Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: MammaTilToSmå
Hun skal jo ikke bli trekt for bidragsforskudd, det er jo barnefaren som opparbeider seg gjeld på det
ORIGINAL: Svartengel
Det er ikkje barnefaren det er tatt dnaprøve her. Har ingenting med bidraget å gjere, men overgangstønaden.
ORIGINAL: *yummymummy*
ORIGINAL: MammaTilToSmå
Hun skal jo ikke bli trekt for bidragsforskudd, det er jo barnefaren som opparbeider seg gjeld på det
ja, men hun har jo mottatt deler av det beløpet HAN skulle betalt, når hun har mottatt bidragsforskudd.
Altså, si at det er vedtatt at hun skal motta:
2100,- i bidrag hver mnd
Så måttar hun 1100 fra nav i forskudd.
Da skal hun ikke ha igjen 2100,- fra bf når han skal begynne å betale.
Men det som er igjen ETTER at nav har fått det de har lagt ut for.
2100-1100= 1000 kr.
Om bf har betalt inn hele beløpet han har opparbeidet seg i gjeld for, til BÅDE nav og barnet. Er det naturlig at nav trekker det de har lagt ut for han, før de utbetaler det som har blitt etterbetalt.
Hun får jo naturligvis ikke både de pengene som nav har betalt i bidragsforskudd, og i tillegg til dette får hun etterbetalt fullt bidrag når bf begynner å betale.
Det er jo ikke logisk.
ORIGINAL: Tåkeliten
Det er ikkje barnefaren det er tatt dnaprøve her. Har ingenting med bidraget å gjere, men overgangstønaden.
Er bare nyskjerrig nå, men hvorfor tar man dnaprøve av noen som ikke er faren i en sak i forhold til nav?
"fikk jeg endelig tilbakebetalt for de månedene jeg ikke fikk penger pga dna prøve,"
ORIGINAL: Svartengelå derfor ville NAV ha DNA av ny kjæreste for og avklare at han ikke var far til barnet...(tilfelle noen må ha det veldi forklart[;)][:D])
ORIGINAL: Tåkeliten
Er bare nyskjerrig nå, men hvorfor tar man dnaprøve av noen som ikke er faren i en sak i forhold til nav?
"fikk jeg endelig tilbakebetalt for de månedene jeg ikke fikk penger pga dna prøve,"
Hun fekk seg ny kjæreste etter at hun fekk unge. Og Nav meinte at han måtte vere barnefaren, noko som han ikkje er.
ORIGINAL: sorciere_[;)]
dyyytter