Nav er dritt!

Bondemamma

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Ja da ble dagpengesøknaden men avslått pga jeg skrev "kan ikke ta alt av arb. Pga jeg er gravid" så dwr gikk håper om økonomisk normal hverdag i dass. Det jeg er kvalifisert til ksn jeg ikke jobbe med som gravid, men det driter visst nav i. Bombe. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har bare lyst å grave meg ned...

Dagens syt fra meg...

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Kan du ikke bare ta det du får å få en lege til å utale seg om du ikke kan

Det er bedre å gi nav de svarene de er ute etter, så får du ta kampen senere. Mest sannsynlig så får du ikke så mange jobbtilbud som ikke kan gjøres av gravide.

Jo det er jo det jeg hadde planlagt. Men å si "ksn ikke ta alt" mente jeg arbeide lignende d jeg har jobbet med før med farlig gods, tunge løft, hard arbeid og stor skadefare (var lastebilsjåfør og kjørte distribusjon av div tungt ig brukte manuell jekketralle på pukk)
Hvem vil ansette meg når de tydelig ser jeg er gravid?

Fysj. Du har min totale sympati. Veldig dumt å straffes fordi man er ærlig og realistisk!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Uff, håper det går i orden for deg til slutt :) trøsteklem <3

Ja da ble dagpengesøknaden men avslått pga jeg skrev "kan ikke ta alt av arb. Pga jeg er gravid" så dwr gikk håper om økonomisk normal hverdag i dass. Det jeg er kvalifisert til ksn jeg ikke jobbe med som gravid, men det driter visst nav i. Bombe. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har bare lyst å grave meg ned...

Dagens syt fra meg...

Men altså du må bare krysse av på kan ta alt av arbeid uansett. Jeg får dagpenger, og jeg var på infomøtet som man blir kalt inn til når man får dagpenger, og de sa at de ikke forventer at du tar alt. Dessuten kan du ta alt av arbeid, du blir bare sykemeldt dersom det ikke går. Og du kan komme til å trenge en del tilrettelegging.

Helt enig med underfullt. . Jeg har også gått på dagpenger frem til nå. Jeg kryssa av at jeg kunne ta hva som helst hvor som helst kunne til å med flytte. Hvis du svarer nei så har dem rett til å nekte deg dagpenger. Du kan jo søke på nytt kanskje..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Skal ned og levere klage i morgen. Håper d går å rette opp i feilkryssinga mi. Skal spe litt på og si jeg misforsto ;)

Skal ned og levere klage i morgen. Håper d går å rette opp i feilkryssinga mi. Skal spe litt på og si jeg misforsto ;)

Jeg regner med det bør gå bra å ombestemme seg på det punktet. Lykke til!

Håper det ordner seg for deg :-) Satser på at de er litt mer imøtekommende når du forklarer "missforståelsen" :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nav er ofte noe dritt ja ! :/ men glad vi har systmet ellers hadde man fort falt utenfor og sultet ikke hatt tak over hodet når man evnt hadde blitt arbeidsløs ::) det beste er jo å prøve å komme seg ut av det systemet om man har mulighet da ! lykke til, håper du finner en løsnig :)

Dette ordner seg sikkert. Be om et lite møte, og forklar dem at du misforstod... at du kan ta det meste, men at det kan være oppgaver du feks ikke kan gjøre. De vil jo tilrettelegge for deg dersom du skulle få jobb et sted. :)

Ringte i morres og hun jeg prata med, syns drt var rart de ikke hadde spurt etter dokumentasjon på helde fra legen iom jeg hadde krysset av som jeg hadde. Men har vært på nav og levert klage. Hun der syns jeg forklarte meg gidt i klagen. Så nå må dere bare krysse fingrene for meg damer :)

Ringte i morres og hun jeg prata med, syns drt var rart de ikke hadde spurt etter dokumentasjon på helde fra legen iom jeg hadde krysset av som jeg hadde. Men har vært på nav og levert klage. Hun der syns jeg forklarte meg gidt i klagen. Så nå må dere bare krysse fingrene for meg damer :)

Fingers crossed!

♡Overgangen feb/mars♡

Back
Topp