NAV ringte meg nå

ingz

Glad i forumet
Og jeg kunne begynne på jobbsøkerkurs imorgen kl 9 på levanger!
Men jeg har faen ikke bensin til å komme meg dit, å da fåreslår hun dama at jeg kan ta bussen og få det dekt. Å det er jo supert sa jeg.. Så spurte jeg henne om hvordan bussene går her jeg bor osv da. Hun sjekket det opp å det viser seg at det går ikke noen som klaffer med kurset! Så hun sa jeg ble satt opp på venteliste til ett nytt kurs [:(][&:]

MAINNSHIT!!!

er det ingen du kan låne penger av så du kan få fylt litt bensin da?

ORIGINAL: Ellie86

er det ingen du kan låne penger av så du kan få fylt litt bensin da?

Nei, vi har vært så "dumme" denne måneden at vi har lånt penger litt hær og litt der att vi blir blakk når vi får penger igjen nå! Så penger skal jeg aldri låne igjen!

nei det skjønner jeg godt. får håpe det ordner seg ved neste anledning da [:)]

Kanskje du kan få litt penger av mamman eller pappan din?
jeg spør de hjemme innimellom, selv om vi ikke trenger det sånn egentlig.. kjekt å få litt ekstra[8D]

Men hvis ikke så tror jeg disse kursene arrangeres ganske ofte, så du får nok muligheten igjen snart[:)]

ORIGINAL: wimzaa

Kanskje du kan få litt penger av mamman eller pappan din?
jeg spør de hjemme innimellom, selv om vi ikke trenger det sånn egentlig.. kjekt å få litt ekstra[8D]

Men hvis ikke så tror jeg disse kursene arrangeres ganske ofte, så du får nok muligheten igjen snart[:)]

Mamma betalte reparasjonene på bilen min denne gang [&o] Hun har lite penger fra før av.
Pappa får ikke penger før dn 20. å da hadde jeg tenkt å spørre om han ville betale full tank på bilen :p Så jeg kommer meg hjem til mamma i påsken [8D]

Er slike kurs obligatoriske? Må alle som er arbeidsledig på det?

ORIGINAL: LineMerethe

Ja det er det..
Iallefall de dem sa til meg, jeg skal neste uke..

Uff det er ikke noe kjekt når en kommer inn i en sånn "vond sirkel" der en må låne penger for å finansiere daglige behov som drivstoff, mat osv. Har du snakket med banken din om dere kan få økonomisk rådgivning så de kan ta en titt og evt sette opp et budsjett for dere? De fleste banker tilbyr slike ting gratis. Håper det ordner seg for deg på en eller annen måte så du får tatt kurset. Klem til deg!

ORIGINAL: *Julia89*

Ja det er det..

Aha, har du vært arbeidsledig lenge? Jeg skal søke om dagpenger fra Juni av, og da må jeg være aktiv arbeidsøker sa de. Kan jeg bare bli ringt dagen i forveien for å dra på kurs dagen etter liksom? Ei jeg kjenner har vært arbeidsledig siden November, og enda ikke vært på noe kurs..

Ja det er det..

Aha, har du vært arbeidsledig lenge? Jeg skal søke om dagpenger fra Juni av, og da må jeg være aktiv arbeidsøker sa de. Kan jeg bare bli ringt dagen i forveien for å dra på kurs dagen etter liksom? Ei jeg kjenner har vært arbeidsledig siden November, og enda ikke vært på noe kurs..

Det kan skje, ja.
Jeg har vært på 1 kurs, men jeg fikk vite det 1 uke i forveien.
Men vet flere som får beskjed om å dukke opp neste dag. Det er liksom det som er litt av qluet.. Hvis man er arbeidsledig, så skal man kunne dukke opp når som helst hvis NAV ringer.

ORIGINAL: MariaR83

Uff det er ikke noe kjekt når en kommer inn i en sånn "vond sirkel" der en må låne penger for å finansiere daglige behov som drivstoff, mat osv. Har du snakket med banken din om dere kan få økonomisk rådgivning så de kan ta en titt og evt sette opp et budsjett for dere? De fleste banker tilbyr slike ting gratis. Håper det ordner seg for deg på en eller annen måte så du får tatt kurset. Klem til deg!

