NAV

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Driver å laster opp filene om foreldre penger elektronisk på NAV. Ser gjennom filene å selve dokumentet om foreldre penger jobber veldig. Første siden får jeg ikke se står N/A er det vanlig? Hva skal eg gjøre?

Driver å laster opp filene om foreldre penger elektronisk på NAV. Ser gjennom filene å selve dokumentet om foreldre penger jobber veldig. Første siden får jeg ikke se står N/A er det vanlig? Hva skal eg gjøre?
Er det det at maskinen ikke vil laste opp? Er du inne for å lese, eller fylle ut? Om du er inne der for å fylle ut så hadde jeg prøvd begge alternativene; elektronisk og per post. Tar du per post, så kan du fylle ut alt på nettet, men printe det ut. Jeg synes det var enklere for da kunne jeg sende legeattest og søknad samlet, og da var det mindre sjans for at det ble noe rot :)

Ja, det pleier jo å bety det. Men har du prøvd deg på begge alternativene?

Jeg fylte ut skjemaene på dataen å lastet de opp sammen med termin bekreftelse og lønnskjema fra jobb. Skjemaet for foreldre penger viste at det var lastet opp. Når jeg skulle gå inn på dokumentene etter at de var lastet opp så var alt ok bortsett fra første siden om foreldrepenger. Siden viste at den jobbet veldig samtidig som det stod N/A. Fjernet dokumentet å lastet det opp på nytt. Logget ut å inn igjen hver gang kom det samme på den ene siden. Jeg endte med å sende inn å så ringer jeg NAV i morgen å hører hvordan det ble...

Er det det at maskinen ikke vil laste opp? Er du inne for å lese, eller fylle ut? Om du er inne der for å fylle ut så hadde jeg prøvd begge alternativene; elektronisk og per post. Tar du per post, så kan du fylle ut alt på nettet, men printe det ut. Jeg synes det var enklere for da kunne jeg sende legeattest og søknad samlet, og da var det mindre sjans for at det ble noe rot :)
Dataen lastet opp alle dokumentene men når jeg ville se på dokumentene som var lastet opp så fikk jeg ikke se første siden.. Siden viste at det var nedlastet og greit..

Da tror jeg du bør ringe de som du sier! Sikkert bare en datafeil fra deres side du kan jo også gjøre det på navkontoret hvis det ikke skulle ordne seg.

Da tror jeg du bør ringe de som du sier! Sikkert bare en datafeil fra deres side du kan jo også gjøre det på navkontoret hvis det ikke skulle ordne seg.
Håpet at jeg skulle få sendt inn alt p være helt ferdig med det.. Heldigvis mulighet å ringe i morgen kortere arbeidsdag :) ikke lett å ringe til vanlig når man er på jobb..

Hehe skal aldri være enkelt med nav! Jeg styra fælt med det der, til slutt så dro jeg bare ned dit og fikk hjelp med alt :)

Hadde akkurat det samme, at jeg ikke fikk se første siden når alt var lastet opp og klar for sending. prøvde igjen og det samme var det samme. så eg sende det inn slik, i den tro at det kanskje bare var dataen som tulla med meg.
trur alt var ok da nav fikk det, for dem hadde fått skjemaene og hørte ikke noe om det når jeg ringte. fikk brev om at dem ikke fant inntektsskjema og ei uka eller to etterpå fikk jeg nytt brev om at de ikke fant terminbekreftelsen.
men han jeg prata med da jeg ringte, fant alt og han skulle lage sak på at nav forvaltning måtte sjekke ordenlig gjennom papirene før de sendte ut brev.
Bare styr med nav, synes jeg. brev om at de mangler ditten og datten, enda man har sendt inn.
for fem år siden klarte de å rote bort alle papirene jeg hadde sendt inn, og da måtte jeg sende inn alt på nytt.
og det ble kun oppdaget fordi jeg ringte og etterlyste svar fra dem.

Hadde akkurat det samme, at jeg ikke fikk se første siden når alt var lastet opp og klar for sending. prøvde igjen og det samme var det samme. så eg sende det inn slik, i den tro at det kanskje bare var dataen som tulla med meg.
trur alt var ok da nav fikk det, for dem hadde fått skjemaene og hørte ikke noe om det når jeg ringte. fikk brev om at dem ikke fant inntektsskjema og ei uka eller to etterpå fikk jeg nytt brev om at de ikke fant terminbekreftelsen.
men han jeg prata med da jeg ringte, fant alt og han skulle lage sak på at nav forvaltning måtte sjekke ordenlig gjennom papirene før de sendte ut brev.
Bare styr med nav, synes jeg. brev om at de mangler ditten og datten, enda man har sendt inn.
for fem år siden klarte de å rote bort alle papirene jeg hadde sendt inn, og da måtte jeg sende inn alt på nytt.
Jeg har hørt det har skjedd med flere! At ting bare blir borte og at de mener at de ikke har fått det. Tror det er lurt å sende inn god tid i forveien, også heller ringe å sjekke etter en stund om de har fått alt. De bruker jo så himla lang tid på det her!

Ja er litt styr med den. Håper alt er i orden :) følte heldigvis at skjemaet om foreldre penger var relativt lett å fulle ut :) eneste som var forvirrende var alle punktene som ikke skulle fylles ut :P

Jeg slet med NAV sist pga prematurt barn. Ring og sjekk heller en gang for mye, og ta vare på ALL dokumentasjon som kan hjelpe deg i en evt. klage. De mente de ikke hadde mottatt søknad om pleiepenger sist, men jeg skrev tidenes lengste klage og argumenterte godt for min sak, førstes da løste seg seg. Var snakk om noen måneder med inntekt, så det var mye penger det dreide seg om også. Nei, når det gjelder NAV tar jeg ingenting for gitt.

Jeg slet med NAV sist pga prematurt barn. Ring og sjekk heller en gang for mye, og ta vare på ALL dokumentasjon som kan hjelpe deg i en evt. klage. De mente de ikke hadde mottatt søknad om pleiepenger sist, men jeg skrev tidenes lengste klage og argumenterte godt for min sak, førstes da løste seg seg. Var snakk om noen måneder med inntekt, så det var mye penger det dreide seg om også. Nei, når det gjelder NAV tar jeg ingenting for gitt.
Ringte NAV de hadde fått alle papirene å de kunne se den første siden som jeg ikke klarte å se når jeg sendte inn :) alt var i orden. Men på arbeidskjemaet hadde ikke styrer skrevet noe på stillings prosent. Hørte om det også var ikke sikkert det var noe gale siden alle andre opplysninger stemte.de skulle ta kontakt hvis det ble problematisk at styrer ikke hadde skrevet noe der

Back
Topp