NAV og utdanning

Ambriel

Forumet er livet
Sommerfuglene 2017
Heisann! Jeg begynner som student igjen til høsten (etter permisjon), og siden jeg ikke har utdanning så har jeg vel krav på utdanningsstønad fra NAV.. Det jeg lurer på er, siden jeg må flytte fra Kristiansand til Grimstad for å gå på skole, har jeg krav på noe ekstra i forbindelse med flytting? Står jo dette på NAV sine sider: "Du kan også få stønad til dekning av ekstra boutgifter og flytteutgifter i forbindelse med utdanningen" Noen som vet hvor mye dette evt utgjør? Eller hva kravene er? Skal ringe nav i morgen, men utålmodig og nysgjerrig som jeg er så spør jeg her først ;) Takker for svar :)

Hvis utdanningen du søker på ikke er tilgjengelig i Kristiansand så har du krav på støtte til enten å flytte eller stønad til utgifter med pendling :)

Hva om den finnes i Kristiansand men at jeg ikke kom inn der men i Grimstad? Jeg har hatt et års permisjon, gikk egentlig i Arendal men de flytta til Grimstad.. Jeg pendlet men pga graviditeten og Avstanden så måtte jeg sykemeldes.. Nå har jeg bestemt meg for å flytte bort, og kan jeg få med meg noe ekstra så kommer jo absolutt det godt med :)

Hvis utdanningen din er tilgjengelig i Kristiansand, men du ikke kom inn der og det nærmeste alternativet er Grimstad, er det de samme reglene :)

Hvilken utdannelse er det forresten? Alenemor fra Kristiansand her :)

Tusen takk for svar ;) Har du noen anelse om hvor mye det er? :) Jeg begynner på sykepleien ;) Hei forresten! Jente på 23 her ;)

Back
Topp