NAV ringte meg nå

ORIGINAL: Tone88

Men om det er meg selv som VIL på kurs da? Aldri har NAV ringt meg og sakt jeg må komme dit og dit. Det er jeg selv som må nedover å høre om de kan sette meg på kurs, samtaler osv,osv...

Her gjør jeg alt selv for å finne meg en jobb.

Du skal selvfølgelig gjøre sånne ting selv. Nav skal hjelpe deg, men det er din jobb til syvende og sist å finne deg jobb og få samtaler og hjelp til skriving av søknader.

Hvis Nav skulle finne jobb til alle, så hadde de ikke hatt tid til å gjort annet.

Om det ikke er "lov" å si nei da, så får de komme å hente meg selv da ;)
Hun sa ikke noe på det, jeg sa til dama at jeg kunne ringe opp igjen når jeg har sjekket om jeg kunne få meg til levanger imorgen til kl 9. Men da sa hun ; nei, jeg tar å setter deg opp på venteliste til neste kurs istede.

Å jeg måtte finne ut å komme på det selv at jeg vill gå kurs. De hadde aldri spurt meg osv om det!
Kan vel takke nei til en jobb som er langt unna å at vi må flytte for å jobbe der! Det sa de til meg :)

Men sikkert mange som får høre forskjellig tenker jeg!

Tror du at de kommer å henter deg for at du ikke kommer deg til kurs? Sånn helt ærlig?
Men er jo supert at de setter deg opp på et kurs som er senere! Da er du heldig [;)]

Ja, du må gjøre sånne ting selv. Du skal finne jobb selv. Og du skal si ifra hvis du trenger hjelp. Det er din plikt som arbeidssøker.

Du kan ikke takke nei, nei.. Les hva det står om det i vedtektene..

Hjelper ikke om det er forskjellig fra plass til plass, når reglene er likt for hele landet.

ORIGINAL: Thejohan

Om det ikke er "lov" å si nei da, så får de komme å hente meg selv da ;)
Hun sa ikke noe på det, jeg sa til dama at jeg kunne ringe opp igjen når jeg har sjekket om jeg kunne få meg til levanger imorgen til kl 9. Men da sa hun ; nei, jeg tar å setter deg opp på venteliste til neste kurs istede.

Å jeg måtte finne ut å komme på det selv at jeg vill gå kurs. De hadde aldri spurt meg osv om det!
Kan vel takke nei til en jobb som er langt unna å at vi må flytte for å jobbe der! Det sa de til meg :)

Men sikkert mange som får høre forskjellig tenker jeg!

Tror du at de kommer å henter deg for at du ikke kommer deg til kurs? Sånn helt ærlig?
Men er jo supert at de setter deg opp på et kurs som er senere! Da er du heldig [;)]

Ja, du må gjøre sånne ting selv. Du skal finne jobb selv. Og du skal si ifra hvis du trenger hjelp. Det er din plikt som arbeidssøker.

Du kan ikke takke nei, nei.. Les hva det står om det i vedtektene..

Hjelper ikke om det er forskjellig fra plass til plass, når reglene er likt for hele landet.

Nei, vet jo de ikke ringer på døren å sier; kom nå Tone, nå skal vi kjøre deg på kurs [8D]
Ja, har vært ned his de å masa 2 ganger om kurs nå, så glad jeg fikk være med. Dette kurset begynte igår, men var 1 ledi plass igjen til meg om jeg ville :) Har jo sykt lyst, men akkurat nå så kommer jeg meg ingen vei. Iallefall ikke til levanger, må ha den siste bensinen til andre ærend denne uka gitt. Men står jo på venteliste til ett nytt ett nå da, å da kan jeg ikke takke nei :)

Disse reglene blir jeg bare forvirret av [8D] Jeg må faktisk ha ALT inn me te-skje, å enda forstår jeg ikke alt [:D] Fjern jeg? næhei [;)]

Tatt fra nav.no

Mottar du dagpenger er det et krav at du er aktiv jobbsøker.
Det er også et krav at du er mobil på arbeidsmarkedet. Dette er en individuell vurdering. Mobilitet kan for eksempel være å finne seg en ny jobb i nabokommunen.

Tatt fra nav.no

Det er også et krav at du er mobil på arbeidsmarkedet. Dette er en individuell vurdering. Mobilitet kan for eksempel være å finne seg en ny jobb i nabokommunen.

