NAV

KR90

Blir kjent med forumet
Er i en situasjon der jeg uheldigvis er mottaker av Arbeidsavklaringspenger fra NAV.. Er under utredning pga kroniske smerter i ben.

Men, når bør jeg fortelle NAV at jeg er gravid? Dette er noe jeg tenker mye på.. Er 13+6 i dag. Hadde jeg hatt fast jobb så hadde det ikke vært behov for meg å fortelle der før jeg nærmer meg uke26, men nå er der jo ikke slik.

Er i en situasjon der jeg uheldigvis er mottaker av Arbeidsavklaringspenger fra NAV.. Er under utredning pga kroniske smerter i ben.

Men, når bør jeg fortelle NAV at jeg er gravid? Dette er noe jeg tenker mye på.. Er 13+6 i dag. Hadde jeg hatt fast jobb så hadde det ikke vært behov for meg å fortelle der før jeg nærmer meg uke26, men nå er der jo ikke slik.

Hei! Samboeren min jobber med AAP, han sier at NAV har behov for å vite situasjonen til bruker for å kunne tilrettelegge eventuelle tiltak. Men alt kommer an på hvor i AAP-løpet du er, hva planlegger du å gjøre fremover og om graviditeten gjør at du må holde deg unna ulike tiltak. Det kommer an på din relasjon og tillit til veileder, men jeg tenker at åpenhet er alltid en fordel. Lykke til!:smiley-angelic003

Jeg har aap ved siden av jobb og sa det så fort jeg visste det selv, men det var mest med tanke på at jeg søkte om svangerskapspenger. Tenker det kan være greit med tanke på aktivitetsplan osv egentlig. Taper ikke noe på å gi beskjed

Min aktivitetsplan nå er å være under utredning hos smerteklinkk, det vil si månedlig samtale med psykolog. Min saksbehandler har nevnt noe om uføretrygd, men jegvet ikke så mye selv, da det er sjeldent jeg er i kontakt med saksbehandler.
Tenker selv at åpenhet bare er positivt, men ble litt usikker da en bekjent sa at jeg måtte for all del ikke si noe enda.

Min aktivitetsplan nå er å være under utredning hos smerteklinkk, det vil si månedlig samtale med psykolog. Min saksbehandler har nevnt noe om uføretrygd, men jegvet ikke så mye selv, da det er sjeldent jeg er i kontakt med saksbehandler.
Tenker selv at åpenhet bare er positivt, men ble litt usikker da en bekjent sa at jeg måtte for all del ikke si noe enda.

Sa denne bekjente noe om hvorfor du ikke måtte si noe? Du mister jo ikke rettighetene dine fordi du er gravid

Mente at jeg kunne miste AAP fra den dagen jeg sa at jeg var gravid.
Jeg jobber med AAP , og kan ikke forstår at du skulle miste AAP fordi du er gravid(?).

Hvis du er under utredning eller behandling aå vil ikke uføre være aktuelt før man vet hvor utredning/behandling fører til. -som oftes. Kjenner ikke saken din som sagt :-)

Meeen.. til det du spør om : Jeg hadde nok nevnt jeg var gravid, bare for å opplyse (jfr lovverket - det står du skal opplyse nav om endringer ift din helsesituasjon). Dette for at der skal bli bedre og enklere for begge parter å ha en plan fremover. Du vet kanskje sånn ca når du får ut i permisjon, så kan man legge dette inn i aplanen.

Aap stoppes da og du går evt over på foreldrepenger (regner med du har rettighet ift det). Er situasjonen din den samme etter permisjonen er over, kan du evt søke gjenopptak. :)

Jeg jobber med AAP , og kan ikke forstår at du skulle miste AAP fordi du er gravid(?).

Hvis du er under utredning eller behandling aå vil ikke uføre være aktuelt før man vet hvor utredning/behandling fører til. -som oftes. Kjenner ikke saken din som sagt :)

Meeen.. til det du spør om : Jeg hadde nok nevnt jeg var gravid, bare for å opplyse (jfr lovverket - det står du skal opplyse nav om endringer ift din helsesituasjon). Dette for at der skal bli bedre og enklere for begge parter å ha en plan fremover. Du vet kanskje sånn ca når du får ut i permisjon, så kan man legge dette inn i aplanen.

Aap stoppes da og du går evt over på foreldrepenger (regner med du har rettighet ift det). Er situasjonen din den samme etter permisjonen er over, kan du evt søke gjenopptak. :)
Okei, da får jeg bare ta kontakt med saksbehandler og informere om graviditeten :)
Takk for svar! :)

Back
Topp