nav, hva er justeringskonto?

ORIGINAL: NurseAngelFire

Aner ikke,men dytter for deg[:)]

ORIGINAL: MammaTilToSmå

Hun skal jo ikke bli trekt for bidragsforskudd, det er jo barnefaren som opparbeider seg gjeld på det

ja, men hun har jo mottatt deler av det beløpet HAN skulle betalt, når hun har mottatt bidragsforskudd.

Altså, si at det er vedtatt at hun skal motta:
2100,- i bidrag hver mnd
Så måttar hun 1100 fra nav i forskudd.
Da skal hun ikke ha igjen 2100,- fra bf når han skal begynne å betale.
Men det som er igjen ETTER at nav har fått det de har lagt ut for.

2100-1100= 1000 kr.

Om bf har betalt inn hele beløpet han har opparbeidet seg i gjeld for, til BÅDE nav og barnet. Er det naturlig at nav trekker det de har lagt ut for han, før de utbetaler det som har blitt etterbetalt.
Hun får jo naturligvis ikke både de pengene som nav har betalt i bidragsforskudd, og i tillegg til dette får hun etterbetalt fullt bidrag når bf begynner å betale.
Det er jo ikke logisk.

Yummy: Du har nok misforstått denne saken litt. Hvis du leser det eg skreiv litt lengre opp, så ser du at det ikkje har noko ting med barnefaren å gjere.

ORIGINAL: Svartengel

Det er ikkje barnefaren det er tatt dnaprøve her. Har ingenting med bidraget å gjere, men overgangstønaden.

Er bare nyskjerrig nå, men hvorfor tar man dnaprøve av noen som ikke er faren i en sak i forhold til nav?

"fikk jeg endelig tilbakebetalt for de månedene jeg ikke fikk penger pga dna prøve,"

Jeg tolker det da som barnefar, og under ett alenemorforum så er det det som er logisk, så ble bare nyskjerrig...

Og så håper jeg du skriver hva de "kontoene" er for noe, når du finner ut av det.... Om du får kontakt med nav, noe som jo er lettere sagt enn gjort.....

ORIGINAL: *yummymummy*

ORIGINAL: MammaTilToSmå

Hun skal jo ikke bli trekt for bidragsforskudd, det er jo barnefaren som opparbeider seg gjeld på det

ja, men hun har jo mottatt deler av det beløpet HAN skulle betalt, når hun har mottatt bidragsforskudd.

Altså, si at det er vedtatt at hun skal motta:
2100,- i bidrag hver mnd
Så måttar hun 1100 fra nav i forskudd.
Da skal hun ikke ha igjen 2100,- fra bf når han skal begynne å betale.
Men det som er igjen ETTER at nav har fått det de har lagt ut for.

2100-1100= 1000 kr.

Om bf har betalt inn hele beløpet han har opparbeidet seg i gjeld for, til BÅDE nav og barnet. Er det naturlig at nav trekker det de har lagt ut for han, før de utbetaler det som har blitt etterbetalt.
Hun får jo naturligvis ikke både de pengene som nav har betalt i bidragsforskudd, og i tillegg til dette får hun etterbetalt fullt bidrag når bf begynner å betale.
Det er jo ikke logisk.

de pengene bf har betalt inn (som han skylder mor og nav) ser ikke mor snurten av, annet enn en evt kontoutskrift hun måtte finne hos bf...
Ikke at dette har noe med saken å gjøre slik jeg har skjønt, men bare for å oppklare.. [;)]
Far får en regning og betaler alt eller deler av beløpet til nav. Nav betaler ut til mor.

ORIGINAL: Tåkeliten

Det er ikkje barnefaren det er tatt dnaprøve her. Har ingenting med bidraget å gjere, men overgangstønaden.

Er bare nyskjerrig nå, men hvorfor tar man dnaprøve av noen som ikke er faren i en sak i forhold til nav?

"fikk jeg endelig tilbakebetalt for de månedene jeg ikke fikk penger pga dna prøve,"

Hun fekk seg ny kjæreste etter at hun fekk unge. Og Nav meinte at han måtte vere barnefaren, noko som han ikkje er.

ORIGINAL: Tåkeliten

Hun fekk seg ny kjæreste etter at hun fekk unge. Og Nav meinte at han måtte vere barnefaren, noko som han ikkje er.
å derfor ville NAV ha DNA av ny kjæreste for og avklare at han ikke var far til barnet...(tilfelle noen må ha det veldi forklart[;)][:D])

Nettopp Hårballen. SÅ håper snart at nokon kan svara på spm til TS?

Og tusen takk til alle som svindler Nav, slik at alle andre må sjekkes opp og i mente.......... [:-][:-]

Dytter

Typisk NAV å gi med 1 hånd og ta tilbake med 2[:@][:@][:@][:@]

beklager mitt lange fravær, har ikke vært helt meg selv i det siste, ok jeg skal forklare meg litt mer,

min datter har ingen far oppført på papirene, så bidragsforskuddet jeg får er fra nav, å fikk beskjed om at dette ikke er noen lån, jeg fikk meg sambo i oktober, meldte fra til nav å alt av utbetalinger ble stoppet umiddelbart, å da mener jeg ABSELUTT alt, fikk ikke penger november, desember og januar. for det at de ikke kunne utelokke at min sambo var barnefaren. fikk heller ikke noen beskjed om at utbetalingene ble stoppet. men etter mye mas, trusler ang advokat, fant de ut at siden vi hadde satt oss villig til å ta dna prøve for å bevise at han ikke var faren, satte de igang utbetalingene igjen, men jeg skulle også få tilbake betalt alt jeg i denne perioden ikke hadde fått, men som dere ser har jeg blitt trukket mye mer en de skulle ha gjort, jeg har enda ikke fått svar fra nav om hva, og hvorfor.

*dytt*

jeg har det men de vil jo heller ikke svare, de setter meg bare over til nav lokalt:S

Jeg vil anta at du har krav på fri rettshjelp, så jeg ville forsøkt å kontaktet de og fått en advokat på saken. Dette nytter jo ikke!

Back
Topp