NAV

Lille Mille

Gift med forumet
Har du hatt gode eller dårlige opplevelser med NAV? Er du fornøyd eller misfornøyd? [8|] Dere kan velge flere svaralternativer.

Tenkte bare jeg skulle se hvordan BV folket opplever NAV og systemet der. Har sikkert blitt gjort før, men det har jeg ikke fått med meg, så here I go.

Har ikke møtt spesielt HYGGELIGE mennesker der, men ikke Uhyggelige heller.. Syns ikke de gjør en GOD jobb, men en helt grei jobb.. Såeee...

Oppdaterte med et sånn midt på treet alternativ [;)]

Trykket på siste, men synes ikke det dekker helt.
Har møtt på ytterkantene, for å si det slik.

Har fått det jeg skal ha av permisjonspenger /kontantstøtte/ barnetrygd til rett tid. MEN kvier meg for å ringe dem for å spørre om noe,for makan til sure folk som jobber der. De huffer seg,sukker å snakker i en klagende tone,som om jeg gjør dagen deres førti ganger værre enn den egentlig er bare ved et spørsmål.
De kunne trengt seg et motivasjons å servicekurs hele bundten.

Husker en gang jeg ringte om noe så rakk jeg ikke presentere meg engang:
Jeg: hei dette er T.... H..... som ringer, jeg lurte på noe angåe......(rakk ikke si hva jeg lurte på)
Hun: Ja HVA er det du lurer på??

Ble så stressa!

er lite fornøyd med nav...
de klarte rote vekk søknadspapira mine, så jeg måtte søke pånytt om både pleiepenger å foreldrepenger.. enda ikke fått noe..å jeg skulle hatt i august så nav skylder meg noen kroner nå ja!

Vi har både veldig gode og veldig dårlige opplevelser derfra, men erfaringen min er at de som regel prøver å gjøre så godt de kan.
Jeg savner fortsatt en sykemelding de har rotet bort da, hvor de stadig vekk lovte å ringe meg tilbake.. Nå er det to år siden, og jeg har fortsatt ikke hørt noe. [;)]

Det er ganske jevnt i avstemmingen her ser jeg. Så da finnes det folk som opplever det som veldig bra, mens noen som ikke er fult så heldige. Lurer på om det er en sammenheng med hvor man bor også jeg?

Har stort sett bare positivt å si om nav, faktisk... Ikke ønskelig å ha så mye med dem å gjøre da men...

Ser jo gang på gang, når folk klager på NAV her inne så er det faktisk som regel ens egen skyld, ikke satt seg inn i reglene eller at noen andre har gjort noe galt f.eks legen. DET er ikke nav sin skyld...

Alle snakker om rettigheter men ingen snakker om plikter..

Jeg er veldig fornøyd, og veldig takknemmelig for at jeg idet hele tatt får hjelp jeg,

jeg har opplevd begge ytterkanter, men stort sett endt opp med det jeg har krav på...
ja, endel virker sure på telefonen, og sentralen kan så lite at det de sier stoler jeg ikke på, men vi er jo likevell utrolig heldige her i norge, som har så bra ordninger som vi har!!
så jeg er stort sett fornøyd, jeg...

Har opplevd begge deler. Vært bort i en del inkompetente, men det er ikke noe jeg ser på som unikt for NAV, inkompetanse kan man finne overalt.. (bare se på det der bygg og bedrag på tv3 f.eks [:-]), men har stort sett fått det jeg skulle etterhvert (foreldrepenger/barnetrygd).

Tja.. Er ikke misfornøyd, fordi jeg er ufattelig glad for at vi har den tjenesten i det hele tatt. Til tross for noe lang behandlingstid, og mye frem og tilbake innimellom, har jeg fått alt jeg skal ha fra nav[:)] Men skjønner godt at folk blir irriterte når de må gå flere mnd uten penger pga noen har rota bort papirer osv[>:]

Ukompetente folk fins overalt, også hos nav, men det gjelder uansett ikke alle[:D]

Jeg har blitt behandla veldig dårlig av NAV i denne kommunen. De har vært frekke, rota bort søknader og opplysninger om meg osv. Men når jeg har snakket med de som sitter i Drammen har jeg blitt veldig godt tatt imot. Så jeg har blanda meninger om dem egentlig. NAV-kontoret her er rævva, om du spør meg[;)]

Har møtt mye hyggelige folk som dessverre ikke er så kompetente... [8D]

Jeg har bare positive erfaringer med nav.. Både mannen min og jeg har fått det vi skulle ha når vi skulle ha det.. Men vi har også tatt ansvar og lest om de ytelsene vi har søkt på og satt oss inn i regelverket.. Som flere andre nevner tror jeg mange av klagene på nav er uberettiget, mange leser ikke søknadene de skriver under på eller vedtaket de har fått og gjør i det hele tatt lite for SELV å ta ansvar for sin situasjon.. Allikevel er alt NAV sin feil når ting ikke blir som de hadde tenkt/ønsket...

stort sett fornøyd med nav, men de har lagt seg flate pga de ikke har gjort jobben sin 3-4 gange ri løpet av en 2årsperidoe,,

åjeg har satt meg inn i reglene, men det hadde ikke de gjort men de beklaga og unnskyldt seg så har tilgitt de..

men håper jeg får mindre og mindre med de å gjøre.

