Nav....

M&M2014

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Nav klarer det gang på gang. Nå er det andre gangen på 3 mnd at jeg ikke har fått alle pengene mine, hvordan de mener at noen skal overleve på 2300 kr  i en hel mnd er for meg helt uforstålig!![:@] Takk å lov for sparepenger!!

Er det noe rart man blir deprimert å har lyst til å hylskrike til alle som jobber på NAV.[:(] Og jeg er en sterk person som sikkert ringer i snitt til dem 3-4 ganger i uken for å hele tiden ha orden i min sak....

Gruer meg like mye til da jeg skal ha permisjon, venninna mi tok det hele 3 mnd før hun fikk svangerskaps pengene sine[:@]

kjenner til det.. styrte masse med dem sist permisjon... nå er jeg sykmeldt og får lønn fra jobben kun ut neste mnd.. så er spent på om de klarer å ordne med riktige sykepenger...
hvor mye mangler du da ?

Måtte bare få utløp for det, det hjelper jo ikke om jeg legger meg ned å griner heller. Selv om det er mest ønskelig nå. HORMONER i tillegg.....

Hører ingen som er fornøyd med NAV. Noe drastisk bør gjøres med den greia der. Alle som jobber der også. [:@] Gruer meg til jeg skal søke om barselpermisjonspenger osv.... [&:]

Åh herregud da.. Det er den greia jeg ikke håper vi også kommer i.... Å måtte vente på permpengene... Det er jo katastrofe hvis det blir for sent utbetalt.. !!

Har du fått noe grunn da til at de er så sene med å betale deg da? Er jo forferdelig!!

ORIGINAL: Embriks mam

kjenner til det.. styrte masse med dem sist permisjon... nå er jeg sykmeldt og får lønn fra jobben kun ut neste mnd.. så er spent på om de klarer å ordne med riktige sykepenger...
hvor mye mangler du da ?

Noe slik som dette som har skjedd her, jeg mangler slikt rundt 13 tusen, så er MYE penger synes jeg. Har liksom regninger å betale jeg som alle andre!! Pluss at jeg må kjøre på denne avklaringen hver ukedag, bare det blir 1000 i mnd.

Sist gang så gjorde rett å slett ene dama på nav feil, som gjorde at det tok over en mnd før jeg fikk pengene mine.

Problemet er at dette skjer jevnlig, og at jeg da må sitte i 3-4 telefoner i uken før jeg får dem, å da tar det gjerne en hel mnd før dem er på kontoen!!!

Har man ikke depresjoner så er ihvertfall NAV behjelplige med å gi deg det......................

Uff stakkar deg som ikke har fått penger. 2300 er jo ingenting... Latterlig.

Siden dette er første ungen så tenkte vi å ha en rådgivingstime med en fra NAV slik at vi var forberedt og vet hva vi må fylle ut og gjøre.. Jeg har tatt kontakt og fikk beskjed om at en skulle ringe meg tilbake.. har han ringt? nei ..... er 4 uker siden.

ORIGINAL: Hyppolyta

Siden dette er første ungen så tenkte vi å ha en rådgivingstime med en fra NAV slik at vi var forberedt og vet hva vi må fylle ut og gjøre.. Jeg har tatt kontakt og fikk beskjed om at en skulle ringe meg tilbake.. har han ringt? nei ..... er 4 uker siden.

Det skjer ikke noe om du ikke maser desverre, om du husker navnet på personen du skal snakke med så ring til nav å bare si at du skulle ha fått satt opp en time med den personen.

nav e noe møk ja...lyst te å skrike te di selv au.......venter på vedtak e da å e vet ikke om e har penger etter fødslen eller ikke..møk altså..tro di e lei masse mit oxo men e ringer helt te e får noe svar...

skjønner deg veldig godt...syns det bare har blit mer rot etter di slo alt sammen e

ORIGINAL: dørti gullkorn

Hadde time hos nav i dag, de skulle hjelpe meg å fylle ut foreldrepengersøknaden.
Jada!! De klarte ikke svare på noen spørsmål omtrent, sa jeg skulle lese om det på nettet for det stod det sikkert.
Også fikk vi fylt ut termindatoen på skjemaet, resten skulle jeg fylle selv.
Jeg bestilte time for at de skulle HJELPE meg å fylle ut, så det ble riktig..

