Nav..

Jeg leverte papirene mine 23 desember (om det er permisjonspapirene dere mener?).
Har ikke hørt noe ennå, så reiste ned på mandag. Da var søknaden mottatt og registrert 30 desember og alt av papirer var i orden :) Fikk da beskjed om at jeg ikke vil motta noe svar før etter mini er født.
Det er fordi de må ha person-nr hans, og ift svangerskapslengden. For skulle han bli født før termin, så mister jeg det som evt er igjen av de 3 ukene vi får før fødsel, og da blir permisjonen kortere ;)

Jeg sendt inn helt i begynnelsen av desember, ikke hørt noe og det er èn uke til permisjon.

Hvordan er dette med feriepenger for oss som får lønn direkte fra arbeidsgiver? Er det samme opplegget, altså at vi kun får feriepenger for de 12 første ukene av permen?

Det er opp til jobben da dei får igjen frå NAV. Eg er heldig og får full feriepenger neste år, sjølv om jobben kun får 12 veker tilbake frå NAV :) Høyr med jobben din :)

Jeg søkte i midten av desember og har ikke hørt en eneste lyd, har gått ut i permisjon nå så får jo bare håpe det er i orden! Om jeg ikke hører noe i løpet av uka skal jeg jammen ringe og mase litt!

Hvordan er dette med feriepenger for oss som får lønn direkte fra arbeidsgiver? Er det samme opplegget, altså at vi kun får feriepenger for de 12 første ukene av permen?
Opp til arbeidsgiveren din da. NAV vil ikke tilbakebetale mer enn det som folketrygdloven sier og det er de 12 ukene og kun 10,2% ikke 12% om det er det du får fra arbeidsgiveren :(

Jeg leverte papirene mine 23 desember (om det er permisjonspapirene dere mener?).
Har ikke hørt noe ennå, så reiste ned på mandag. Da var søknaden mottatt og registrert 30 desember og alt av papirer var i orden :) Fikk da beskjed om at jeg ikke vil motta noe svar før etter mini er født.
Det er fordi de må ha person-nr hans, og ift svangerskapslengden. For skulle han bli født før termin, så mister jeg det som evt er igjen av de 3 ukene vi får før fødsel, og da blir permisjonen kortere ;)
Det er jo bare tull for det står jo i vedtaket at om du føder før termin så blir det trekk for den tiden osv Begge ganger fikk jeg vedtaket før barnet ble født.. De i NAV vet ikke hva de snakker om :(

Så mye rare regler.. Ja det høres jo sykt ut.. At man skal kutte ned grunnet at man føder før.. 59 uker er 59 uker.. Uansett når dem kommer vel? Da skal jeg ha igjen de 3 ukene jeg ikke fikk før fødsel:p

Har ikke fått svar enda. Men de mangla inntektsopplysningene mine fra arb.giver. ble lovt svar før 3.2. Men tviler ;-) perm start 10.2

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Så mye rare regler.. Ja det høres jo sykt ut.. At man skal kutte ned grunnet at man føder før.. 59 uker er 59 uker.. Uansett når dem kommer vel? Da skal jeg ha igjen de 3 ukene jeg ikke fikk før fødsel:p

Dersom du føder før termin så mistar du dei dagane/vekene som er forbeholdt før fødsel. Du har slik sett kun krav på dei vekene (59 - 3 = 56) etter fødsel.

Jeg har ikke hørt noe. Ble lovet svar fra Nav innen 4.2... Startet permisjonen 21.1 :s

Jeg søkte 19. desember, og venter spent på svar. Permisjonsstart i morgen...

Dersom du føder før termin så mistar du dei dagane/vekene som er forbeholdt før fødsel. Du har slik sett kun krav på dei vekene (59 - 3 = 56) etter fødsel.
Og ikke glem å trekke fra fedrekvoten..

Ringte i dag. Fikk ikke noe svar ettersom datasystemet deres er nede. Skal ringe i morgen, så jeg håper de har fått i orden datasystemet sitt.

Jeg fikk svar i dag, innvilget søknad, så det var deilig :) godt med alt som er ute av verden!

Vi fikk også papirene idag:-) ei uke etter permisjonsstart.Men alt stemte så nå er det bare å slappe av med det :-) Kjekt at pappa ukene har økt fra 12 til 14 uker :-) det fortjener pappane:-)

Ååååå jeg er så utålmodig! Er så misunnelig på dere som har alt klart :)

Sendte inn søknaden når eg fikk terminbekreftelsen etter 26 fullgåtte uker, så var vel i november.. fikk svar tre uker etterpå :-) begynte permisjonen 22.1 og samme dag fikk eg foreldrepenger for 22-31/1 no må eg vente til 28/2 før eg får penger igjen...

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Jeg har driti meg skikkelig ut på permisjonssøknaden! Huff... Syntes jeg leste at den tidligst kunne sendes inn 6 uker før termin, så sendte den inn når jeg var i uke 34. Jeg må jo ha lest feil! Har fått svar på at den er under behandling, senest ferdigbehandlet 20.02 - 7 dager før termin! Får så vondt i magen :(

herregud, nå kjenner jeg at jeg blir så irritert! Jeg var 50% sykemeldt nå den siste måneden før jeg gikk ut i permisjon og derfor har de trukket fra beløpet arbeidsgiver oppga som min månedslønn i november/desember når de sendte inn inntektsopplysningene mine. Det vil jo egentlig i prinsippet si at jeg bare kunne vært 50% sykemeldt hele tiden og får ikke noe mer penger selv om jeg har jobbet masse frem til den siste måneden! Er det virkelig sånn?!

Back
Topp