NAV

Kineblomst

Gift med forumet
Blir så oppgitt....
I februar sa jeg opp jobben min og tok med min datter og flyttet til min kjære. jeg får nå overgansstønad. Den går ut når vi har bodd sammen et år. Dvs i februar. Men sånn som situasjonen er så trenger jeg selvfølgelig en jobb, og det er ikke lett på dette gudforlatte stedet. Men jeg har da funnet løsningen, og begynne på dagpenger. Så jeg ringte da NAV her og hadde litt spm, og da jeg la på var jeg helt paff. For hvis de da finner en jobb til meg så må jeg ta den, ellers så mister jeg retten på dagpenger. Og det er jo forståelig. MEN...... Her ute går bussene to ganger om morgenen og hjem to ganget (14 og 15) Så jeg har ikke sjans til å ta hva som helst. De sier og at jeg MÅ flytte dersom de evt tilbyr meg en jobb i en annen by. DET ER HELT SYKT!!!!
Jeg bor utenfor Førde og de mente da at hvis de skulle finne en jobb til meg i Bergen, så må jeg flytte dit med min snupp og den lille i magen. FAEN TA NAV.... Jeg vil han Jobb [:(]

Det er noe alle må skrive under på når de skal motta dagpenger[;)] Men jeg har aldri hørt om noen som har opplevd at dette har blitt gjennomført[;)]

jeg gikk på dagpenger fra mai og til nå sist uke, og NAV har ikke en gang tilbydd meg jobb en annen plass.

hun saksbehandleren min sa at de som regel bare tilbyr jobber som passer med det du har satt opp som ønsker på din side på nav. Så tror ikke sjansen er stor for at de vil tvinge deg til å flytte noen som helst plass. [:D][:D]

Personlig er jeg litt enig med nav. Syntes alle har eget ansvar skaffe seg selv jobb. Du valgte flytte dit så da må du ta asvar for din økonomi der.
Om du visste dette før att det var lite jobber er det litt lite planlagt. Om eneste stedet de har jobb til deg er i Bergen er det også ditt valg. Norge er det landet i verden en kan sitte på stumpen enda få tak over hodet og mat på bordet. Syntes det er greit de er litt strenge slik att folk begynner ta anvar for eget liv.
Masssse lykke til ønsker deg alt vel håper du får deg jobb.

ORIGINAL: 2 jenter 1 spire

Personlig er jeg litt enig med nav. Syntes alle har eget ansvar skaffe seg selv jobb. Du valgte flytte dit så da må du ta asvar for din økonomi der.
Om du visste dette før att det var lite jobber er det litt lite planlagt. Om eneste stedet de har jobb til deg er i Bergen er det også ditt valg. Norge er det landet i verden en kan sitte på stumpen enda få tak over hodet og mat på bordet. Syntes det er greit de er litt strenge slik att folk begynner ta anvar for eget liv.

Jeg er helt enig med deg, men det er liksom måten hvor lite behjeplige de er.

jeg fikk også sjokk da jeg fikk dagpenger for endel år siden.
Om de så tilbyr deg jobb i karasjokk så er du pliktig til å ta den. Problemsenteret i hjernen min ble litt overarbeidet av å lese betingelsene.. Men det skjer mest sannsynlig ikke. Nav gidder som regel ikke løfte en finger for å hjelpe noen å finne arbeid.
men den nye jobben blir jo grunnlag for dine permisjonspenger så det er lurt å legge litt innsats i å fine en. vet ikke hva du er utdannet som men om du ikke er kresen så finnes det sikkert bensinstasjoner, skoler, butikk, transport, oljeindustri, gamlehjem, stillinger i kommunen,felleskjøpet osv. alle disse har vel en administrasjon eller produksjon/servicedel.
men bil og førerkort må du vel skaffe når du bor sånn. hva når barnet begynner i barnehagen, skolen, fritidsaktiviteter, venner som du må ha tid og anledning til å komme til foruten jobb og reisevei dit.

huff,hørtes ikke noe særlig ut. Men kan du ikke prøve å søke på noen jobber selv? Dra innom butikker, sykehjem, hjemmetjeneste+++ De trenger folk overalt og da kan du jo finne noe du selv er interessert i. Det lønner seg å møte opp å levere søknad på jobber. Det ordner seg nok skal du se[:D]

