NAV

~Lille bøllefrø~

Glad i forumet
Er det ikke sånn at det er utbetaling i dag?

Sjekket min side på nav og der står det bare barnetryg til utbetaling.
Har de stoppet permisjonen min?

Jeg har ringt dem 3 ganger for å trippeltsjekke at jeg har overtatt fars del av permisjonen noe de har bekreftet hver gang.
Men får jeg ikke penger da?

Barnetrygden kommer vell den 30 denne mnd??

ORIGINAL: *p!nk smile*

Barnetrygden kommer vell den 30 denne mnd??

Ja det var jo det jeg også trodde.
Og er jo sånn at de til tider er flinke til å sette opp utbetalinger litt på forhånd istedefor samme dagen eller dagen før.
Men skjønner ingenting jeg.
Og nav åpner seff ikke telefonen før kl 10 i dag [&:]

ingen?

Har du fått det skriftlig at du har fått overført fars 10 uker til deg da? Er litt skummelt å "bare høre" på det de sier uten å få det skriftlig [&:]
Det har jeg dessverre fått erfare selv.
Jeg fikk permisjonspenger fra NAV i går.

ORIGINAL: moccii

Har du fått det skriftlig at du har fått overført fars 10 uker til deg da? Er litt skummelt å "bare høre" på det de sier uten å få det skriftlig [&:]
Det har jeg dessverre fått erfare selv.
Jeg fikk permisjonspenger fra NAV i går.

det står i papirene at jeg har permisjon fram til 1 oktober

ORIGINAL: Mamalita

Jeg har ringt dem 3 ganger for å trippeltsjekke at jeg har overtatt fars del av permisjonen noe de har bekreftet hver gang.

Det står det på min side og, jeg og venter på foreldrepenger.
håper de kommer snart.

ORIGINAL: hel87

Det står det på min side og, jeg og venter på foreldrepenger.
håper de kommer snart.

Jaok, da er det kanskje bare noe kluss hos dem (håper jeg)
Jeg skal uansett ringe dem når de åpner telefonen kl 10

Da fant jeg ut av det.

Permisjonen min gikk ut i følge NAV fra 23 juli.
Det er jo bare helt håpløst når jeg har ringt dem og spurt FLERE ganger om det stemte at jeg hadde perm til 1 okt og fikk penger fram til da og ja det gjorde det sa de flere ganger

ORIGINAL: Nesing

Hvilken dekning har dere valgt da? 100 % eller 80 %? Det har jo noe å si i forhold til når utbetalingene stopper. Permisjonen din starter tre uker før termin/før du føder. Håper det ordner seg på ett eller annet vis. Lykke til! [:)][:)]

Jeg valgte 80%
Og fikk bekreftelse flere ganger på at jeg overtok fedrekvoten siden far var student da.
Og sånn jeg kjenner NAV så har jeg da ringt dem flere ganger bare for å få bekreftet at ting stemte og det gjorde det

Men er det ikke sånn at man ikke får overta fedrepermisjonen da?? Om faren ikke kan ta permisjonen så faller den bort.. Mener jeg har lest og hørt det engang.

ORIGINAL: Frk.Hønemor

Men er det ikke sånn at man ikke får overta fedrepermisjonen da?? Om faren ikke kan ta permisjonen så faller den bort.. Mener jeg har lest og hørt det engang.

Var det jeg også var usikker på men jeg har fått det bekreftet flere ganger fra de på forvaltning om at det stemte at permisjonen MIN varte til 1 okt

Hvilken dekning har dere valgt da? 100 % eller 80 %? Det har jo noe å si i forhold til når utbetalingene stopper. Permisjonen din starter tre uker før termin/før du føder. Håper det ordner seg på ett eller annet vis. Lykke til! [:)][:)]

Jeg valgte 80%
Og fikk bekreftelse flere ganger på at jeg overtok fedrekvoten siden far var student da.
Og sånn jeg kjenner NAV så har jeg da ringt dem flere ganger bare for å få bekreftet at ting stemte og det gjorde det

Om dere har valgt 80 % dekning, er det uansett ikke riktig at permisjonen slutter i juli [&:]. Du har brevene fra NAV, der det står at du overtar fars permisjon? I såfall sender du en kopi av brevet/brevene til NAV sammen med en kort redegjørelse der du ber om at de ordner opp i saken snarest. Kjedelig når slike ting skjer!

Ja jeg sitter med det her og der står det svart på hvitt at MIN permisjon varer til 1 okt.

Venter på tlf fra forvaltning. Hun måtte sjekke opp i det.
+ at mannen min ringer dem nå han også og han er flink med slikt. Han er meget autoritær og kjempeflink til å få viljen sin når det kommer til slike instanser [8D]

Joda i visse tilfeller kan mor få overta permisjonen til far.. Jeg fikk nettopp dette igjennom[:D] Mannen min har et nystarta firma, og det passer maks
dårlig at han tar permisjon i november. Da går vi konkurs rett og slett. Men Nav var veldig forståelsesfulle der[:)]

ORIGINAL: S@ra

Joda i visse tilfeller kan mor få overta permisjonen til far.. Jeg fikk nettopp dette igjennom[:D] Mannen min har et nystarta firma, og det passer maks
dårlig at han tar permisjon i november. Da går vi konkurs rett og slett. Men Nav var veldig forståelsesfulle der[:)]

Joda nå fikk vi litt mer svar og de måtte ha bekreftelse på at han var fulltidsstudent.
HVORFOR I SVARTE ba de ikke om det før da?
Nei det hadde hun ikke svar på.
Så han jobber nå med å få papirene og oversendt de til dem.

Back
Topp