Nav

mammas_elskling

Forelsket i forumet
Någon som kan hjälpa mig med en fråga? Ja har fått sjukskrivning av min lege i 2 uker. Och då vet ja att min arbetsgivare betalar sjukpengarna dom första 16 dagarna. Men om ja efter dom här 2 ukerna fortfarande inte kan jobba, och ja inte vill blanda in nav hur många dagar måste ja vara i arbete innan ja kan få 2 nya veckor? Sist hade ja sånna problem med navs utbetalningar och kunde gå månader utan pengar, så vill helst undvika detta denna gång.
 
Hvis jeg har forstått riktig: Det tar to uker å opparbeide retten til egenmelding. Så da må du jobbe to arbeidsuker i strekk.
 
16 dager for å opparbeide nye egenmeldinger, både etter sykemelding og siste dag egenmelding...
 
Nej alltså inte egenmeldinger, utan om ja fortfarande mår dåligt och legen vill sykemelde mig 100% i 2 uker til. Då måste ja vel ha varit i arbete där imellan? Och i så fall hur många dagar?
 
Du må ha vært i arbeid 16 dager før en ny arbeidsgiverperiode trer i kraft igjen.
 
Arbeidsgiverperioden er over etter 16,dager, etter dette er det NAV som utbetaler sykepengene, eller du får lønn fra arbeidsgiver som vanlig, og arbeidsgiver søker dette tilbakebetalt fra NAV. Om du får utbetalt fra NAV, kan det jo være en ide å gå innom/avtale tid hos ditt lokale NAV kontor, slik at du unngår denne problemstillingen på ny?
Vet ikke om dette hjalp deg noe?
 
Back
Topp