NAV i et nøtteskall..

Irith

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Aprillykke 2017
I går ringte min arbeidsgiver meg og fortalte at de hadde fått et brev fra NAV om at inntektsopplysningene manglet.
Den sendte de inn i starten av januar, og jeg fikk brev fra nav om at "nå har vi motatt inntektsopplysningene, nå må du huske å søke om permisjon selv om arb.giver betaler lønn i perioden). Så jeg søkte da et par dager senere, måtte nemlig ha den bekreftelsen fra jordmor.

Ringte da NAV i går og fikk prate med en kjempehyggelig mann der. Han ble litt lattermild og sa at "ja, her har det gått litt fort i svingene for noen som ikke har gjort jobben sin ordentlig". Hun som hadde sendt brevet hadde bare sjekket søknaden og sett at inntektsopplysningene ikke var lagt ved (men de lå inne, bare i et anner dokument). Hun hadde ikke sjekket de andre dokumentene, gitt.. Men han tok tak i det, og skulle sende beskjed om det.

Jo, også hører det med til historien at for et par dager siden fikk jeg brev om "det er minst 8 ukers behandlingstid fra vi har fått alle papirer".

I dag fikk jeg nytt brev: dine foreldrepenger er nå innvilget.

Jeg dør litt på meg. Snakker om å ha null kontroll der borte! :laughing001

Gad:banghead: Men SÅ deilig at de er innvilget da:) Jeg klarte å sende søknaden uten terminbekreftelsen, så jeg måtte ettersende den, og så sender arb.giver inntektsopplysninger for seg. Er ganske spent på om de klarer å samle alt:nailbiting:

På min jobb leverer jeg alt til sjefen, som sender det til lønningskontoret, som så sender det til nav :p Spent på om alt er i orden der, fikk levert alt på mandag (i går).

Jeg snakket også med NAV i dag og tror jeg blir fucka av jobben når det gjelder feriepenger :( Jeg var i mammaperm fra okt 2015 til sept 2026, så jeg har opparbeidet meg et feriepengegrunnlag på 15 uker. Dét er ikke mange kronene og jeg kan jo ikke ta med 38 dager fri uten å få penger for det. Grrrr!!! At arb.giver har lov til det :( :(

Men får du permisjonspenger via jobb eller via nav, Hamasita?

Her har det også vært masse styr med innsending av dokumenter. Arbgiver sendte inn ett, jeg sendte inn ett og regnskapsfører sendte inn ett. Det ble bare rot, og det var først nå da jeg sendte alt samla at de endelig klarte å få ting på plass og jeg kan endelig få pengene mine [emoji14]

Men får du permisjonspenger via jobb eller via nav, Hamasita?

Via jobben. Men det er opp til jobben å følge NAV sine regler for 12/15 uker eller å gi ut penger som normalt. Øko-ansvarlig sa at de følger 12/15 uker, men jeg har klaget til daglig leder nå så vi får se :D

Her har det også vært masse styr med innsending av dokumenter. Arbgiver sendte inn ett, jeg sendte inn ett og regnskapsfører sendte inn ett. Det ble bare rot, og det var først nå da jeg sendte alt samla at de endelig klarte å få ting på plass og jeg kan endelig få pengene mine [emoji14]

Det er det de anbefaler, at den som søker sender inn alt selv :)

Via jobben. Men det er opp til jobben å følge NAV sine regler for 12/15 uker eller å gi ut penger som normalt. Øko-ansvarlig sa at de følger 12/15 uker, men jeg har klaget til daglig leder nå så vi får se :D

Hm, kanskje jeg må høre hva min arbeidsgiver gjør... får også pengene fra arb.giver..

Det er det de anbefaler, at den som søker sender inn alt selv :)
Ja, men det er ikke alltid like lett i praksis når man har trege arbeidsgivere... [emoji14] Og NAV har aldri sagt det konkret til meg når jeg har snakket med dem. Så det virker ikke som veldig uvanlig at arbeidsgiver sender inn sine dokumenter separat. Men nå er i alle fall alt i orden, så er det bare opp til meg at jeg sender mine papirer for hver fornying fremover :)

Ja, men det er ikke alltid like lett i praksis når man har trege arbeidsgivere... [emoji14] Og NAV har aldri sagt det konkret til meg når jeg har snakket med dem. Så det virker ikke som veldig uvanlig at arbeidsgiver sender inn sine dokumenter separat. Men nå er i alle fall alt i orden, så er det bare opp til meg at jeg sender mine papirer for hver fornying fremover :)

Nei, det er jeg helt enig i! Bra det har ordnet seg for deg nå. Jeg venter på avklaring m arb.giver selv :(

Nei, det er jeg helt enig i! Bra det har ordnet seg for deg nå. Jeg venter på avklaring m arb.giver selv :(
Håper det løser seg og at du får full utbetaling! Utrolig kjipt å miste så mange penger når man har trodd man skulle få full utbetaling :(

Back
Topp