Nav og sykepenger arrrggg

LuLu85

Forelsket i forumet
Hei!
Ja hvor skal jeg begynne. NAV tok over sykepenger utbetalingen fra 01.09 og jeg skulle fått sykepenger 01.10 men har enda ikke fått en krone!!! Det var mye frem og tilbake om manglende dokumentasjon og nå I dag så sier nav plutselig at jeg kan kun få utbetalt sykepenger tom 23.09 pga for lite aktivitet?!!! Da jeg spurte hva det er så sier hun møte med nav og prøve å jobbe etter 8 uker. Men dette har de ikke sendt meg brev om og ingen har heller sagt noe de 1000 gangene jeg har ringt å etterspurt etter sykepengene mine!

Har noe opplevd noe lignende? :(
 
Ja, jeg fikk legen min til å skrive en utfyllende forklaring til nav om hvorfor jeg var sykemeldt. Etter det har jeg ikke hatt noe trøbbel med utbetalinger, utenom nå hvor jeg hadde utelatt et punkt i egenerklæringen. Men det var min egen feil.

Du skulle nok egentlig mottatt et skriv hvor det står at man mistet retten til sykepenger om man ikke prøver seg i jobb etter 8(?) uker. Men dette gjelder ikke alle sykdomstilfeller. Ta kontakt med fastlegen, så ordner det seg nok ganske raskt :)
 
Back
Topp