Nav

Hva tenker du på?:)

Sent from my iPhone using BV Forum

En må ha jobba så og så lenge for å ha rett på sykepenger... Det er greit, men regner de uker eller timer...? Har jobba i alle ukene man må, men ikke så mange timer som jeg er ansatt til.... (Fått mindre vakter enn kontrakten sier)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Man må jobbe 6 av de siste 10 månedene. Jeg får vanlig lønn fra arbeidsgiver så får de det refundert

Var ikke helt det jeg mente ;)

Åja, er ikke helt med om dagen jeg. Er skutt på kveldene. Men du får vel bare etter den inntekten du jobber men nå bare synser jeg

De teller måneder og uker.

Man får jo gjennomsnittet av det man har tjent i den perioden, mener jeg å huske. :)

Har jobba riktig mengde uker men ikke så mang timer som jeg skulle etter hva jeg er ansatt for.... La oss si at man må jobbe 10 uker det har jeg gjort og at ifølge kontrakten burde jeg da ha jobbet 100 timer men har bare jobbet 80... Må jeg da vente til jeg er oppi 100 eller er det nok at jeg er oppe i riktig antall uker?

Jeg tror ikke det spiller noen rolle. Du får permisjonspenger om du har jobbet i seks av de ti siste månedene før termin. Mengden penger du får utbetales beregnes ut fra inntekten din i de seks best betalte månedene av de ti månedene før termin eller ut fra gjennomsnittet du har tjent de siste tre årene. Du få det som er mest gunstig for deg. Hvis man får ny fast jobb med fast inntekt vil man få den lønna under permisjonen selv hvis man starter rett før permisjonsstart eller bytter jobb mens man er i permisjon.

Hva hvis man er sykmeldt i noen mnd av de 6 da? Man får vel svangerskapspenger da?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Er det ikke hatt inntekt de siste 6av 10 mnd?

Nei, det er det samme hvilke av de ti månedene man har jobbet, bare at man må ha jobbet eller hatt dagpenger i minst seks av dem. Du får permisjonspenger ut fra de seks månedene du har tjent mest.

Hva hvis man er sykmeldt i noen mnd av de 6 da? Man får vel svangerskapspenger da?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Ja man får rett til permisjon selv om man er sykemeldt.

Har hatt aap... Og fikk beskjed om å jobbe i 4 uker før jeg hadde krav på sykepenger...

Vet ikke reglene for aap, men dagpenger gir rett til både permisjon og sykepenger.

Tror aap også gjør det.. Men siden jegchar slutta på det må jeg jobbe i 4 uker...

Back
Topp