NAV

Ja er nok mange bedrifter som er slik som du beskriver og da er det jo en fin plass der folk kan prøve ut hva de mestrer.

Vi har en bedrift her som fungerer litt annerledes, der er det utelukkende ansatte med funksjonshemming og andre sosiale, fysiske og paykiske utfordringer. Om det er en slik bedrift det her er snakk om skjønner jeg Om HI har vanskelig for å skjlnne hvordor hun blir plassert der av nav...
Dette er en bedrift som kun har ansatte med funksjonshemninger, altså CP, hjerneskader m.m. Det er ikke en plass jeg noen gang kommer til å føle meg hjemme, og vil virkelig ikke jobbe der :-/ Har som sagt ikke noe i mot folk med skader, de er fantastiske mennesker de også! Misforstå meg rett :-)

Fortell meg gjerne et ord som er akseptabelt :-) Ja, det stemmer.
Ordene som er akseptabelt har jeg allerede skrevet, nemlig mennersker med utviklingshemning, funksjonshemning eller nedsatt funksjonsevne :)

Tenkte det var penere enn å skrive "mongo"... Hva heter det hvis det ikke er tilbakestående? Altså, dette er folk med CP, diverse hjerneskader og slikt. Jeg har selv en onkel med sterk hjerneskade, så jeg vet hvordan de er. Og jeg har ingenting i mot dem <3 Bare vil ikke jobbe med dem!
Sikker på at du ikke skal på avklaring av din arbeidsevne? Det er i så fall ikke snakk om å "jobbe med sånne mennesker"..

Syns det er stygt av deg å ordlegge deg slik. Spiller ingen rolle om du også har folk med nedsatt funksjonsevne i familien. Kanskje du bør tipse NAV om at du ikke bør jobbe med mennesker :) Finnes vel andre bedrifter der du kan gjøre andre ting litt skjermet fra mennesker. Brette, sortere osv.

Har du søkt sosialstønad så må du ut i aktivitet om det blir innvilget. Det er nytt fra 2016.
Min mann er ufør og for å ikke bli helt tullete av å gå hjemme har han fått plass på et arbeidssenter. Der får de ikke lønn, men en plass å gå til de dagene de orker det. Der er det alt fra psykisk utviklingshemmede til de med depresjoner. Er flere sånne tilbud her.

Har du søkt sosialstønad så må du ut i aktivitet om det blir innvilget. Det er nytt fra 2016.
Min mann er ufør og for å ikke bli helt tullete av å gå hjemme har han fått plass på et arbeidssenter. Der får de ikke lønn, men en plass å gå til de dagene de orker det. Der er det alt fra psykisk utviklingshemmede til de med depresjoner. Min mann har kraftig migrene og ryggproblemer. Er flere sånne tilbud her.

Nav sier jo at man MÅ ta hvilken som helst jobb hvor som helst i landet- så lenge man er i fysisk/psykisk form til det, så jeg tenker at du kan kontakte lege å få skrevet ned problemene dine med leddene og ta med deg det til nav, også vet du om det jobbkurset før du går ut i arbeid! :)
Håper det ordner seg for deg!
Nav sier ikke at du MÅ ta hvilken som helst jobb hvor som helst i landet, men de kan kreve at du tar imot alle jobber du kan utføre, hvor som helst i landet.
Skrevet av fra ett nav brev.

Tenkte det var penere enn å skrive "mongo"... Hva heter det hvis det ikke er tilbakestående? Altså, dette er folk med CP, diverse hjerneskader og slikt. Jeg har selv en onkel med sterk hjerneskade, så jeg vet hvordan de er. Og jeg har ingenting i mot dem <3 Bare vil ikke jobbe med dem!

Det høres så stygt ut. Vil ikke jobbe med dem? Kanskje det er noe av det mest berikende du får være med på?

Nav sier ikke at du MÅ ta hvilken som helst jobb hvor som helst i landet, men de kan kreve at du tar imot alle jobber du kan utføre, hvor som helst i landet.
Skrevet av fra ett nav brev.
Ja det var det jeg mente (a) Hehe takk for at du rettet meg opp! Har det brevet selv men husket ikke akkurat hva det sto :p

Håper de slipper å jobbe med deg jeg:) Sånn som du omtaler andre mennesker er jo forferdelig! Aldri hørt noen si slikt og ikke vet du at Tilbakestående er like ille som mongo engang... Her får du gode svar fra flere men likevell høres det ut som mye er nytt for deg..

Penere enn mongo, men fortsatt ikke pent. Regner med det er mennesker med utviklingshemninger og funksjonshemninger av ulike slag du mener. Eller nedsatt funksjonsevne.[/QUOTE
Fortell meg gjerne et ord som er akseptabelt :) Ja, det stemmer.
Hva er det du fortsatt ikke skjønner? Har du aldri hørt om disse ordene eller? Vi er alle bare mennesker. Tenk deg litt om. Høres jo ut som du også veldig prøver å unngå å jobbe og spesielt da med andre som sliter!! Ofte er det flere typer mennesker som er innom slike plasser som av en eller flere grunner ikke er i arbeid. Det er veldig vanlig igjennom nav det.

Back
Topp