Nav.......

Peppercat

Gift med forumet
Er det noen som har fått overført pappaen sine uker uten at:
- far ikke har opptjent seg rett til foreldrepenger
- far er for syk til å ta seg av barnet
- mor har aleneomsorg for barnet

Her studerer far med etterlønn fra jobben, og hvis han tar de ti ukene, så får ikke han studie godkjent og da har ikke vi inntekt fra juli 2016. Kjenner fortvilelsen er stor når valgene vi har da ikke er så bra. Ønsker ikke at babyen skal begynne i barnehagen når hun er 7 mnd og vi har ikke råd til noen annen løsning :-(

Nei dessverre, så vi har måttet takke nei til hans to ganger. I stedet har jeg jobbet 40% på hjemme kontor for å forlenget min til ca ett år.

Nei, men kan ikkje barnet vere hos dagmamma mens pappaen studerer? Studentar har jo ofte korte dagar og studiefri.
Skjønnar godt du er fortvila, 7 mnd er veldig ungt å begynne i bh:(

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, men kan ikkje barnet vere hos dagmamma mens pappaen studerer? Studentar har jo ofte korte dagar og studiefri.
Skjønnar godt du er fortvila, 7 mnd er veldig ungt å begynne i bh:(

Sent from my iPhone using BV Forum
Det har vi ikke råd til :-(

Snakket med NAV? Sannsyneligvis ingen hjelp der....

Hva med å ta permisjon ifra jobben du har, prøve å finne nattevaktsjobb/ kun kveldsjobb mye på helsevesenet/ butikk, da kan far være hjemme når du er på jobb, og dere får kontantstøtte og du er hjemme på dagtid... Og slipper utgifter til barnehage... Vett mange klarer å jobbe redusert ved slike løsninger...

Evt kan foreldre hjelpe til litt?

Snakket med NAV? Sannsyneligvis ingen hjelp der....

Hva med å ta permisjon ifra jobben du har, prøve å finne nattevaktsjobb/ kun kveldsjobb mye på helsevesenet/ butikk, da kan far være hjemme når du er på jobb, og dere får kontantstøtte og du er hjemme på dagtid... Og slipper utgifter til barnehage... Vett mange klarer å jobbe redusert ved slike løsninger...

Evt kan foreldre hjelpe til litt?
Skal prøve å snakke med de. Men har ikke den store troen. Får ikke støtte før ungen er et år og jeg vil ikke tjene nok i en kveldsjobb til å dekke inntekten jeg har nå. Og foreldre har vi ikke mye av. Han har en far og det er det...... Får høre hva NAV sier. Har lest om to som fikk det godkjent, så er litt håp, men ikke mye

Skal prøve å snakke med de. Men har ikke den store troen. Får ikke støtte før ungen er et år og jeg vil ikke tjene nok i en kveldsjobb til å dekke inntekten jeg har nå. Og foreldre har vi ikke mye av. Han har en far og det er det...... Får høre hva NAV sier. Har lest om to som fikk det godkjent, så er litt håp, men ikke mye

Er det mulig å søke ville jeg søkt det koster ikke mye;) lykke til;)

Er det noen som har fått overført pappaen sine uker uten at:
- far ikke har opptjent seg rett til foreldrepenger
- far er for syk til å ta seg av barnet
- mor har aleneomsorg for barnet

Her studerer far med etterlønn fra jobben, og hvis han tar de ti ukene, så får ikke han studie godkjent og da har ikke vi inntekt fra juli 2016. Kjenner fortvilelsen er stor når valgene vi har da ikke er så bra. Ønsker ikke at babyen skal begynne i barnehagen når hun er 7 mnd og vi har ikke råd til noen annen løsning :-(
Nå er vel reglene endret så det skal være lettere å overføre? skader ikke å søke.

Hva med om du er hjemme noen måneder og jobber som dagmamma? Hva om du tar kveldsjobb og helgejobb, når mannen er på skole på dagtid hverdager? Du kan søke ulønnet perm fra dagjobben din og ta en midlertidig kveldsjobb i noen måneder.

Jeg fikk overført pappans uker automatisk til meg da jeg fikk førsteman. Jeg var lærling å hadde kun 30% lønn som lærling. Kan jo være du får pappans automatisk siden han studerer

Det har vi ikke råd til :-(

Tror du får dekt rundt 6000,- (eller noe) i mnd dersom du velger fagmannen framfor bhg. Min tante og onkel gjorde det med gutten sin i sommer. De hadde dagmamma i 5 mnd, til de følte han var gammel nok til bhg.

En venninne var i noe samme situasjon. Redningen dem var at hun måtte sykmelde seg.. :(
Utdanningen har noe å si for resten av livet og når nav er så å trangsynt så forstår jeg avgjørelsen dems

Her måtte vi krangle med Nav får at far skulle ha rett på fedrekvoten, nettopp fordi han var student!
Siden han fikk betalt av arbeidsgiver så mente jeg at dette hadde han rett på, men Nav mente han ikke hadde rett. Dette er derimot noen år siden nå, mulig ting har endret seg :)
Lykke til :)

Nå er vel reglene endret så det skal være lettere å overføre? skader ikke å søke.

Hva med om du er hjemme noen måneder og jobber som dagmamma? Hva om du tar kveldsjobb og helgejobb, når mannen er på skole på dagtid hverdager? Du kan søke ulønnet perm fra dagjobben din og ta en midlertidig kveldsjobb i noen måneder.

Nei, det er ikke endret enda. Er fortsatt ute på høring og ikle vedtatt!

Da har vi snakket med NAV og de fortalte at det ikke var noe de kunne gjøre selv om de ønsket det. Eneste mulighet var sykdom eller hvis han ikke hadde pensjonsrettig inntekt, så da så det mørkt ut. Men så fikk min kjære beskjed om at han ikke har rett til pensjon av "lønnen" fordi det er en bonus, så da har det løst seg

Back
Topp