NAV - flytting -depositum??

ChicaMe

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Håper noen kan svare meg på dette..

Jeg vurderer å flytte til en større leilighet, å trenger dermed råd..
Den nye leiligheten skal ha 2 mnd depositum.. å her jeg bor nå - betaler jeg ikke depositum så har dermed ingen penger å ta i fra..
Jeg går for tiden på sosialen pga jeg har vært student til jeg ble gravid, og dermed ikke har krav på annet i vente på overgangsstønaden.

Noen som har fått dekket depositum hos nav eller sosialen?? har man krav på d?

Jeg har fått dekket depositum av sosialen her jeg bor nå, har 41000 i dep, trur jeg det var.... hadde jeg kunne drite penger hadde jeg sikkert hatt råd, men så gjør jeg ikke det da... men det går ganake greit å få dette... jeg hadde ikke noe problem enda var jeg i full jobb...

Ta en tlf og snakk eller dra innom dem [:)][:)]

Hvordan går det med deg??

Okei, men er det garanti, eller fikk huseieren inn penger på en lukket konto da??

Har oppdatert på den posten gravid90 laga for meg :)))

Mye mulig at du kan få hjelp til det. Du burde værtfall spørre! Ellers vet jeg at lillesøstera mi fikk et slags "lån" I banken når hun skulle flytte hjemmefra. Var ikke et reelt lån, men en slags konto som ingen kunne røre. Ikke betalte hun renter heller. Om du ikke får ja hos nav, så kan du jo sjekke om banken din har en lignende ordning. Lykke til [:)]

ORIGINAL: CecilieBodø

Okei, men er det garanti, eller fikk huseieren inn penger på en lukket konto da??

Har oppdatert på den posten gravid90 laga for meg :)))

det er ikke snakk om noen penger i virkeligheten, bare dersom det skulle bli bruk for dette når du skal flytte eller noe annet skjer... bare et garantibevis som sier at de er villig til å stille opp med penger om det er noe :)

Det er ikke sikkert kommunen vil sette inn et pengebeløp på en konto- de gir ofte "kommunal garanti".
Så hvis det skulle skje noe, vil kommunen stille opp.

Det er godt mulig banken din kan hjelpe deg også.
Lykke til[:)]

Back
Topp