NAV!!!!!

Natepia

Glad i forumet
Har alle fått utbetalt barnetrygd??

Nei, ble ganske irritert faktisk....

Æ Å!!!!!!!!!!!!!![:@][:@][:@]
Blir å fare innom NAV i mårra,å dæven de blir å få høre mæ..har vært så djævelsk m tull fra de!!!!

[:-]

Får man barnetrygd fra mnd etter at barnet er født, eller fra den mnd barnet er født?? Jeg har ikke fått...

ORIGINAL: **Tonje**

Nei, ble ganske irritert faktisk....

sign

ORIGINAL: alexine

Får man barnetrygd fra mnd etter at barnet er født, eller fra den mnd barnet er født?? Jeg har ikke fått...

mnd etter...
eg fødde i februar så i brevet mitt står det at eg får utbet. i April.. Berre å lese på skrivet frå Nav, så står det kortid dei utbetaler:) då betaler dei ut for mars og april!:)

har enda ikke fått for Sander[:@][:@]

*sniker fra mars....*

JEG måtte sende inn søknad.....[8|] Fikk brev fra dem at de hadde registrert at jeg hadde født, og måtte sende inn "krav om barnetrygd" selv om det står på nettet at dette normalt sett går automatisk...

Så jeg gjorde det. Fikk brev at de hadde mottatt søknaden, og at det kunne være opp mot 1 mnd behandlingstid. Dagen etter hadde jeg 2 stk barnetrygd inne....[:-] Fysj så mye unødvendig tid nav bruker.....

Så bare et lite hint! Sjekk om dere må sende inn søknad! Jeg fødte 10.02.

Jeg ringte en gang i februar og hørte mht barnetrygden, fikk da beskjed om at jeg kom til å få utbetalt i mars for februar og mars. Greit nok det lissom. Var innom på nav med erkjennelse av farskap papirene og fikk bekreftet at joda de skulle komme i mars og at det stod vanlig barnetrygd på jenten og på gutten. I går ringte jeg til telefonbanken og fikk vite at jeg hadde fått 1960 kroner!! Altså for lite... Ble ganske høy i hatten for jeg skulle jo bruke de pengene til husleien som skal betales i morgen!!. Ringte til nav og fikk beskjed om at den var ikke kommet i gang ennå men skulle ringe etter klokken ni for å bli satt over til forvaltningen. Jeg gjorde jo da dette!! Fikk snakke med en mann denne gangen og han skjønte ikke at hun jeg hadde pratet med tidligere hadde nevnt forvaltningen for de hadde ikke noe med barnetrygden å gjøre [:-]. Denne mannen har jeg faktiska snakket med en del ganger på lokalet her jeg bor og han er en av de normale der som faktisk kan jobben sin!! Jeg forklarte dette med at det var for lite utbetalt og hadde ikke nok til husleien osv. Da viser det seg at jeg har fått 1940 kroner bare for jenten min (ekstra tillegg siden jeg har hatt aleneomsorg for henne) og ingenting for lillegutten [:-]. Samboeren og jeg meldte adresse endring i mars og derfor sa han at jeg får dobbel barntrygd (1940 + 1940 kroner) utbetalt rett etter påsken fordi jeg i februar var alene med mine to barn sine vi ikke ble samboere før i mars!! Så nå må samboeren betale hele husleien alene [:-]. Veldig irriterendes men det må jo bare gå på ett vis....

Har snakka m NAV,å dær sa han æ fikk snakke m at Folkeregistre har vært så sein m å sendt papiran på at æ har født i Februar,at NAV fikk ikkje mulighet t å betale ut barnetrygda innen fristen.
Men at æ ska få etterbetaling i April.
Jææævli kjipt men..

ORIGINAL: Salsa82

Jeg har fått=)[:D]
Rart at det skal være så forskjellig fra plass til plass[8|]
Fikk brev fra NAV for ca. 5 uker siden hvor de skrev at jeg skulle få den første utbetalingen i slutten av mars.

Jeg har også fått. Men fått aaaaltfor lite. Jeg skal jo ha utvidet barnetrygd, med tanke på at jeg er alene. Men den er avslådd, fikk jeg vite nå. Måtte faktisk ringe dit og høre hva og hvorfor. Fikk beskjed om at jeg kunne klage innen 6 uker. Og at det var sendt brev for en uke siden om avslaget. Det har jeg IKKE fått.

Har ikke fått enda.. Husker ikke når det stod at jeg skulle få [:)]

Back
Topp