NAV

Sistemann

Forelsket i forumet
Hei.
Har dere begynt å tenke på søknad til nav om permisjon? Nå er det lenge siden jeg søkte sist. Mye styr? Har dårlige erfaringer fra tidligere. Skal dere ha 80% eller 100% dekning? :dead:

Hadde ikke noe styr når jeg leverte inn søknad ifjor. Gikk smertefritt lol
Syntes det gikk fort å fylle ut infoen.

Tenker å sende inn i juli/august

100% dekning

Last edited:
Trodde man måtte være over 28 uker for å sende inn jeg? Må man ikke ha en bekreftelse fra jordmor/lege fra etter det? Tenker sende inn etter sommerferien :) 100% dekning her og.

I følge arbeidsgiver kan jeg søke allerede nå. Men om man må vente så venter jeg.

Vi skal ha 80% sånn at vi kan gå hjemme til 2018 pga barnehageplass

I følge arbeidsgiver kan jeg søke allerede nå. Men om man må vente så venter jeg.

Vi skal ha 80% sånn at vi kan gå hjemme til 2018 pga barnehageplass
Du kan søke allerede nå, men de må likevel ha inntektstbekreftelse mye tettere opp til termin så er ikke noe vits å sende nå egentlig :)

Tror man må vente til etter uke 26.

Skal ha 100%.
Det var i utgangspunktet lett å fylle ut, men med en gang det ble noe ekstra, feks ferie midt i permisjonen så ble det mer innviklet. Men jeg brukte NAV foreldrepenger sin Facebookside myye! Enkel og rask måte å få hjelp på :)

Tror man må vente til etter uke 26.

Skal ha 100%.
Det var i utgangspunktet lett å fylle ut, men med en gang det ble noe ekstra, feks ferie midt i permisjonen så ble det mer innviklet. Men jeg brukte NAV foreldrepenger sin Facebookside myye! Enkel og rask måte å få hjelp på :)

Hvorfor ble det vanskelig?
Min arbeidsgiver krever at jeg tar ut ferie i fellesferien. Vil det bli noe tull med nav?

Vi skal ha 100% og heller ta ulønnet på slutten, skiller nesten 20 000 i utbetalinger på 80 kontra 100 ila perioden. Så da sparer vi heller :)

Mener det bare er p gå inn å registrere etterhvert når du skal ha ferie eller annet opplegg.

Vi har ikke bestemt oss helt enda:) men bør snart begynne å tenke på det. Blir det vanskelig å ha ferie i permisjonen ja? Hmm typisk at vi tenker å ha det da...:)

Hvorfor ble det vanskelig?
Min arbeidsgiver krever at jeg tar ut ferie i fellesferien. Vil det bli noe tull med nav?

Ble bare vanskeligere å fylle ut skjemaene, men går fint med litt hjelp . Jeg må gjøre det samme, ta ut resten av årets ferie etter at permisjonen har startet. Det var ikke noe problem i forhold til NAV å ta ferie, var som sagt bare utfyllingen som ble litt mer komplisert. Men NAV foreldrepenger på Facebook brukte jeg mye, samt at jeg ringte til NAV. Fikk god veiledning og hjelp! :) Fant ut at det var bedre å spørre slik at det ble fylt ut riktig, enn å få skjemaene i retur :)

Er litt usikker enda. Har akkurat begynt som vikar for ei som skal i permisjon i juli... Så tror de trenger meg der kjappest mulig, og jeg trenger å beholde jobben så vurderer engangsstønad for så å gå ut i jobb igjen etter et par-tre uker, blir nok bare deltid uansett. Har jo pappaen og besteforeldre til å hjelpe oss med barnepass så jeg driver og tenker litt på mulighetene.

Vi skal nok også ha 100%, ser ikke for meg at vi har råd til mindre. Så får vi ta litt ferie med i beregninga, da skal vi vel bikke ett år. Men jeg håper bare det blir et oktoberbarn, har termin seint, så det kan jo bli november. Om det blir oktober får vi jo bhgplass...

Vi skal nok også ha 100%, ser ikke for meg at vi har råd til mindre. Så får vi ta litt ferie med i beregninga, da skal vi vel bikke ett år. Men jeg håper bare det blir et oktoberbarn, har termin seint, så det kan jo bli november. Om det blir oktober får vi jo bhgplass...

Ja har det blitt bestemt det at barn født tom oktober også får barnehageplass?

Her skal vi ha 100 %, og med litt ferie igjen fra i år og ferie neste år + muligens et par uker ulønnet så skal vi klare å strekke permisjonen til oktober/november

Jeg tror vi heller mot 100%. Jeg syns alt dette med permisjon er innmari komplisert :confused: Vi tenker også å ta et år "ulønnet permisjon" (er kun midlertidig ansatt, og får nok ikke fortsette i jobben jeg har nå når jeg er ferdig i permisjon), slik at ungene (tvillinger) kan begynne i barnehage høsten de blir 2 år. Siden kontantstøtten er per barn, skiller det ikke mye på lønnen jeg har nå hvis vi skulle betalt barnehage for to, så da har vi lyst til å ha dem hjemme et lite år ekstra :) De har jo fint selskap i hverandre når de blir litt eldre, og jeg har lyst til å være med dem så mye som mulig når de er så små og lærer og forandrer seg så mye fra dag til dag :)

Back
Topp