NAV

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Har noen av dere hørt noe eller fått tilbakemld av NAV i forhold til godkjenning av foreldrepenger?? Merker det stresser meg litt. Hvordan tilbakemld fikk dere eventuelt?

Jeg fikk bare brev om at søknaden var mottatt, og at det var opptil 2 mnd behandlingstid :/

Sent from my iPad using BV Forum

Søkte 12 desember,fikk brev etter noen dager om noe vi fiksa over tlf.Ikke hørt noe siden så går å tripper etter brev i posten

Søkte i november. Fikk brev i desember om at de manglet bekreftelse fra arbeidsgiver. Dette var bare tull.. for de hadde mottatt det samme dag som de sendte ut brevet.
De sa jeg kunne forvente å få vedtaket ila januar. Venter fortsatt ;-)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

De svarte meg i løpet av ca 2 uker, så foreldrepenger er innvilget. Men jeg ville ha litt gradert også, så venter nå på svar på søknad nr to. Men det har kun gått en uke ;-)

Hva skjer hvis man ikke får det innvilget innen man går ut? Taper man penger da??

Jeg søkte i november, fikk beskjed i desember at jeg måtte ha papirene fra arbeidsgiver. Disse ble levert inn to ganger, ettersom sjefen min er ny å ikke har fylt ut slike papirer før. Jeg fikk kjeft på telefon fra nav og beskjed om at jeg hadde en dårlig sjef som ikke kunne jobben sin. Har ikke hørt noe enda om jeg får innvilget foreldrepenger. Var på nav-kontoret i forje uke, der de sa at det var en frist for å behandle søknaden min den dagen. Etter det har jeg ikke hørt noe. Skal innom dem når jeg kommer hjem for å høre. Kjenner jeg begynner å bli urolig. Er litt nervøs for å føde før dette er i orden.

Jeg fikk bare brev om at søknaden var mottatt, og at det var opptil 2 mnd behandlingstid :/

Sent from my iPad using BV Forum

Merkelig at de sier at man kan søke seneste fra 4 - 6 uker før man går ut, så får man beskjed om 2 mnd behandlingstid.. :eek:

Jeg søkte i november. Ringte de på mandag å fikk beskjed at det var opp til 12 ukers behandlingstid. De anbefaler å ikke søke for tidligt, men så har de så ekstrem lang behandlingstid, så det er ikke enkelt. Men jeg fikk brev i dag at pengene var innvilget :-) så nå hvet jeg hvor lenge jeg har permisjon også :-)

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Har ikke sendt papirene enda jeg ! :/ Fant ut at jeg må fylle ut datoene litt anderldes, men det går egentlig kjapt hvis jeg bare setter meg ned å gjør det. Men får forskuttert lønn via jobben så det er ikke noe krise, får lønn som vanlig jeg.

Har ikke sendt papirene enda jeg ! :/ Fant ut at jeg må fylle ut datoene litt anderldes, men det går egentlig kjapt hvis jeg bare setter meg ned å gjør det. Men får forskuttert lønn via jobben så det er ikke noe krise, får lønn som vanlig jeg.

Lurer på om det er mest vanlig jeg? Hverfall i kommunen?

Leverte papirer 23 desember, har ikke hørt noe ennå ;) Regner med å få beskjed i løpet av et par uker :)

Lurer på om det er mest vanlig jeg? Hverfall i kommunen?
Aner ikke. Jobber privat. Det er visst opp til hver enkelt arbeidsgiver, min fortalte at det var ryddig og oversiktlig men at det kostet de litt ekstra.

Leverte i november, og har ennå ikke fått svar. Permisjonen min begynte før helgen.

Jeg snakket med de sist uke, og da skulle hun jeg snakket med legge ved en kommentar om at søknaden må behandles. Grunnen til at de ikke hadde gjort noe med den ennå er at jeg har vært arbeidsledig siden november, og i tilfelle jeg skulle få meg en jobb før permisjonsstart bestemte de seg for å vente... :/

Er litt urolig nå da for at det skal være noe feil med papirene fra min tidligere arbeidsgiver eller noe sånn... Føler ikke for å bruke masse tid på å rydde opp i slike ting nå.

Leverte papirene 18 desember, fikk brev i dag om innvilget og alt i orden! Veldig positivt overrasket over NAV denne gangen :D Sist så var det masse surr! :P

søkte 3 desember. leverte innteksopplysningene selv fra arbeidsgiver uken etter. så ringte de forje uke og fikk beskjed at jeg skulle få svar innen 16 januar :):) vet selv etter erfaring at når arbeidsgiver leverer inn papirene kan det ofte bli rot. så derfor gjorde jeg det selv. orker ikke rotet og maset frem og tilbake fra arbeidsgiver og nav... mye tid og unødvendig energi og krefter på det. ;);)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Søkte i romjula, og den skal begynne 10.februar. har ikke fått svar enda. Men skal man først få brev om at den er mottatt? Stressa:-p

Back
Topp