Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg snakket med NAV på telefon. De sa så lenge det var etter uke 26 går det bra, feks 26 uker + 2 dager. Merkelig at de varierer da, når noen får avslag ved å søke i uke 26.
Jeg tenkte å søke etter fredag, da jeg er i uke 27, just in case
Kanskje de har forandret på det nå..? Jeg fikk avslag uke 26++ sist, Dvs jeg fikk telefon om ar jeg måtte sende ny terminbekreftelse som sa uke 27+.
Har samtidig opplevd at det variérer utfra hvilken saksbehandler man får Hvordan de selv tolker reglene.. Hvertfall fra tiden hvor jeg var alenemor med eldste, og måtte sende et tonn av søknader til Nav [emoji85]
Så jeg tør ikke sende inn noe før uke 27 selv, hvertfall [emoji28][emoji111]️
Med første i 14 fikk jeg legen til å skrive en bekreftelse i uke 26 som jeg hentet i luken på legekontoret. Med andremann i 16 fikk jeg den på kontrollen i uke 28. Dvs 27+5. 6 ukers behandlingstid og begge gangene har det gått greit, og fått svar i god tid. Sendte søknadene samme dag som jeg fikk bekreftelsen. Denne gangen skal jeg til kontroll når jeg er 27+6. Og tenker det er greit nok denne gangen også.Har lest at man kan søke etter å ha fått terminbekreftelse i uke 26. Hvordan går dere frem for å få dette? Bestiller dere en ekstra kontroll hos jordmord/lege? Tenker siden jeg har en kontroll i uke 28 allerede, så kanskje det er like greit å bare vente til den?
Jordmor kan datere bekreftelsen frem i tid. Det gjorde jeg sist svangerskap, fordi det var lenge til neste kontroll. Hun sa i hvertfall at det er ganske vanlig å kunne løse det på den måten. [emoji4]Min blir skikkelig teit da eg skal på lang juleferie mellom eg er er 26+noke til 29+noke ca. Da er eg ca 5 timer unna jordmor & fastlegen min. Litt usikker på kossen eg skal løse den.
Hvor lang behandlingstid er det der du bor??Min blir skikkelig teit da eg skal på lang juleferie mellom eg er er 26+noke til 29+noke ca. Da er eg ca 5 timer unna jordmor & fastlegen min. Litt usikker på kossen eg skal løse den.