Å, tro meg, jeg søker for harde livet jeg asså. Og tar nesten det jeg kan få. er liksom bare for seks mnd...
Og lappen skal taes, bare er penger og så er det litt skummelt.... [8D]

Har du prøvd på skoler og i barnehager... Dette er plasser jeg vet VI mangla folk på da jeg bodde oppi nord.. (kommer ifra nord jeg[;)]) Riktignok ikke i Førde, men... Spør OVERALT, det er mitt tips![:)] Og du skal se at det ordner seg, du må nok ikke flytte på deg, de VIL sikkert ha deg der, ettersom de får penger per innbygger!! (og det har de vel ikke så ekstremt mange av oppi landet vårt[8D])

Sånn er det for alle. Men verken jeg eller sambo har noen gang ever blitt tilbudt en jobb av Nav.
Alt blir tatt, og det er ikke vanskelig å få arbeidskraft i dag. Så bare meld deg arbeidsledig, så får du foreldrepenger og sånt. Du må nok stille opp på kurs o.l. om det er krav underveis, men noen jobber vi jeg neppe tro de kommer med.

Takk for gode svar. Skal ta med en tur rundt over alt neste uke. :)

De kan da virkelig ikke forlange at du skal flytte for å få deg jobb? Blir helt oppgitt over Nav på dine vegne. De kan dra dit pepper'n gror i allefall. Makan til tullefolk. det eneste de kan forlange er at du kanskej søker så og så mange jobber i løpet av en periode, men da får du bare søke noen du vet du ikke kan få til du venter på drømmejobben som du søker på og gir en ekstra innsats. Man skal ikke ta hva som helst eller gjøre hva som helst fordi om nav systemet tror de kan bestemme hele livet ditt. Det kan de f... ikke.

ORIGINAL: ubeleilig

De kan da virkelig ikke forlange at du skal flytte for å få deg jobb? Blir helt oppgitt over Nav på dine vegne. De kan dra dit pepper'n gror i allefall. Makan til tullefolk. det eneste de kan forlange er at du kanskej søker så og så mange jobber i løpet av en periode, men da får du bare søke noen du vet du ikke kan få til du venter på drømmejobben som du søker på og gir en ekstra innsats. Man skal ikke ta hva som helst eller gjøre hva som helst fordi om nav systemet tror de kan bestemme hele livet ditt. Det kan de f... ikke.

Er så ening med deg. Men det er nok sånn desverre reglene har blitt i disse dager.
Når jeg var inne på nav, så sa jeg til hu dama at jeg vil i jobb, jeg tar nesten hva som helst. bare det er en jobb, hun dama så rart på meg. Men det ordner seg sikkert.

ORIGINAL: Kineblomst

Er så ening med deg. Men det er nok sånn desverre reglene har blitt i disse dager.
Når jeg var inne på nav, så sa jeg til hu dama at jeg vil i jobb, jeg tar nesten hva som helst. bare det er en jobb, hun dama så rart på meg. Men det ordner seg sikkert.

regler ja men jeg tviler på at det står noe i reglene dems om å tvangsflytte folk for at de skal komme seg i en jobb. Skal du lissom flytte på en enslig hybel fordi du ikke har råd til noe annet også ta en jobb du kanskje ikke vil ha. De ber jo om mistrivelse og sykemelding.. Kanskje enda verre.. Det må ha vært en nyansatt nav tulling det der. ikke alle i nav er like kvalifiserte til å jobbe der tror jeg.

ORIGINAL: Kineblomst

He he, ja det det kan du si ;) hehe...

regler ja men jeg tviler på at det står noe i reglene dems om å tvangsflytte folk for at de skal komme seg i en jobb. Skal du lissom flytte på en enslig hybel fordi du ikke har råd til noe annet også ta en jobb du kanskje ikke vil ha. De ber jo om mistrivelse og sykemelding.. Kanskje enda verre.. Det må ha vært en nyansatt nav tulling det der. ikke alle i nav er like kvalifiserte til å jobbe der tror jeg.

ORIGINAL: 2 jenter 1 spire

signerer denne... håper det ordner seg så du får en jobb! :)

Back
Topp