Ja'a, dette vet jeg jo ;) Å jeg synes selv jeg er en aktiv jobbsøker. Søker på ALT jeg tror jeg kan gjøre å det jeg kan! Men hører jo faen ikke noe av de, så jeg tenker som så at jeg er helt rævva på å skrive søknader. Noe må det jo være... Har jo ikke noe erfaring heller, da jeg bare har jobbet med en ting i hele mitt liv! Men håper det dukker opp noe snart. Jeg tar det jeg får å jeg søker på det jeg kommer over! ;)

Tatt fra nav.no

Ja'a, dette vet jeg jo ;) Å jeg synes selv jeg er en aktiv jobbsøker. Søker på ALT jeg tror jeg kan gjøre å det jeg kan! Men hører jo faen ikke noe av de, så jeg tenker som så at jeg er helt rævva på å skrive søknader. Noe må det jo være... Har jo ikke noe erfaring heller, da jeg bare har jobbet med en ting i hele mitt liv! Men håper det dukker opp noe snart. Jeg tar det jeg får å jeg søker på det jeg kommer over! ;)

Var mest det med å finne seg jobb i en annen kommune jeg tenkte på, siden du sa at de har sagt at du kunne takke nei til en jobb langt unna..

Tatt fra nav.no

Var mest det med å finne seg jobb i en annen kommune jeg tenkte på, siden du sa at de har sagt at du kunne takke nei til en jobb langt unna..

Langt unna da snakker jeg Oslo, Tromsø osv,osv!
På det jeg har søkt fram til nå så er det både 1 og 2 timer unna her jeg bor :)

Kan man ikke takke nei 2 ganger før man mister retten til dagpenger? Mener om man takker nei får man 8 uker utsettelse på pengene, en slags straff..

Tatt fra nav.no

Langt unna da snakker jeg Oslo, Tromsø osv,osv!
På det jeg har søkt fram til nå så er det både 1 og 2 timer unna her jeg bor :)

Ja, men du har skrevet under på at du er villig til å flytte hvis du får tilbud om jobb i f.eks Oslo eller Tromsø eller Finnmark for den saks skyld..

ORIGINAL: LineMerethe

Kan man ikke takke nei 2 ganger før man mister retten til dagpenger? Mener om man takker nei får man 8 uker utsettelse på pengene, en slags straff..

Stemmer, og det øker for hver gang du takker nei.

Jeg spurte en saksbehandler på NAV når sambo hadde dagpenger en periode fra en jobb til en annen om dette med å takke nei til jobb og evnt flytte for å ta en jobb, fordi jeg har hørt så mye "skremsel" om akkurat dette.

Da sa han duden at de bruker skjønn når et samboerpar har fått barn, og at det faktisk skal noe til for at de bryter opp en familie for å flytte de på tvers av landet pga en jobb.

ORIGINAL: JeanetteR

Jeg spurte en saksbehandler på NAV når sambo hadde dagpenger en periode fra en jobb til en annen om dette med å takke nei til jobb og evnt flytte for å ta en jobb, fordi jeg har hørt så mye "skremsel" om akkurat dette.

Da sa han duden at de bruker skjønn når et samboerpar har fått barn, og at det faktisk skal noe til for at de bryter opp en familie for å flytte de på tvers av landet pga en jobb.

Gjelder bare det første året, dessverre.. Jeg spurte da jeg søkte om gjennoptak av dagpenger sist. Så lenge man har barn under 1 år, så gjelder det ikke.
Mine penger stoppet den dagen Alena fylte 1 år, så jeg måtte søke på nytt, og da skrive under på at jeg er villig til å flytte hvis det skulle dukke opp jobb..

ORIGINAL: JeanetteR

Gjelder bare det første året, dessverre.. Jeg spurte da jeg søkte om gjennoptak av dagpenger sist. Så lenge man har barn under 1 år, så gjelder det ikke.
Mine penger stoppet den dagen Alena fylte 1 år, så jeg måtte søke på nytt, og da skrive under på at jeg er villig til å flytte hvis det skulle dukke opp jobb..

ååååja[:)] Det sa han ikke noe om, men så var det heller ikke så relevant sikkert iom at han hadde en jobb for hånden. Jeg var jo bare livredd for at vi måtte flytte jeg da vettu, haha [8D][:D]

Back
Topp