Nav-søknad

thereader

Betatt av forumet
Har lest at man kan søke etter å ha fått terminbekreftelse i uke 26. Hvordan går dere frem for å få dette? Bestiller dere en ekstra kontroll hos jordmord/lege? Tenker siden jeg har en kontroll i uke 28 allerede, så kanskje det er like greit å bare vente til den? :)

26+2 fikk jeg beskjed om, ei venninne fikk avslag da hun søkte 26+1 [emoji14] Jeg skal spørre jm på tirsdag om hun kan gjøre klar terminbekreftelse som jeg bare kan hente den dagen. Og evt farskapserklæring så samboern kan bli med å underskrive der. Evt om jeg tar en ekstra kontroll [emoji14] er 24+0 på tirsdag og om jeg tar en til før jul :)

Behandlingstiden i fylket er opptil 12 uker, så bør egentlig søke 26+2..

Jeg prøvde å fylle ut søknaden på nett, og den får du ikke levere inn før 27+0 [emoji28]

Jeg fikk bekreftelse fra legen forrige uke, han daterte den frem i tid , den dagen er jeg 26+4. Så det blir å sende inn den dagen [emoji846]

Sniker fra desember.

Jeg ville ventet til 27+0 for å være sikker. Det var flere i min termingruppe som fikk avslag med 26+ noe.

Jeg hadde svangerskapskontroll 27+5 så jeg fikk den da og søkte med én gang. Det gikk helt fint. Det er 12 uker behandlingstid her og men det er lenge siden jeg fikk innvilget.

Jeg skal til jordmor i uke 28, og tenker å få terminbekreftelse da.

I mitt fylke er behandlingstiden 6 uker, og det står spesifisert at om man sender inn for tidlig vil det forlenge behandlingstiden... Samtidig som de skriver "Husk å søke i tide". Joda, takk for den, når ER i tide, da, liksom..

Minst uke 27+0, dere! Veldig kjedelig å fra avslag fra Nav - been there, done that [emoji85]

Så jeg får nok en fra legen den uken jeg er 27++. Sist sendte jeg inn uke 28, og fikk svar før han kom (han kom uke 37+0), så satser på at det går greit denne gangen også.

Skal søke i uke 27+4 tenker jeg [emoji4]

Jeg snakket med NAV på telefon. De sa så lenge det var etter uke 26 går det bra, feks 26 uker + 2 dager. Merkelig at de varierer da, når noen får avslag ved å søke i uke 26.

Jeg tenkte å søke etter fredag, da jeg er i uke 27, just in case :)

Jeg snakket med NAV på telefon. De sa så lenge det var etter uke 26 går det bra, feks 26 uker + 2 dager. Merkelig at de varierer da, når noen får avslag ved å søke i uke 26.

Jeg tenkte å søke etter fredag, da jeg er i uke 27, just in case :)

Kanskje de har forandret på det nå..? Jeg fikk avslag uke 26++ sist, Dvs jeg fikk telefon om ar jeg måtte sende ny terminbekreftelse som sa uke 27+.

Har samtidig opplevd at det variérer utfra hvilken saksbehandler man får Hvordan de selv tolker reglene.. Hvertfall fra tiden hvor jeg var alenemor med eldste, og måtte sende et tonn av søknader til Nav [emoji85]

Så jeg tør ikke sende inn noe før uke 27 selv, hvertfall [emoji28][emoji111]️

Kanskje de har forandret på det nå..? Jeg fikk avslag uke 26++ sist, Dvs jeg fikk telefon om ar jeg måtte sende ny terminbekreftelse som sa uke 27+.

Har samtidig opplevd at det variérer utfra hvilken saksbehandler man får Hvordan de selv tolker reglene.. Hvertfall fra tiden hvor jeg var alenemor med eldste, og måtte sende et tonn av søknader til Nav [emoji85]

Så jeg tør ikke sende inn noe før uke 27 selv, hvertfall [emoji28][emoji111]️

Nei jeg er også paranoid og skeptisk når det kommer til nav. De er vist veldig firkantet og ikke lett å ha med å gjøre. Så gruer meg veldig ril å skrive den søknaden:happy8

Har lest at man kan søke etter å ha fått terminbekreftelse i uke 26. Hvordan går dere frem for å få dette? Bestiller dere en ekstra kontroll hos jordmord/lege? Tenker siden jeg har en kontroll i uke 28 allerede, så kanskje det er like greit å bare vente til den? :)
Med første i 14 fikk jeg legen til å skrive en bekreftelse i uke 26 som jeg hentet i luken på legekontoret. Med andremann i 16 fikk jeg den på kontrollen i uke 28. Dvs 27+5. 6 ukers behandlingstid og begge gangene har det gått greit, og fått svar i god tid. Sendte søknadene samme dag som jeg fikk bekreftelsen. Denne gangen skal jeg til kontroll når jeg er 27+6. Og tenker det er greit nok denne gangen også.

Hmm jeg søkte i dag. Fikk terminbekreftelse 26+1, og chattet med nav som mente at det var innenfor.. så rart at de sier forskjellig [emoji15]

Min blir skikkelig teit da eg skal på lang juleferie mellom eg er er 26+noke til 29+noke ca. Da er eg ca 5 timer unna jordmor & fastlegen min. Litt usikker på kossen eg skal løse den.

Tror jeg ringer å hører om jeg kan få den fra legen rundt 27+noe for å være på den sikre siden[emoji28] bra det er folk med erfaring her, ellers vet jeg ikke hva jeg skulle gjort!

Men hvordan får dere til å legge den inn riktig når dere søker? Søker dere elektronisk på nav.no? For jeg får opp feilmelding om jeg setter opp før 27+0 [emoji28]

Min blir skikkelig teit da eg skal på lang juleferie mellom eg er er 26+noke til 29+noke ca. Da er eg ca 5 timer unna jordmor & fastlegen min. Litt usikker på kossen eg skal løse den.
Jordmor kan datere bekreftelsen frem i tid. Det gjorde jeg sist svangerskap, fordi det var lenge til neste kontroll. Hun sa i hvertfall at det er ganske vanlig å kunne løse det på den måten. [emoji4]

Hvor lang behandlingstid er det der du bor??

Back
Topp