Nav..

lillemor2012

Elsker forumet
Flere som fortsatt ikke har hørt fra Nav?

Jeg sendte søknaden første uka i desember,og hørte ikke noe.Ikke står det hvem som er saksbehandleren min heller annet enn to forbokstaver.Noe som gjorde meg irretert.De skal vite alt om oss liksom.

Anyway,ringte mandag for å høre.Da var papirene sendt,og behandlet.Ikke har jeg fått brevet så postgangen må jo være mega treig om dagen.MEN jeg fikk lønnslapp på onsdag og pengene på konto:-) så jeg får jo tydligvis foreldrepenger da,men er jo noe rotete system dem har vil jeg si..

Flere som fortsatt ikke har hørt fra Nav?

Jeg sendte søknaden første uka i desember,og hørte ikke noe.Ikke står det hvem som er saksbehandleren min heller annet enn to forbokstaver.Noe som gjorde meg irretert.De skal vite alt om oss liksom.

Anyway,ringte mandag for å høre.Da var papirene sendt,og behandlet.Ikke har jeg fått brevet så postgangen må jo være mega treig om dagen.MEN jeg fikk lønnslapp på onsdag og pengene på konto:) så jeg får jo tydligvis foreldrepenger da,men er jo noe rotete system dem har vil jeg si..
Jeg har heller ikke hørt noe fra NAV, men arbeidsgiveren min har fått noe tilbakemelding.. Så de har tydeligvis mottatt søknaden.. Så bra du får pengene, det er jo det viktigste;) Er det arbeidsgiver eller NAV som betaler deg?

Jeg får foreldrepenger fra Nav.Bare gått vikariat etter at vi fikk prinsessa.Nyte tida:-)

Ja,godt å vite at en ikke bare får engangsstønad.Men merklig system uannsett.Tok jo en dag å få tak i dem på tlf

Kommer vedtaket ikke denne uken ring NAV igjen og be om å sende kopien Alltid viktig å ha selve vedtaket for der finnes masse viktige info og på denne måten får du sjekke om alt er riktig :) det som irriterer meg er noe annet , nemlig at mann får så lite feriepenger ( kun for 12uker) samme som folk på sykepenger og dagpenger mens foreldrpnger er noe helt annet :mad: I tillegg til lang ulønnet permisjon i påvente av bhgplass blir det lite feriepenger det første året :angry2

Ja,er du gal det må jeg jo! Ta å ringe dem en dag jeg har god tålmodighet:-p
Feriepengene er en stor spøk ja!

Jeg leverte ikke papirene før en uke før jeg gikk ut i perm :p Får forskuttert lønn fra jobben, så spiller liten rolle. Er veldig glad for å slippe å forholde meg til nav! Godt du får penger da - regner med alt er i orden da...

Jeg skal få betalt fra jobben. Men har enda ikke fått dette skriftlig. Sendte søknad i desember jeg også.

Sendte søknad i november, fikk tilbakemelding en mnd etter om at det manglet informasjon fra arbeidsgiver. Sendte inn alt av papirer jeg hadde, bortsett fra vielsesattesten min (Regner med de har en kopi av den en eller annen plass...) Så har jeg brukt hele januar på å prøve å kontakte nav for å høre om alt av papirer var i orden. Fikk vite ei uke etter jeg var ute i permisjon at de fremdeles manglet informasjon fra arbeidsgiver. Jeg dro da for n'te gang til arbeidsgiver for å få de samme papirene jeg har levert flere ganger før, bare skrevet av arbeidsgiver. Leverte disse på nav. Nå venter jeg i spenning. Fikk heldigvis dagpenger og feriepenger fra nav, så jeg er ikke helt blakk enda. Men håper dette går i orden fort. Skal ringe på mandag. Håper for deres del at de har fått i orden papirene mine.

skjønte ikke den. Får man ikke feriepenger?
Du får bare feriepenger for de 12 første ukene av permisjonen din, altså får du minimalt med feriepenger utbetalt neste år.

skjønte ikke den. Får man ikke feriepenger?
Jo men beregnet fra inntekten for de første 12 ukene SVs 10,2% x 12ukers foreldrepenger mens foreldrepermisonen er 4 ganger så langt

Hvordan er dette med feriepenger for oss som får lønn direkte fra arbeidsgiver? Er det samme opplegget, altså at vi kun får feriepenger for de 12 første ukene av permen?

Jeg har heller ikke hørt noe, sendte inn i slutten av desember og permisjonen begynner på onsdag..

Du får bare feriepenger for de 12 første ukene av permisjonen din, altså får du minimalt med feriepenger utbetalt neste år.
Da er jeg litt mer med.. Tror jeg ..dvs egentlig ikke mer en litt lommepenger der da?

Da er jeg litt mer med.. Tror jeg ..dvs egentlig ikke mer en litt lommepenger der da?
Nope, du får vel en fjerdedel av det du pleier å få sånn ca.

Nope, du får vel en fjerdedel av det du pleier å få sånn ca.
Merker dem er kiip. Men kanskje man syntes det er greit å ikke ta ferie, etter vært hjemme så lenge. Alternativt spare fra årets feriepenger.

Hvordan er dette med feriepenger for oss som får lønn direkte fra arbeidsgiver? Er det samme opplegget, altså at vi kun får feriepenger for de 12 første ukene av permen?
Nei jeg får feriepenger som vanlig. Arbeidsgiver taper på det...

Back
Topp