NAV foreldrepenger (igjen)

Vifsla

Elsker forumet
Nå nærmer permisjon seg, har dere fått innvilget søknad? :)

På nav.no står det at den er ferdig behandlet med meg, jeg håper det betyr alt er OK. Har ikke fått noe i posten enda... Og det har vært så mye surr for å få i orden søknaden...

Sjekka for en ukes tid siden, da var den enda under behandling.. :|

Min er også fortsatt under behandling, går ut i permisjon om 10 dager.. Men søkte ikke før 15. mai da, så kan kanskje litt for det selv :) jeg skal gi dem 6 ukers behandlingstid før jeg blir irritert :P

Nå nærmer permisjon seg, har dere fått innvilget søknad? :)

På nav.no står det at den er ferdig behandlet med meg, jeg håper det betyr alt er OK. Har ikke fått noe i posten enda... Og det har vært så mye surr for å få i orden søknaden...

Tok noen dager fra det sto ferdig behandlet til det kom brev i posten hos meg hvertfall:) ferdig behandlet betydde for min del at den var godkjent, men vet ikke om det gjelder alle:)

Du kan logge deg inn på nav og se på dine søknader om du leverte på nett, tror datoen står der :)

Jeg sendte den i posten jeg :)
Men har kopier da, så står jo dato på de :) sendte den visst første uken i mai :)

På min sto det "ferdig behandlet" dem 3/6. Ringte like godt Nav for å høre om jeg fikk vedtak i posten nå, men det de kunne fortelle var at jeg rett og slett hadde fått et avslag (!) fordi arb.giver ikke hadde sendt de inntektsopplysninger innen gitt frist. Fikk mail av arb.giver 20/5 om at inntektsopplysninger var sendt den dagen, og gudskjelov fikk jeg tilsendt utfylte skjemaer scannet fra arb.giver så skrev de ut og leverte de selv igår. Håper det går i ordeneste uke! Så får de som det står "ferdig behandlet" på, ikke ta det for gitt at det er i orden. Og ring Nav istedetfor å gå på ditt lokale kontor, de som sitter med foreldrepe per pr tlf har mye mer peiling enn de på kontorene rundt om. Det sa også de på tlf til meg, at man heller skal ringe hvis det er noe :-)

Jeg fikk brev fra NAV om at vis arbeidsgiver ikke sendte inn inntektsopplysninger innen en viss dato ville de avslå søknaden min. Jeg ringte fortvilet til lønningskontoret på jobben og fortalte de det og de sa at de hadde utsatt med å sende det inn fordi ellers ble inntektsopplysningene for gamle og NAV ville kreve de på nytt. Men de ringte NAV for meg og sa de skulle sende det og situasjonen og en uken senere fikk jeg vedtaksbrev med at permisjonen var godkjent.

På min sto det "ferdig behandlet" dem 3/6. Ringte like godt Nav for å høre om jeg fikk vedtak i posten nå, men det de kunne fortelle var at jeg rett og slett hadde fått et avslag (!) fordi arb.giver ikke hadde sendt de inntektsopplysninger innen gitt frist. Fikk mail av arb.giver 20/5 om at inntektsopplysninger var sendt den dagen, og gudskjelov fikk jeg tilsendt utfylte skjemaer scannet fra arb.giver så skrev de ut og leverte de selv igår. Håper det går i ordeneste uke! Så får de som det står "ferdig behandlet" på, ikke ta det for gitt at det er i orden. Og ring Nav istedetfor å gå på ditt lokale kontor, de som sitter med foreldrepe per pr tlf har mye mer peiling enn de på kontorene rundt om. Det sa også de på tlf til meg, at man heller skal ringe hvis det er noe :-)
Det er dette jeg også er redd for. Fikk samme beskjeden om at lønningskontoret ikke hadde sendt papirene mine, noe de påstår at de har gjort. Har vært så mye rot og nav skylder på lønningskontoret og omvendt :p

Det er dette jeg også er redd for. Fikk samme beskjeden om at lønningskontoret ikke hadde sendt papirene mine, noe de påstår at de har gjort. Har vært så mye rot og nav skylder på lønningskontoret og omvendt :p
Håper det ordner seg for deg :-) Hvis man får avslag mener jeg det er 6uker man har på seg for å ettersende opplysninger uten å måtte søke på nytt. Ring Nav du, og hvis det viser seg at de ikke har ordnet med papirer så får de fylle de ut og levere de til deg slik at du kan levere de selv. De må uansett leveres per post. Når du ringer Nav får du også oppgitt hvilket skjema arb.giver skal benytte slik at du vet det :-)

Jeg har i går fått positivt vedtak, men med noen rare datoer. Så det blir nok tredje runde med avklaringer, og av en eller annen grunn så overrasker det meg ikke...

Min står ferdig behandlet på, og når jeg snakket med NAV på fredag, sa de at det var sendt ut brev. Men hun kunne ikke opplyse om hva det stod der... Grrrr ...

Men krysser fingrene for at alt stemmer.
Jeg begynner ikke perm før 2.juli da, så fortsatt litt tid her.

Jeg fikk brev i posten for noen dager siden hvor det sto innvilget :) Tror det er den eneste gangen det har gått smertefritt for meg å søke om noe på nav :P

Back
Topp