligvis var riktig beregna, selv om jeg gang på gang sa at jeg har høyere inntekt og kommer innenfor 104 uker kravet. Hun prøvde å snike seg unna hele tiden..ja men..jo...derfor...og at jeg ikke kan gjøre noe nå...og tilslutt sa hun hade uten at jeg fikk sagt noe.

ORIGINAL: Kattekvinnen

Egentlig er det vel så enkelt at dem kjører vedtaket på nytt, bare for en annen periode...
Hadde du krav på 104 uker i utgangspunktet, og fikk kun innvilget halvparten i første omgang, og du fortsatt fyller kravene, da ser jeg virkelig ingen grunn til at dem ikke kan utvide perioden fra 52 til 104 uker, eventuelt kjøre vedtaket på nytt...

Det er ikke så enkelt å kjøre sak på nytt ifølge dem...dont ask me why hehe.

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Hmmm.. nåa man får vedtak må man klage på dette innen så og så mange uker! Hvis man ikke gjør dette innen tiden så har man vel seg selv å takke! Skjønner det er skikkelig surt da!

Ville tatt en ekstra telefon å hørt om du møtte på en vennlig person eventuelt bedt om møte med dem!

Lykke til[:)]

Ja det er sant, men jeg trodde jeg skulle klare å finne meg en jobb til da. Jeg visste ikke at de kunne gi meg 104 på en gang heller.

Back
Topp