NAV-foreldrepenger

ønske er stort

Forelsket i forumet
hei

mannen min er på attføring og jeg ringte Nav idag og fikk beskjed at han ikke har krav på foreldrekvote(pappaperm) men at jeg kan søke om å få alle 56 ukene.

er det noen som vet hvor tidlig jeg burde søke eller er i samme situasjon som meg?

jeg er 20+1 på vei :)

Hvis jeg ikke tar helt feil tror jeg at du søker samtidig som du sender inn resten av skjemaene til NAV!

Jeg må også søke om å overta samboern min sine uker (han går fulltid på skole)

Til My Angel:
Min samboer skal også gå fulltid på skole til høsten. Forsto jeg deg riktig at jeg kan få hans uker også?
Er det noen krav om hvor mye samboer kan jobbe utenom skolen da?

Ska innom Nav når jeg kommer hjem fra Thailand. Håper de har tid til å snakke med meg da. Blir helt forvirret av alt dette nav styret[;)]

ang. alt NAV greiene, når sender man egentlig inn papirer generelt?! [&:][8D]

ORIGINAL: Malakitten

Til My Angel:
Min samboer skal også gå fulltid på skole til høsten. Forsto jeg deg riktig at jeg kan få hans uker også?
Er det noen krav om hvor mye samboer kan jobbe utenom skolen da?

Ska innom Nav når jeg kommer hjem fra Thailand. Håper de har tid til å snakke med meg da. Blir helt forvirret av alt dette nav styret[;)]

Det går på om han har jobbet nå når du er gravid eller ikke? de ser jo på de siste 6 av 10 månedene angående lønninger osv. Og hvor mye han eventuelt har jobbet.
Min samboer går på skole nå. Han starta høsten 2009 og har absolutt ikke opparbeida seg noen rett til fedrekvoten. (han har 1 år igjen så han er ferdig våren 2011). Om han hadde jobbet nå og startet på skole til høsten så hadde han fått rett til fedrekvote. Men tror KANSKJE man kan spøke om å få overta den pga skolegang osv. Men er ikke helt sikker. Beste er å høre med NAV.

Han skal jobbe frem til august da han begynner på skole. Han skal begynne på et 3 årig studie så han blir student en tid fremover.
De sier at om du ikke har jobbet de 6 av 10 siste mnd. Men når han evt skal ut i perm sommeren 2011 engang så har han jo ikke jobbet de 6 av 10 siste mnd. Da har han jo kun gått på skole. hmmm

Tror det beste er og ta dette med NAV jah.
Takk for hjelpen ihvertfall.[:)][:)]

Back
Topp