Det finnes bedritne, ukompetente møkkafolk der, møkkafolk som jeg faktisk ønsker alt vondt. Som den sure, bitre bedritne kjerringa som ba meg dra meg ut og få meg en jobb 6 uker etter jeg hadde født førstemann. Var på attføring fram til jeg fødte, pga kronisk migrene, vært syk lenge og så bli bedt om å dra seg ut å finne jobb selv når man i tillegg nettopp har født? [:'(] Ellers gikk jeg tilbake til attføring etter permisjon uten at det skjer noe som helst. Jeg ba om å få et møte med min saksbehandler, men får ALDRI time. Jeg ringer for å få snakke med dama, får aldri snakke med henne og ber dem da ta imot beskjed og be henne ringe meg. Får ALDRI noe telefon. Til slutt får jeg et brev med innkalling til jobbklubb. [8|] Jo jeg kan godt være med på jobbklubb men hva hjelper det meg som har kronisk migrene og er på attføring (AAP nå da) for utprøving? Nå slapp jeg å være med på jobbklubben allikevel siden mini bare hadde halv plass i barnehagen og vi ikke fant barnepass de dagene han ikke var i barnehagen. Men jeg ba om innkalling til time med saksbehandler igjen, men får aldri noe. Så søker jeg om å få ny saksbehandler, og i tillegg ber jeg om en time med min nye saksbehandler så snart som mulig, og det skulle gå så fort å få ny saksbehandler. Leverer også et brev med et spørsmål til saksbehandler. Jeg hører aldri noe om hvem jeg har fått som saksbehandler og får aldri noe svar på brevet. Jeg purrer igjen for å få time hos ny saksbehandler, 3-4 ganger, ikke noe time. Men, etter jeg har født lillebror og ikke er arbeidssøker lenger, DA ringer saksbehandleren min plutselig. [8|] Da lurer hun på hvorfor jeg ikke står som arbeidssøker lenger, til tross for at jeg har vært innom kontoret og gitt beskjed om at jeg har født og at saksbehandleren min skal ha den beskjeden. Og sånn går no dagan. [8|]

ORIGINAL: giggsy

Det finnes bedritne, ukompetente møkkafolk der, møkkafolk som jeg faktisk ønsker alt vondt. Som den sure, bitre bedritne kjerringa som ba meg dra meg ut og få meg en jobb 6 uker etter jeg hadde født førstemann. Var på attføring fram til jeg fødte, pga kronisk migrene, vært syk lenge og så bli bedt om å dra seg ut å finne jobb selv når man i tillegg nettopp har født? [:'(] Ellers gikk jeg tilbake til attføring etter permisjon uten at det skjer noe som helst. Jeg ba om å få et møte med min saksbehandler, men får ALDRI time. Jeg ringer for å få snakke med dama, får aldri snakke med henne og ber dem da ta imot beskjed og be henne ringe meg. Får ALDRI noe telefon. Til slutt får jeg et brev med innkalling til jobbklubb. [8|] Jo jeg kan godt være med på jobbklubb men hva hjelper det meg som har kronisk migrene og er på attføring (AAP nå da) for utprøving? Nå slapp jeg å være med på jobbklubben allikevel siden mini bare hadde halv plass i barnehagen og vi ikke fant barnepass de dagene han ikke var i barnehagen. Men jeg ba om innkalling til time med saksbehandler igjen, men får aldri noe. Så søker jeg om å få ny saksbehandler, og i tillegg ber jeg om en time med min nye saksbehandler så snart som mulig, og det skulle gå så fort å få ny saksbehandler. Leverer også et brev med et spørsmål til saksbehandler. Jeg hører aldri noe om hvem jeg har fått som saksbehandler og får aldri noe svar på brevet. Jeg purrer igjen for å få time hos ny saksbehandler, 3-4 ganger, ikke noe time. Men, etter jeg har født lillebror og ikke er arbeidssøker lenger, DA ringer saksbehandleren min plutselig. [8|] Da lurer hun på hvorfor jeg ikke står som arbeidssøker lenger, til tross for at jeg har vært innom kontoret og gitt beskjed om at jeg har født og at saksbehandleren min skal ha den beskjeden. Og sånn går no dagan. [8|]

Nå er det nå sånn at om man ikke har opparbeidet rett til permisjon så har man heller ikke krav på mer enn 6 uker permisjon.. Så da har man valget mellom å være hjemme uten penger, eller komme seg ut å jobbe, og det var vel det dama henviste til.. Nå er jo reglene endret slik at man på aap tjener opp rett til permisjon.. Selvsagt skulle ikke dama vært frekk, men regler er regler..
Det andre skal jeg ikke kommentere bare si at om du står fritt til å klage om du føler du ikke har fått den oppfølgingen du skal ha fra saksbehandleren din..

Har bare møtt hyggelige mennesker der [:)]

Back
Topp