Enig! Håper det ordner seg. Slitsomt å ha det sånn [&o]

er ikke obligatorisk nei :) Jeg ville melde meg på for jeg er ikke flink til å skrive søknader!
Er ikke enkelt å møte opp på flekken når NAV ringer, å det er de fullt klar over. Ikke alle som har anledning til å komme seg hit og dit. Uansett om man er arbeidsledig ;)

ORIGINAL: Tone88

er ikke obligatorisk nei :) Jeg ville melde meg på for jeg er ikke flink til å skrive søknader!
Er ikke enkelt å møte opp på flekken når NAV ringer, å det er de fullt klar over. Ikke alle som har anledning til å komme seg hit og dit. Uansett om man er arbeidsledig ;)

Iallefall det dem sa til meg. At jeg kunne ikke "takke nei", om de innkalte meg, for de skal få meg ut i jobb fortest mulig. Trodde det var sånn overalt jeg.

Var sånn i stavanger også..

LineMerethe: Ja, når man får dagpenger så er det vell sånn at vist de finner en jobb til deg, så kan du ikke takke nei? Litt usikker, men mener å ha lest og hørt det.

Man skal være villig til å komme seg hit og dit på kort varsel når man er arbeidsledig. Samtidig så skal du ta jobb overalt i Norge. Og man kan faktisk miste retten til penger hvis man ikke dukker opp, eller har god nok grunn til å ikke komme på møter.
Det står i "reglene".

ORIGINAL: Thejohan

Man skal være villig til å komme seg hit og dit på kort varsel når man er arbeidsledig. Samtidig så skal du ta jobb overalt i Norge. Og man kan faktisk miste retten til penger hvis man ikke dukker opp, eller har god nok grunn til å ikke komme på møter.
Det står i "reglene".

Jepp, dette har jeg også fått beskjed om. Derfor MÅ jeg gå på alle møter jeg får innkallelse til, og kurs o.l

Iallefall det dem sa til meg. At jeg kunne ikke "takke nei", om de innkalte meg, for de skal få meg ut i jobb fortest mulig. Trodde det var sånn overalt jeg.

Var sånn i stavanger også..

LineMerethe: Ja, når man får dagpenger så er det vell sånn at vist de finner en jobb til deg, så kan du ikke takke nei? Litt usikker, men mener å ha lest og hørt det.

Om det ikke er "lov" å si nei da, så får de komme å hente meg selv da ;)
Hun sa ikke noe på det, jeg sa til dama at jeg kunne ringe opp igjen når jeg har sjekket om jeg kunne få meg til levanger imorgen til kl 9. Men da sa hun ; nei, jeg tar å setter deg opp på venteliste til neste kurs istede.

Å jeg måtte finne ut å komme på det selv at jeg vill gå kurs. De hadde aldri spurt meg osv om det!
Kan vel takke nei til en jobb som er langt unna å at vi må flytte for å jobbe der! Det sa de til meg :)

Men sikkert mange som får høre forskjellig tenker jeg!

ORIGINAL: Thejohan

Det står i "reglene".

Jaja, var dama som sa jeg står på venteliste på ett annet kurs. Ikke jeg som sa det! Å jeg sa jeg skulle tenke å finne ut av om hvordan jeg skal klare det imorgen, men nei! Dama hadde det travelt med å legge på røret så det så ;)

Men om det er meg selv som VIL på kurs da? Aldri har NAV ringt meg og sakt jeg må komme dit og dit. Det er jeg selv som må nedover å høre om de kan sette meg på kurs, samtaler osv,osv...

Her gjør jeg alt selv for å finne meg en jobb.

Men om det er meg selv som VIL på kurs da? Aldri har NAV ringt meg og sakt jeg må komme dit og dit. Det er jeg selv som må nedover å høre om de kan sette meg på kurs, samtaler osv,osv...

Her gjør jeg alt selv for å finne meg en jobb.

Det er igrunn litt rart ja.
Men noen nav kontorer er jo sløve.. Her er de ganske raske med sånt, av og til er det og irriterende, hehe [;)] 

Back
Topp