NAV og pappaperm!

Bolla_82

Glad i forumet
Hvordan er dette her nye opplegget ?
Vi har søkt pappa perm 5 uker desember 2010 og 5 uker mai/juni 2011, og dette er jo godkjent, MEN så sa nav at jeg måtte huske å søke på nytt om de 5 ukene i mai/juni2011, hva i alle dager skal leveres inn da ? Er helt SLØVT at man må søke på nytt grunnet ny regel når søknaden allerede er "innvilget"

Anyone ?

Her: https://www.nav.no/Om+NAV/Skjemaer/Privatpersoner/vedleggsveileder?entrance=classic&key=267391

Å ja, det her helt idiotisk at man må søke på nytt. Vi har også gjort det.

tusen takk :))))

Må alle søke på ny?

ORIGINAL: BirgitteB

Må alle søke på ny?

Det lurer jeg og på!!??

Her er mail jeg sendte NAV for å spørre: Har en sønn født 11.06.2010. Ser jeg nå at det har kommet nye skjemaer for søking av foreldrepenger og fedrekvote og at mor og far nå skal søke på hvert sitt skjema. Da vi søkte i fjor vår søkte vi jo på samme skjema. Er det slik at siden far ikke skal ha sin fedrekvote før nå at han da trenger å søke på nytt med dette nye skjemaet? Eller holder det vi sendte inn våren 2010?

Her er svaret vi fikk fra NAV:
Hei.

Det er endringer på skjema og søknadsprosedyre siden du starta permisjon. Far må sende inn søknad og foreldrepenger og avtale om utsettelse nå (før din permisjon er slutt).

Da skulle alt være iorden til han skal ta ut sin fedrekvote til våren. 

Med vennlig hilsen
Nav Lillehammer
Anne Brit Michalsen
anne.brit.michalsen@nav.no

me måtte ikke søke på ny. eg ringte dei å spurte.

vi må også søke på nytt enda han skal ha rett etter jeg er ferdig. Anbefaler alle å ringe og høre for virker som det er forskjellig rundt omkring..

Back
Topp