NAV

Har fått svar å fått vite at vi får foreldrepenger å vi har tatt 80prosent permisjon :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Levert i begynnelsen av desember, har ikke hørt noe ennå :(
Tenkte å ringe neste uke om jeg ikke har hørt noe innen da. Permisjonen min starter 30.jan.

Har ikke sendt papirene enda jeg ! :/ Fant ut at jeg må fylle ut datoene litt anderldes, men det går egentlig kjapt hvis jeg bare setter meg ned å gjør det. Men får forskuttert lønn via jobben så det er ikke noe krise, får lønn som vanlig jeg.
Godt se at jeg ikke er den eneste som er seint ute! :p

Sniker fra januar.
Permisjonen min startet 24/12 og har termin idag, og ennå ikke hørt noenting dra NAV.
De er utrolig trege...
Jeg søkte i begynnelsen av November..

Leverte papira i dag og permisjonen startar 28 januar. Ansvarleg for personal sendte Mail i dag og lurte på om eg hadde søkt og fått svar, dei ville gjerne ha detta i orden til permisjonstart :P Får lønn av arbeidsgivar, men dei er veeeldig int. i å ha detta på stell....

Permisjonen min er startet og jeg har enda ikke hørt noe...ca 8 uker siden jeg leverte søknaden....Irriterende å må vente sånn.

Vi har ikke fått noe svar enda, men vi søkte også om at far skulle overta min permisjon - kanskje det ble litt ekstra "tull i systemet" deres :P søkte i uke 27/27, er i uke 34+3 nå :)

søkte i går, så forventer ikke svar de første dagene...

Skjønner ikke at det står på nettsiden at msn ikje skal trenge å sende inn før 6 uker før den sksl begynne, og så få beskjed om at det tar 3 måneder? Nei det blir for dumt:-p

Fikk brev fra NAV i dag om at søknaden min er innvilget. Jeg får 100% dekningsgrad i 49 uker :D Var ikke noe tull med lønnen heller, så nå er jeg fornøyd. Slapp også å søke om å få fars uker. Alt er blitt overført til meg slik vi ønsket :) Nå føler jeg meg 10kg lettere

Fikk brev fra NAV i dag om at søknaden min er innvilget. Jeg får 100% dekningsgrad i 49 uker :D Var ikke noe tull med lønnen heller, så nå er jeg fornøyd. Slapp også å søke om å få fars uker. Alt er blitt overført til meg slik vi ønsket :) Nå føler jeg meg 10kg lettere
Hvordan fikk du fars uker?? Hadde lyst til det vi å, da han går skole.

Vi skrev i søknaden at far ikke ville opptjene seg rett til foreldrepenger og at vi ønsket at dette ble overført til meg. Fikk først beskjed om at jeg måtte søke på nytt når det nærmet seg fars uker, men gikk helt fint. Kan hende det kommer an på hvem som behandler søknaden også?

Kan han ta permisjonen senere? :-) veldig greit å chatte med Nav. De har jo chattefunksjon ift foreldrepermisjon. Der får man svar på det man lurer på.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Søkte en av di siste dagene i november, fikk brev i posten ca. 3 uker etterpå med innvilget foreldrepenger :)

Hva skjer hvis man ikke får det innvilget innen man går ut? Taper man penger da??

Sniker fra januar
Jeg søkte foreldrepenger i okt/nov.... Fikk papirer i retur, først pga legen ikke hadde datostemplet terminbekreftelse :-( + jeg måtte fylle ut noe mer mht ferien....ok
Måtte ordne ny/sende inn ny info...gikk da på NAV for å få hjelp, fordi heg begynte å få litt panikk pga tid. Jeg gikk ut i perm 01.01.14
Dette var i beg av des...
Fikk som sagt hjelp på NAV, og trodde alt var i orden....lillejulaften fikk jeg enda en gang papirer i retur...nå manglet det underskrift fra arb.giver ift de ukene jeg skal ha ferie, og dermed utsettelse 4 uker av foreldrepenger-perioden... Må so Hege beg å bli stresset...papirene skulle returneres innen 9.01...jeg sendte de i romjulen....
Var spent på om jeg fikk lønn nå i januar...for hadde ikke mottat bekreftelse fra NAV....meeeen fikk vanlig lønn i januar og bekreftelsen kom i dag!!!
Jajaj....vet ikke om dette var svar på spørsmålet ditt, men jeg har ikke tapt noe...selv om papierne har latt vente på seg!!!
Lykke til, værste papirmølle jeg har vært borti!!!

Jeg sendte inn papirene mine på tirsdag. Har termin 28.2., så tenkte at da følger jeg anbefalingen om ikke å søke tidligere enn 6 uker før. Fikk brev i posten i dag om at de har mottatt brev fra arbeidsgiver ang lønn, men ikke søknad fra meg. Vi har vel akkurat sendt forbi hverandre... Men sjekka når det var anbefalt å søke, og det var jo tidligst 6 uker før permisjonen staret, ikke før termin, så var jo jeg som husket feil fra hva jeg leste om det i november...

Uansett kommer vel pengene. Har kommunen som arbeidsgiver, og de betaler ut og søker refusjon fra NAV. Men kjenner jeg blir litt flau, for det stod i brevet fra NAV at de har sendt kopi til arbeidsgiver...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp