Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Labambie
Kan ikke HELT se hva Nav gjør galt her... [8|]
ORIGINAL: LillianneLie
Leste det akkurat selv![:@]
Det er jo HELT på trynet spør du meg. Og det utakknemlige lille beistet da, som faktisk fikk seg til å søke om dette hos NAV?!
Hun er jo 18 år!?
ORIGINAL: giggsy
Er snakk om tolkning av en lov her.
"Høyres stortingsrepresentant Arve Kambe fra Rogaland, har tatt tak i saken. Han stiller nå spørsmål til arbeidsminister Hanne Bjurstrøm om lovtolkningen.
- Hvis NAVs tolkning medfører at enhver tenåring kan flytte ut på dagen med NAVs velsignelse, og kan kreve tusener av foreldrene til leie og opphold, vil det kunne stille mange familier i en sjokksituasjon. Dette kan umulig være lovgivers intensjon, sier Kambe til VG"
Altså, man må jo nesten ha to jobber da for å kunne "lønne" sin egen unge. Er jo helt hull i hodet. NAV har sikkert tolket loven slik for å slippe å gi jenta penger selv. [:-] Så tenkte de at de i samme slengen kunne kvitte seg med flere stønadsmottakere da flere ungdommer kommer til å søke om dette nå. [8D]
Snakker meg om utakknemlig unge forresten. Går det ikke an å kutte "båndene" til ungene sine rettslig? Vet det går an andre veien i USA iallefall. [:-]
ORIGINAL: IdaK
Jeg forstår at folk reagerer på regelverket her (som NAV faktisk tolker helt riktig slik det står i dag), men hva er alternativet? At det offentlige skal betale for dem som velger å flytte hjemmefra? Det sitter faktisk en del unge mennesker og innbiller seg at så snart man er myndig er det liksom en menneskerett å få bo for seg selv - til tross for at man ikke har midler til å betale det selv.
Kan godt skjønne at det er fortvilende for foreldrene i dette tilfellet (selv om jeg nok ikke helt tror på at de ikke hadde noe mer konfliktfylt forhold enn hva som er normalt, ettersom datteren velger å gjøre dette mot foreldrene), men saken er jo helt feil vinklet. Det er jo lett å henge ut NAV, som allerede er forhatt, men det er da lovverket som er "problemet" her, ikke NAV.