NAV

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Etter en prat med fastlegen min i vår, kom vi frem til at jeg nok kvalifiserer for AAP, og etter hvert hjelp til å komme ut i arbeid.
Siden jeg vet hvor lang tid alt tar med NAV, sendte jeg inn søknad for AAP allerede da. Problemet var at legen glemte å sende erklæringen slik han skulle.

Dette var i mai.
Jeg får etter laaaang tid brev fra saksbehandler om at jeg mangler egenerklæring og legeerklæring. Dette måtte være inne innen en gitt dato (som var 5 dager etter at brevet kom.. NAV er god på å gi kunden korte frister, men seg selv månedslange frister). Jeg fylte ut egenerklæringen, men siden legen min hadde ferie, la jeg ved bekreftelse fra legekontoret om at legen var på ferie, og at det var umulig å overholde fristen. Jeg fikk time hos en annen lege, som tok kontakt med NAV for å opprettholde saken. Jeg hørte ikke mer. Fikk time hos fastlegen straks han var tilbake fra ferie, og han sendte legeerklæringen med en gang.

Siden har jeg ikke hørt noe.

I brevet jeg fikk fra NAV hvor det stod de manglet div. erklæringer, stod det at maks saksbehandlingstid hvis frister ble overholdt, var 2 mnd. Det er langt over 2 mnd nå... burde jeg ikke fått et brev om saken ble avsluttet grunnet ikke overholdt frist?

OG en tiing til.. på nettet står det at man ved innvilget AAP får betalt fra søker-måned.. Stemmer det?
Regner med NAV har en eller annen møkka paragraf på sin side som gjør at de slipper det. Men hadde vært veldig greit. (skjønner at jeg ikke får fra mai, men fra da erklæringene var inne).

Du kan nok vente enda en stund. En del som har ventet i opptil 6mnd[&o] De er IKKE raske[:-]
Du får tilbake betalt fra datoen du søkte[:)]

ORIGINAL: *lottalus*

Du kan nok vente enda en stund. En del som har ventet i opptil 6mnd[&o] De er IKKE raske[:-]
Du får tilbake betalt fra datoen du søkte[:)]

Æsj og Hurra
[:)]

Back
Topp