OPPGITT!

oh hjelpes....

Hmm.. Har ikke noe negavtivt å si om nav jeg.. Ikke enda hvertfall :p Men om det har noe å gjøre med at saksbehandleren er mora til en kompis av en kjære eller ikke skal være uvisst.. Til nå har jeg fått pengene ei uke før jeg egentlig skulle hatt dem.. 

Jeg fikk hvertfall hjelpen jeg trengte sist og har ikke trengt å vente på noen penger. Vi fikk pengene når vi skulle sist, men gjelder nok å ikke søke seint da. Men jeg vet mange andre klager.

NAV, ja. Jeg måtte vente 5 mnd på sykepenger. Da var jeg oppgitt. [&:][:@][:'(] Har heldigvis ikke hatt noen problemer etter det, og saksbehandleren har vært grei til nå. Jeg må nok innom dit snart, få litt info og råd om perm og utfylling av diverse papirer.

Håper du får pengene du mangler asap. [:)] Du må bare ringe og purre. Det er ingenting annet som hjelper. Dessverre. 

ORIGINAL: Hyppolyta

tror ikke det er noe hjelp i å ha en rådgivnings time, det er ikke noe problem å fylle ut papirer, det som er problemt er at de skal bruke så lang tid på alt....

føler med deg! Har selv hatt masse problemer med NAV og det er så helvetes tungvind. Stå på!

Men det var søren ikke lett å fylle ut dagpengesøknaden i hvertfall. Fødselspengene teller jo ikke i den sammenheng og det visste ikke jeg. Så var godt jeg hadde time og fikk vite det og da ordnet saksbehandler hele greia på direkten. Var ikke mulig for meg å aktivere meg som arb.søker selv, siden jeg ble sykemeldt siste 3 uker pga svangerskapsforgiftning... for NAV var jeg jo fortsatt sykemeldt da... Men som sagt... jeg fikk hjelp til å ordne det på direkten og slapp å ordne det hjemme etterpå og dagpengene ble kjapt innvilget også[:)]. Så er ikke bare dritt med NAV da

tror de aller fleste er misfornøyde med nav .. jeg også ringer de ihvertfall 1 gang i uken , for å passe på at de overfører riktig med penger osv ..

Slik opprinnlig synes jeg NAV er noe veldig fint for de som trenger det, noe jeg gjør nå!!! Men jeg blir rett å slett litt deprimert da de mener at alt er ordnet så er det ikke det. Og jeg har en treg, men veldig grei saksbehandler.

Et eksempel, jeg har hadde dagpenger i 52%, ble sykemeldt derfra. Leverte dette fikk KJEFT fra ei dame på NAV for det gikk ikke an å sykemelde meg fra, måtte trekke sykemeldingen. Så kommer jeg til min saksbehandler, så sier han til meg, men du må levere sykemelding for dagpengene også 

Men jeg er faktisk takknemlig for at NAV er her, og man får hjelp. Men synes det ikke er noe rart at man blir sur da man får beskjed om å klare seg på 2300 en hel mnd. Men det blir gudskjelov ordnet[:)] De tar en ekstra utbetaling, saksbehandleren min ordnet det[:)]

dette som er så teit med NAV er at det skjer så fryktelig mange feil der og det er en helvetes styr inntil man få opprettet de.

I fjor var mannen min permetert  noen uker og skulle få dagpenger. Så sendet han meldekort elktronisk og ventet på dagpenger, som aldri kom. Neste gang han skulle sende meldekort fikk han melding at han ikke lenger var registert som arbeidsledig og at han ikke hadde send meldekort sist. Det var en helvetes styr før Nav innrømmte at dem hadde en datafeil og at loggen viste at mannen min hadde gjort alt riktig. Så etter flere uker fikk han endelig etterbetalt dapenger. Men i steden for 8790 nok fik han bare utbetalt 879 nok. Dem hadde gjort feil igjen og glemmte 0 på utbetalingsbeløp. Så har han klaget igjen og det tok et halv år før han fikk sitt dagpenger.

Back
Topp