Nav?

Zazigai

Forelsket i forumet
Når bør en begynne å ta kontakt med Nav? Kanskje mangen som har gjort det allerede? ..

Skal det til uka hvis det er permisjonspenger du tenker på:)

Fyllt ut mine papirer og levert arb.giver som sender inn alt samlet. Samt kopi av helsekort med termindato. Greit å ha det gjort, er 27 uker.

Skal sende inn når jeg får ny bekreftelse på termin av legen, er 26 uker på vei og skal til legen imorgen til kontroll :)

Når eg snakka med dei øve telefon ang permisjon og sånt sa dei eg måtte søka innen 27 veko. Men aldri for tidli å ta kontakt tenke eg!:) Dei har allti ventetid og behandlingstid og litt meir tid..:-P

Jeg sendte inn søknad og terminbekreftelse i forrige uke.. Regner med de bruker en stund på dette hos NAV. Er nå 29 uker :D

Når eg snakka med dei øve telefon ang permisjon og sånt sa dei eg måtte søka innen 27 veko. Men aldri for tidli å ta kontakt tenke eg!:) Dei har allti ventetid og behandlingstid og litt meir tid..:-P

Tror ikke du må søke innen 27 uker... For du må være 27 uker (eller var det 26?) på vei for å søke da du må ha bekreftelse fra lege om at du er gravid og så langt på vei. Men lurt å søke så fort du har fått bekreftelse fra legen fordi det kan være litt lang behandlingstid :)

Okai :) får ta og begynne litt snart eg og da, men har ikkje fått noko dokumentasjon på terminbekreftelse, får en dette hos lege/jordmor? ..

Du får terminbekreftelse av lege eller jordmor fra uke 27, noen ganger må man spørre etter det selv. NAV skal ikke ha helsekort for at du skal søke om foreldrepenger.

jeg skal få terminbekreftelse fra jordmor eller lege neste uke, og sendte inn søknaden i slutten av neste uke tenker jeg

Gubben skal ha permisjon etter mine 6 uker og resten av tiden, men med han må vi bare sende skjemaet så fort jeg har født. Umulig å vite dato for 6 uker etter fødsel og samtidig vil vi ha lønnen hans regnet utfra de siste 6 mnd fra årsskiftet(han har hatt mye høyere lønn etter sommeren)

Gubben skal ha permisjon etter mine 6 uker og resten av tiden, men med han må vi bare sende skjemaet så fort jeg har født. Umulig å vite dato for 6 uker etter fødsel og samtidig vil vi ha lønnen hans regnet utfra de siste 6 mnd fra årsskiftet(han har hatt mye høyere lønn etter sommeren)

Her i huset blir det også mannen som skal ta permisjonen, etter mine 6 uker! Vet du mer om dette kanskje? Vi har ikke helt fått satt oss inn i det enda :-P Kan man ikke søke før man har født?!

Her i huset blir det også mannen som skal ta permisjonen, etter mine 6 uker! Vet du mer om dette kanskje? Vi har ikke helt fått satt oss inn i det enda :-P Kan man ikke søke før man har født?!

Hvorfor valgte dere at han skulle ha permisjonen? Vi sliter litt med å bestemme oss for hva som er det smarteste mtp hvem som har rett på mest penger og sånt..

Hva skal du gjøre etter de 6 ukene da? Spørs litt på det tror jeg.
Her blir det til at vi gjør permisjonspapirene klare slik at vi sender dem med en sang jeg har født. For da vet vi jo fødselsdato og dermed dato for hans permisjonsstart

Det er fordi vi i sommer fikk fosterbarn litt plutselig, slik at jeg er allerede i en permisjon med det barnet. Så for oss må far ta fødselspermisjonen. Men usikker på hvordan dette fungerer. Så tror vi må få oss et møte med en rådgiver på NAV. Har også lest at, hvis far tar permisjonen fordi mor ikke har krav på fødselspenger, noe jeg ikke har siden jeg er i fostermor permisjon, kan mor da få engangsstønaden i tillegg til at far tar permisjonen. Det er jo supert hvis det er tilfelle :)

Det er fordi vi i sommer fikk fosterbarn litt plutselig, slik at jeg er allerede i en permisjon med det barnet. Så for oss må far ta fødselspermisjonen. Men usikker på hvordan dette fungerer. Så tror vi må få oss et møte med en rådgiver på NAV. Har også lest at, hvis far tar permisjonen fordi mor ikke har krav på fødselspenger, noe jeg ikke har siden jeg er i fostermor permisjon, kan mor da få engangsstønaden i tillegg til at far tar permisjonen. Det er jo supert hvis det er tilfelle :)
Imponerende å være fostermor og få et barn så tett på, bøyer meg i støvet;)

Back
Topp